View Single Post
  #4  
Vechi 08.04.2016, 22:19:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
1. În primul rând, formularea privind la unitatea creștină, despre care documentul recunoaște că s-a pierdut.

Ori, prin însăși atitudinea lor, contestatarii aduc dovadă în sprijinul acestei idei pe care o contestă. Lasă că ei susțin că unitatea s-a păstrat neștirbită în forma și în cadrul Bisericii Ortodoxe, făcând abstracție de toate schismele care au rupt creștinătatea, vreme de 2000 de ani; dar cum să susții unitatea de neclintit a Bisericii Ortodoxe când tu însăți zgâlțâi de zor barca ?

2. În al doilea rând, formularea conform căreia Biserica Ortodoxă recunoaște existența altor biserici și denominațiuni creștine.
In primul rand, ambele sunt conceptii protestante si sunt invataturile de baza in ecumenism. Desi sunt (probabil) si ierarhi care cred acestea, din fericire nu au fost enuntate oficial pana acum si nici nu vor fi prea curand, pentru ca inseamna schimbarea dogmei (adica erezie).
1. Unitatea in diversitate (sintagma ecumenista) nu exista in ortodoxie, este o invatatura gresita. Unitatea in ortodoxie are la baza adevarul, dreapta credinta. Sfintele Sinoade au indepartat din Biserica invataturile gresite (erzeziile), pentru ca erezia duce la pierderea harului. Unirea cu o grupare care isi pastreaza invataturile gresite duce la acelasi lucru. S-a pierdut unitatea din primul mileniu (cu vesticii), dar Biserica a ramas intreaga.
2. Recunoaste existenta unor culte (ca nu poate sa spuna ca nu exista), insa nu poate recunoaste ca acelea ar fi Biserici cu Sfinte Taine, la fel ca Biserica. Ar fi negarea crezului "Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica". Erezia duce la pierderea harului, de aceea nu poate fi Biserica (cred ca Sfantul Iustin Popovici spunea asta). Ecumenismul ataca acest pasaj din Crez, inlocuind invatatura despre Biserica cu invataturi protestante (sola Fide minima, credinta in Hristos, conceptia protestanta despre botez-un simbol, etc.) Sunt reinviate erezii din vechime, de exemplu pelagianismul, care spune ca nu e nevoie neaparat de botez pentru mantuire (pelagianismul nega efectele pacatului original), astfel ca oamenii se pot mantui si fara botez.