View Single Post
  #1266  
Vechi 19.01.2016, 22:37:51
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Inainte de cădere, viața protopărinților în Rai era o plăcere continuă. Nu trebuiau să se împreuneze ca să simtă o plăcere specială. Toată viața lor era o fericire nesfârșită. Relațiile lor, dacă ar fi rămas în Rai, ar fi fost nepătimașe. Însă după cădere, „Adam a cunoscut pe Eva, femeia sa” (Facerea 4, 1). A cunoscut adică ceva nou în relațiile lor. Doar după cădere și de atunci înainte, în relațiile bărbatului cu femeia se instalează desfătarea unei plăceri speciale. De ce, oare? Ca să iubească mai mult bărbatul pe femeia sa și invers? Atunci desfrânații ar trebui să fie soți ideali. Se întâmplă însă exact inversul.
Sau ca să cunoască mai bine dragostea lui Dumnezeu față de om și a omului față de Dumnezeu? Atunci pustnicii și monahii n-ar trebui să aibă nici o idee despre dragostea lui Dumnezeu. Chiar și sfinții căsătoriți ai Bisericii, care cu toții s-au deosebit prin înfrânarea lor, trebuie să fi cunoscut foarte puține lucruri despre dragostea lui Dumnezeu. Se întâmplă deci și aici – exact contrariul.
Sau, în cele din urmă, a intrat această plăcere ca să păstreze dragostea între soți? Nu, deoarece în cazul acesta ar fi trebuit ca toți vârstnicii să fi divorțat.
Așadar suntem îndrumați la concluzia că Dumnezeu a vrut să lege această relație cu atâta plăcere numai și numai deoarece a unit-o cu facerea de copii, altfel am fi avut de-a face cu o plăcere fără nici un principiu. Trebuie să accentuăm încă și faptul că facerea de copii nu sfințește această plăcere, deoarece atunci ar fi fost îngăduită facerea de copii și în afara căsătoriei. Dimpotrivă, Taina căsătoriei e aceea care sfințește plăcerea pentru facerea de copii. Să nu ne scape faptul că, precum am spus și mai înainte, scopul omului este să se nevoiască să devină sfânt ca Dumnezeu, ca să poată astfel câștiga Împărăția Cerurilor.
Prin urmare scopul, și al căsătoriei, la asta se reduce: la mântuirea soților și a fiilor lor, deci nu simplu la facerea de copii, și cu atât mai puțin la desfătarea trupească. Facerea de copii nu este biletul pentru Rai, contribuie însă la dobândirea lui.

(Arhimandrit Epifanie I. Teodoropulos, Crâmpeie de viață, Editura Evanghelismos, București, 2003, pp. 137-138)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote