Citat:
În prealabil postat de ahilpterodactil
Pana te hotarasti, uite un articol de-al lui Adrian Lemeni (ecumenist, nu?), furnizat chiar de CrestinOrtodox.ro.
http://www.crestinortodox.ro/sanatat...ism-72636.html
Ce zici de inovatia asta cu Cosmologia teonoma? Ecumenista, nu-i asa? Cam neoprotestanta, adve, sau cum o etichetezi si p'asta?
|
"creationismul (in sensul extrem al cuvantului) nu reprezinta decat niste conceptii unilaterale, cu tenta ideologica, ce depasesc atat stiinta propriu-zisa cat si teologia"...
Frate "ahilpterodactil", nu știu cine ești, dar dacă citești și crezi lucrurile astea, de mai sus, ești în pericol. Pericol real să-ți pierzi mântuirea, ori ăsta e cel mai groaznic și teribil lucru ce i se poate întâmpla unui om, să-și piardă mântuirea. Să trăiască în acea stare de iad, încă din această viață și apoi să-l moștenească veșnic.
Deci după citatul de mai sus, m-am oprit, n-am mai putut citi, sunt învățăturile întunericului.
Fratele lui Adrian Lemeni, adică Daniel Lemeni, mi-a fost profesor la facultate și da, e ecumenist, probabil și Adrian Lemeni e.
Adrian Lemeni a luat-o întro direcție arătată de demoni. Probabil e doar ispitit și nădăjduiesc că va ieși din acele stări, ale acelei credințe exprimate în acel articol, credințe ale întunericului.
Ce limitat sunt în cuvinte, nu pot exprima ce vreau să exprim cu adevărat, dar mă silesc la maxim.
Sfinții Părinți spun că teologia nu are sfârșit, e infinită, fiindcă provine din Infinit, din Dumnezeu. Teologia nu poate fi depășită de nimic și nimeni, de nicio creație, creatură, fie om sau duh, ea nu poate fi depășită cu sensul că nu devine inferioară, veche, nu are timp și spațiu, nu este o materie, nu se studiază, nu se înțelege, nu poate fi absolvită, nu este înțeleasă deplin niciodată, fiindcă este energia necreată a lui Dumnezeu. Ea doar se dăruiește, fiind parte a Duhului Sfânt, nedespărțită și neîmpărțită. Teologia se trăiește. Când o exprimi în cuvinte, ea nu mai este, nu mai poate fi Teologie, fiindcă cuvintele sunt un lucru creat, iar Teologia e izvorâtă din Dumnezeu, e necreată, ca Dumnezeu.
Dar totuși e nevoie să fie exprimată și limitată în cuvinte, ca să fie gândită, dorită și urmată, așa poate ajunge să fie trăită, experimentată. Așa s-a născut Noul Testament, care nu este cuvântul lui Dumnezeu, ci este cuvântul despre Dumnezeu, nu este Teologie în sine, ci este despre Teologie.
Un om e teolog, când a trecut prin curățire, a trecut prin luminare și a ajuns la îndumnezeire. Un om luminat nu e îndumnezeit. Doar cel îndumnezeit e teolog. Cei îndumnezeiți, sunt extrem de puțini. Ei sunt adevărata autoritate a Bisericii.
Iar acum să vă vorbesc despre fiecare: curățire, luminare, îndumnezeire, îmi vine foarte greu, fiind un subiect atât de greu, și vast, dar vă rog citiți pe Sfântul Fotie cel Mare, "Mistagogia Duhului Sfânt", Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Simeon Noul Teolog, Sfântul Isaac Sirul și cât mai mult din Sfântul Ioan Gură de Aur.
Adrian Lemeni a citit foarte puțin, spre deloc, din acești Sfinți, fiindcă dacă ar fi citit, n-ar mai fi scris ce a scris...
Și prin iubire, smerenie și rugăciune, ar fi ajuns la luminare și atunci putea da și învățătura cea adevărată și mântuitoare, cea creștinească...
Un om luminat dă învățătura cea adevărată. Un om îndumnezeit, dă învățătura cea adevărată, dar și vindecă, ceea ce un om luminat nu poate vindeca.
Of, e atât de greu să exprimi lucrurile astea...
Cât timp nu ajungi la aceste stări, mai ales luminarea și îndumnezeirea, stări empirice, trăite, experimentate, ai șanse foarte mari să cazi în învățăturile demonilor, chiar dacă ești și preot sau episcop, sau patriarh.
Doamne câte capcane...