View Single Post
  #773  
Vechi 09.08.2015, 16:53:24
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu, nu s-a impartasit. "Comuniune prin har cu Duhul Sfant" nu inseamna a te impartasi.
Bine, evident ca Elisabeta nu s-a impartasit in intelesul strict euharistic pe care-l dam noi termenului, adica si material si duhovniceste, ci atat cat era cu putinta comuniunea cu Dumnezeu inainte de nasterea lui Hristos. Tocmai de aceea, propuneam termenul "comuniune", fiindca altfel riscam sa cadem in capcana de a cugeta pe Duhul Sfant separat de Fiul.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu, nu s-a impartasit. "Comuniune prin har cu Duhul Sfant" nu inseamna a te impartasi.
Dar invers? Ca asa incercam sa pun problema anterior. A te impartasi in sens euharistic, cu trupul si Sangele lui Hristos, avand si un copil in pantece, inseamna sau nu, pt. acel copil, comuniune prin har cu Duhul Sfant, intr-un mod tainic stiut doar de Dumnezeu?

Cred ca sunteti de acord cu asta.

Ei, daca e sa lasam deoparte exemplele din Vechiul Testament, cand Fiul inca nu se intrupase, si sa ne referim doar la cele de dupa intemeierea Bisericii vazute, mie imi pare ca mergand prin taramul tainelor pe ideea ca daca nu-i alba, atunci e obligatoriu neagra, si ca incercand sa delimitam chirurgical tainele, ajungem in urmatoarea aporie logica si duhovniceascä: “propozitia A nu este identica cu propozitia B, dar propozitia B este identica cu propozitia A”.

Tradus adica, chiar si dupa Intrupare, in cazul unui bebelus in pantece, comuniunea lui cu Sf. Duh nu ar presupune deloc comuniunea cu Fiul. In schimb, comuniunea cu Fiul o presupune pe cea cu Sf. Duh.
Aici nu sesizati nimic nelinistitor? Ma refer la cugetarea separata a Persoanelor Treimii.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Raspunsuri balmajite teologic, in care se spune totul si nimic, nu au ce cauta
Are cineva pretentia ca poate da un raspuns "nebalmajit", de tip matematic, la urmatoarea intrebare:
Se poate delimita cu precizie de bisturiu de unde pana unde tine comuniunea unui bebelus in pantece cu Sf. Duh si unde incepe impartasirea lui cu Hristos?

(ca Biserica Ortodoxa nu incurajeaza sa punem problema in astfel de termeni transanti, cand vine vorba de taine, ba din contra, asta deja tine de altceva).
Reply With Quote