Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #751  
Vechi 07.08.2015, 16:09:57
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Arrow

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Acuma, revenind la tema mai noua a dezbaterii: oricine poate sa o dea in bara, fie el domn sau preacuvios. Insuficienta pregatire scolastica, la randul ei bazata pe asimilarea filosofiei aristotelice joaca feste, lipsindu-l pe autor de rigoarea si claritatea de cristal a gadirii tomiste si facandu-l sa alerge dupa nalucile falsei mistici de nivel babesc. De unde pana la gandirea vrajitoreasca mai e un singur pas.
Epic. Sa revenim la lucruri serioase. Dupa o scurta verificare de rutina se pot observa cateva aspecte.

Arhimandritul Ioachim Parvulescu este staretul Manastirii Lainici. Cred ca orice credincios ortodox roman a auzit de ea asa ca nu insist. Prin urmare, avand in vedere pozitia sa ecleziala, cred ca, cel putin la nivel teoretic, este o persoana cu competente in domeniul teologic. In al doilea rand Arhimandritul are numeroase articole, prezente in emisiuni, interviuri, si prin urmare prezenta sa teologica, incluzand impartasirea de sfaturi, nu este un aspect singular , redus doar la tema acestui topic. Respectiva opinie, preluata pe site-ul indicat de copacel, este parte a unui material mai amplu, intitulat,, Sfaturi duhovnicesti". Materialul poate fi gasit inclusiv pe acest site http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...scu-68463.html

Comparand sectiunea VI, intitulata ,,Ce trebuie sa faca o femeie cand este insarcinata" cu articolul postat de copacel se poate observa ca este vorba de aceiasi opinie si prin urmare site-ul indicat de copacel a preluat corect opinia. Urmatorul pas al acestei scurte verificari: sa se determine daca citatul este scos sau nu din context cand a fost citat. Parerea mea este ca nu a fost scos din context. Insa problema fundamentarii opiniei ramane pt ca nici articolul mai amplu, de pe crestinortodox.ro, nu lamureste dilemele teologice ridicate de copacel. Totusi ar putea cumva fi conexata problema, intr-un cadru mai amplu, de perspectiva indicata in capitolul V din articolul de pe crestinortodox.ro.
Reply With Quote
  #752  
Vechi 07.08.2015, 16:25:02
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Grand Moff Hadrianus Vezi mesajul
Nu, mai degraba un # nano /etc/pacman.conf, apoi sa puna surse noi acolo, apoi # pacman -Syy si # pacman -Syu. Apoi restart.
kill -9 $(pidof Grand_Moff_Hadrianus)
Hai ura si la gara.
Reply With Quote
  #753  
Vechi 07.08.2015, 17:53:24
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Scoțianule, mă simt marginalizat. EU am indicat articolul.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #754  
Vechi 07.08.2015, 18:52:43
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile

Dragos o veche zicala suna cam asa: ,,Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita de oameni" :) Te rog sa-mi scuzi superficialitatea si in semn de apreciere pot sa iti spun asta: ,,Imi cer scuze celor celor pe care i-am suparat" :)
Reply With Quote
  #755  
Vechi 07.08.2015, 18:53:05
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Insuficienta pregatire scolastica, la randul ei bazata pe asimilarea filosofiei aristotelice joaca feste, lipsindu-l pe autor de rigoarea si claritatea de cristal a gadirii tomiste si facandu-l sa alerge dupa nalucile falsei mistici de nivel babesc. De unde pana la gandirea vrajitoreasca mai e un singur pas.
.........?? Raționalismul să fie chiar de neoprit? De nedepășit?
Rigoare și claritate de cristal în Biserică? Unde, bre? Te pomenești că tocmai la Hristos! Sau poate la Apostoli? Ori în Sinoade? Ori înlăuntrul Tainelor?
De unde ai scos, creștine, claritatea de cristal și rigoarea ca însușiri ale duhului Bisericii? Iubirea nu e nici clară nici riguroasă. E în schimb tainică, jucăușă, sugestivă, caldă, aprigă uneori, abia presimțită, discretă, delicată, gingașă.... Așa e viața, bunule, așa e și lumina zilei - nesfârșit de moale și de albă în depărtarea ei apropiată, de zare care se înfiripă aici în ochiul nostru pentru a ne preumbla mereu mai departe sau care ni se dezvpluie departe pentru a ne simți mai aproape...
Mă tem că nu mai vezi nici o diferență între fabrica de roboți logiciști și Leagănul Bisericii...
Reply With Quote
  #756  
Vechi 07.08.2015, 19:02:06
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Te rog sa-mi scuzi superficialitatea si in semn de apreciere pot sa iti spun asta: ,,Imi cer scuze celor celor pe care i-am suparat" :)
Doamne ajută!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #757  
Vechi 08.08.2015, 23:16:03
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar articolul citat nu sustine aberatia teologica potrivit careia s-ar impartasi copilul din burta mamei.
De altfel, nu inteleg la ce ar putea folosi impartasirea nebotezatilor ? Asta nu mai e teologie, e nebunie.
Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Pai atunci cum pot sa am impartasanie fara botez ? Cum ?
Cred ca aici v-ati blocat la un singur inteles al termenului a se impartasi.
Inlocuiti termenul Impartasanie, cu comuniune prin har in Duhul Sfant si vedeti ce iese.
Si recititi aceasta postare:

