Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Omul nu are nicio caracteristica intrinseca, neschimbatoare, proprie lui, care sa-i confere o unicitate imanenta.
Ar fi extraordinar ca exegeza crestina sa identifice o astfel de proprietate.
|
Aceasta "proprietate" este sufletul nemuritor dat de Dumnezeu.
Citat:
Ea nu exista. Restul sunt afirmatii fara acoperire, substanta, profunzime.
|
Din perspectiva budhista, sigur ca nu.
Budhismul subscrie unei alte
cosmogonii si
antropologii.
Iar tu subscrii budhismului deci nu poti intelege/accepta crestinismul.
Doctrinei budhiste subscrii neconditionat,
aprioric, desi ti s-au aratat suficiente aspecte inconsistente, pe cand revelatia crestina o critici cu pretentii de om
rational.
Citat:
Unicitatea, omul si-o regaseste doar in Unul, prin unire launtrica cu Dumnezeu.
Toate celelalte particularitati care il definesc sunt schimbatoare si trecatoare ca fumul.
|
Aici nu mai esti consecvent doctrinei budhiste si incepi sa ai fantezii care nu sunt nici din budhism, nici din crestinism.
Ce anume din om ar trebui sa se "uneasca launtric" cu Dumnezeu?
Tocmai tu ai spus:
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Omul nu are nicio caracteristica intrinseca, neschimbatoare, proprie lui, care sa-i confere o unicitate imanenta.
|
Deci cum ar putea ceea ce este trecator, schimbator, vremelnic, sa se uneasca cu ceea ce este
"Părintele luminilor, la Care nu este schimbare sau umbră de mutare." (Iacov 1:17) ?
Evident, dupa invatatura la care subscrii, singura finalitate pentru om, fiind ceva trecator, pieritor, relativ, este disparitia totala, deoarece
existenta, fie ea si intr-un cadru paradisiac, este o sursa de
suferinta, ai uitat?
Din perspectiva doctrinei tale, fiintele n-au fost create din dragoste ci din eroare si prin insusi natura lor, asa cum le-a fost oferita de zeul tau, sunt ignorante si pacatoase.
Nu este nimic de schimbat, de transformat,
ca in cazul invataturii crestine, revenirea la starea initiala, paradisiaca, singura solutie
in doctrina ta este ca omul sa realizeze ca este o eroare de la bun inceput, prin insasi venirea sa in existenta si deci singura reparatie posibila este sa renunte la existenta, aceasta renuntare fiind
ipocrit numita "unirea cu Dumnezeu".
Citat:
Sa-ti ajute Sfanta Treime sa o cunosti apofatic, Alin!
|
Serios? Cum arata Sfanta Treime din perspectiva budhista?