View Single Post
  #837  
Vechi 11.08.2015, 16:00:25
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Canonul lămurește încă de la prima lectură cel puțin un lucru: lucrarea Sfintelor Taine în om este ipostatică, cu alte cuvinte din momentul când preotul rostește: "se botează roaba lui Dumnezeu Georgeta" "se cuminecă roaba lui Dumnezeu Georgeta" etc, "beneficiara" lucrării dumnezeiești este Georgeta și nimeni altcineva. Efectul benefic al Sfintelor Taine asupra Georgetei se poate transmite mai departe persoanelor din jur sau copilului din pântece, de altfel acesta este și chemarea de căpătâi a creștinului, de a fi slujitor al liturghiei după Liturghie în tot locul și în toată vremea.
Este o neintelegere, Botezul difera de Sfanta Impartasanie pentru ca in cazul Impartasaniei avem ceva material, Trupul si Sangele Domnului. Care nu se transforma la loc in paine in functie de ce persoana il ia.
Daca tot am citat despre invatatura lui Luther a venit randul invataturii lui Calvin, din acelasi articol: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...tie-69136.html
Citez: "La impartasire, Iisus Hristos Se coboara din cer in Euharistie si prin Duhul Sfant comunica, dar numai celor alesi, adica predestinati pentru mantuire, puterea de viata facatoare a Trupu*lui Sau preaslavit. Cei reprobati, condamnati din veci la pierire, neavand credinta, nu primesc decit simpla paine si vin."
In Sfantul Potir se afla Trupul si Sangele Domnului, transformarea facandu-se inainte de imparasirea credinciosilor si independent de aceasta. Chiar daca cineva mananca din Potir din neatentie, fara sa vina la impartasit el tot Trupul si Sangele Domnului mananca, nu altceva.
La fel, fatul din pantece va manca Trupul si Sangele Domnului, chiar daca nu el a fost impartasit.
Reply With Quote