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Pentru un adult, aceasta ar fi într-adevăr nepotrivit, nefiresc, nelucrător. El ar putea participa, conștient și voluntar, la Botez mai întâi.
Pentru făt și sugar însă, nivelul și modul de acces al energiei necreate și al Sfintelor Taine este altul. Biserica ține cont cu înțelepciune de aceste deosebiri de niveluri din planul dezvoltării ontologice/duhovnicești. Nici nu ignoră limitele copilului și nici nu subestimează posibilitățile participării reale, plenare, a adultului.
Mai e de luat în calcul și binecuvântarea duhovnicului. Prea rar considerăm acest aspect, fără de care actul împărtășaniei e abordat deseori în maniera gândirii magice, infantile... Energia binecuvântării este dezlegătoare. Taina Preoției se întrepătrunde cu Taina Împărtășaniei. În deschidere/comunicare la ambele și la toate capetele (între taine, între oameni, între Hristos și oameni) - așa cum se întâmplă în interiorul oricărui organism viu, între Viță și mlădițe...:)
...si evanghelia de la Luca, pe care o auzim mereu la Paraclis

In zilele acelea, sculandu-se, Maria s-a dus in graba la munte intr-un oras al lui Iuda si a intrat in casa lui Zaharia si s-a inchinat Elisabetei. lar cand a auzit Elisabeta inchinarea Mariei, a saltat pruncul in pantecele ei; si Elisabeta s-a umplut de Duhul Sfant...“(Luca 1, 39-40)

Pt. dl. Dragomir
Nu credeti ca un exemplu prin care fătul din pantece poate fi in comuniune cu Duhul Sfant prin har e cel al pruncului nenascut Ioan Botezatorul in pantecele Elisabetei, cand aceasta a primit vizita "Embrionului" Sfant din pantecele Mariei?
Nu considerati ca odata cu Elisabeta care s-a umplut de Duhul Sfant, si pruncul ce-l purta a fost intr-un fel sau altul, in comuniune prin har cu Duhul Sfant? Cu alt termen, s-a impartasit, cum ar veni.

Desigur, nu sustin deloc ideea ca un bebelus a carui mama a primit Sf. Taina a Euharistiei in timpul sarcinii nu ar mai trebui botezat, dar ca, intr-un fel sau altul, chiar inca nebotezat fiind, poate avea acces la energiile necreate, intr-o masura doar de Dumnezeu stiuta, asta ne-o confirma si Evanghelia de mai sus.

In treacat fie spus pentru opozantii pedobaptismului, acesta e de fapt si un argument foarte puternic pentru botezarea nou-nascutilor.
Reply With Quote
  #758  
Vechi 09.08.2015, 01:04:43
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Cred ca aici v-ati blocat la un singur inteles al termenului a se impartasi.
Inlocuiti termenul Impartasanie, cu comuniune prin har in Duhul Sfant si vedeti ce iese.
Iese o harababură mentală inițial, apoi iese cu totul din creștinism dacă n-a făcut-o deja înaintea operației cogitative recomandate.

Împărtășania este comuniune prin har cu Hristos în Duhul Sfânt, dar nu orice autoafectare psihică luată drept "comuniune prin har în Duhul Sfânt" este neapărat o stare duhovnicească privilegiată, cu atât mai puțin ceva apropiat sau echivalent cu Sfânta Împărtășanie.

Și nici Mihnea, nici Copăcel n-au nevoie de jonglerii filologiste, întrucât ei comentează un text în care cuvântul Împărtășanie are înțelesul cu "Î" mare fără să lase loc la alte ficțiuni religioase.

Iată textul:

"Sfintii Parinti vazand marea responsabilitate si greutate ce poarta femeia cand este insarcinata au dezlegat ca sa se poata impartasii cu Trupul si Sangele Mantuitorului indiferent de canonul pe care il are sau ce pacat ar fi facut ea. Deci, femeia cand este gravida sa se impartaseasca in fiecare luna macar cu 2-3 zile de post daca nu poate sa tina mai multe zile. Acea impartasanie ea nu o ia pentru vrednicia ci, asemenea unui om normal, ci pentru ajutorul copilului. Este foarte important ca sa se impartaseasca, ajuta foarte mult pe copil, il intareste, il lumineaza, ii da sanatate, il fereste de boli. Copilul, prin Sfanta impartasanie, pe de o parte se impartaseste cu Hristos, iar pe de alta parte isi incepe viata duhovniceasca inca din pantece, incepe sa-l cunoasca pe Hristos inainte de nasterea sa pe acest pamant. Este pacat sa-l lipsim pe copil de Hristos. El trebuie obisnuit de atunci."(fragment din Arhimandrit Ioachim Pârvulescu - Sfaturi duhovnicești)

De fapt condiția de bază, din punctul de vedere al rânduielii ecleziale, pentru primirea Euharistiei este Botezul și Mirungerea. Arhimandritul Ioachim cred că sugerează un fel de împărtășire indirectă prin participarea organică la metabolismul trupesc și sufletesc al mamei. Mai departe Copăcel a început să croșeteze basme pietiste cu împărtășania intrauterină, botezuri tainice și cuvioșii nou-născuți.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 09.08.2015 at 01:27:43.
Reply With Quote
  #759  
Vechi 09.08.2015, 01:05:18
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Nu considerati ca odata cu Elisabeta care s-a umplut de Duhul Sfant, si pruncul ce-l purta a fost intr-un fel sau altul, in comuniune prin har cu Duhul Sfant? Cu alt termen, s-a impartasit, cum ar veni.
Nu, nu s-a impartasit. "Comuniune prin har cu Duhul Sfant" nu inseamna a te impartasi. A te impartasi este legat de substanta lui Cristos. Abraham si patriarhii au avut, in mod evident, o "comuniune prin har cu Duhul Sfant". Dar ei nu s-au impartasit.

Si, ca sa-i raspund, totodata, lui Ioan Cezar: da, Biserica ofera (sau ar trebui sa ofere) deplina claritate in cele sfinte. Raspunsuri balmajite teologic, in care se spune totul si nimic, nu au ce cauta si, dupa cum se vede, nu fac decat sa sminteasca credinciosii. Pentru oricine de pe acest forum este clar daca e casatorit sau nu e casatorit. Oricine stie cu limpezime de cristal daca a primit ori nu preotia. Ei bine, aceeasi claritate care e in Taina Casatoriei sau in Taina Preotiei este si in Taina Impartasaniei. A sustine ca oamenii se boteaza dar nu chiar se boteaza, ca se impartasesc intr-un anume sens, dar nu in altul, ca a doua si a treia casatorie sunt casatorii, dar nu tocmai casatorii, tine de un bizantinism in sensul cel mai rau al cuvantului. Si, mai grav, aceasta dialectica paguboasa, izvorata din cea mai deplina ignoranta, ajunge a fi prezentata ca intelepciune si profunzime duhovniceasca.

Si, ca sa revin la cazul in discutie: orice Taina presupune materie. Ca sa nu mai spun ca presupune si intentia de a administra acea Taina unui subiect receptor. Fara materie, nu exista Taina. Prin urmare, copilul din burta mamei nu primeste Taina Impartasaniei, neavand acces la Sfanta Materie. Imprejurarea ca un numar de utilizatori ai forumului, unii vechi si cu contributii notabile, incluzand studenti la teologie, imprejurarea ca arhimandriti sustin contrariul, ma ingrijoreaza.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #760  
Vechi 09.08.2015, 01:19:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Si iaca asa bajbaielile catorva se transforma in platforma de atac a dl. M.D. la adresa ortodoxiei (nu doar pe subiectul de fata), de pe bazele presupusei limpezimei de cristal a invataturii romano-catolice, ca si cand ea n-ar fi si ea contestata deja si in diverse moduri de diverse grupuletze nicidecum insignifiante sau din afara romano-catolicismului.

Grupulete din care unul este chiar si el simpatizant, chiar infocat (SSPX).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa ne impartasim saptamanal Daniel777 Impartasania (Taina Euharistiei) 433 23.05.2015 02:12:04
Cum sa ne impartasim? Adriana-Simona Impartasania (Taina Euharistiei) 21 09.01.2014 14:17:16