![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Omul nu are nicio caracteristica intrinseca, neschimbatoare, proprie lui, care sa-i confere o unicitate imanenta.
Ar fi extraordinar ca exegeza crestina sa identifice o astfel de proprietate. Ea nu exista. Restul sunt afirmatii fara acoperire, substanta, profunzime. Unicitatea, omul si-o regaseste doar in Unul, prin unire launtrica cu Dumnezeu. Toate celelalte particularitati care il definesc sunt schimbatoare si trecatoare ca fumul. Sa-ti ajute Sfanta Treime sa o cunosti apofatic, Alin!
__________________
|
|
#2
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Budhismul subscrie unei alte cosmogonii si antropologii. Iar tu subscrii budhismului deci nu poti intelege/accepta crestinismul. Doctrinei budhiste subscrii neconditionat, aprioric, desi ti s-au aratat suficiente aspecte inconsistente, pe cand revelatia crestina o critici cu pretentii de om rational. Citat:
Ce anume din om ar trebui sa se "uneasca launtric" cu Dumnezeu? Tocmai tu ai spus: Citat:
Evident, dupa invatatura la care subscrii, singura finalitate pentru om, fiind ceva trecator, pieritor, relativ, este disparitia totala, deoarece existenta, fie ea si intr-un cadru paradisiac, este o sursa de suferinta, ai uitat? Din perspectiva doctrinei tale, fiintele n-au fost create din dragoste ci din eroare si prin insusi natura lor, asa cum le-a fost oferita de zeul tau, sunt ignorante si pacatoase. Nu este nimic de schimbat, de transformat, ca in cazul invataturii crestine, revenirea la starea initiala, paradisiaca, singura solutie in doctrina ta este ca omul sa realizeze ca este o eroare de la bun inceput, prin insasi venirea sa in existenta si deci singura reparatie posibila este sa renunte la existenta, aceasta renuntare fiind ipocrit numita "unirea cu Dumnezeu". Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 19.06.2016 at 20:58:50. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Alin, "sufletul nemuritor" nu este o proprietate, asa cum nici "Dumnezeu nemuritor" nu este o proprietate.
Proprietatea este o caracteristica a fenomenului, nu fenomenul insusi. Este o observatie elementara. Poti sa mai incerci solutii, daca nu te convinge puterea argumentului. Gandirea rationala se dezvolta prin efort, testare si evaluare. Dumnezeu nu este irational.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 21.06.2016 at 10:51:46. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
In al doilea rand, nu tin minte sa fi deschis o dezbate la modul "fenomen vs proprietate" sau orice altceva de genul. Sa mai zic ca pentru a valida afirmatia de mai sus trebuia sa definesti mai intai notiuni ca si "caracteristica" sau "fenomen" sau "fenomen insusi"? Citat:
Este o observatie inutila prin care incerci sa ocolesti niste argumente pertinente. Citat:
Daca ai fi facut-o ai fi putut raspunde punctual la problemele de mai sus, nu sa le ocolesti cu niste sentinte ambigue. E atat de greu sa pui una langa alta cele doua antropologii si sa-ti dai seama ca tu de fapt te inchini la un dumnezeu al pacatului, erorii, etc.? Citat:
Pe de alta parte, te invit sa-mi arati tu ce este rational si bun in a crea fiinte confuze, eronate, pacatoase, etc. asa cum a facut-o dumnezeul tau. Care este argumentul rational prin care un Dmnezeu bun poate produce ceva rau? Sau aici ratiunea fileaza si o dai pe latura "apofatica"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 21.06.2016 at 13:35:14. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Budismul afirma ca natura ultima a fenomenelor este dincolo de Bine si Rau. Respinge creationismul, un Creator, asa cum este inteles in iudaism. Este o intrebare la care ar trebuie sa-ti dai singur un raspuns pertinent. In Budism sursa raului este necunoasterea naturii fundamentale a realitatii, nu este un Dumnezeu care a creat o fiinta care a ales sa fie Rea. Un astfel de Dumnezeu este o cauza circumstantiala a Raului, iar fiinta care a ales sa fie Rea este o cauza substantiala. Aceasta este paradigma iudaica - propagata la religiile emergente - crestinism/islam.
__________________
|
|
#6
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ai incercat sa bagui ceva de o existenta din vesnicie dar atunci ajungi la dilema subliniata mai sus. Citat:
Mai incearca.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 22.06.2016 at 10:58:47. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dumnezeu il creeaza pe Lucifer. Lucifer "alege" sa fie Rau. Dumnezeu nu poate fi exclus din lantul cauzal al raului - este o cauza - chiar daca nu proxima, evident circumstantiala.
__________________
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Nemurirea este intradevar o proprietate. Dar o are si Dumnezeu, o are oricare alt suflet, teoretic/dogmatic. Nu-i confera unui suflet individual o unicitate proprie siesi. Prin ce se deosebeste intr-un mod imanent un suflet de alt suflet, un suflet de Duhul Lui Dumnezeu? Intrebarea solicita identificarea unei proprietati unice a Omului-Suflet care sa-l individualizeze imanent.
__________________
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nemurirea pe care o au sufletul creaturilor sale (ingeri si oameni) nu le este proprie ci atribuita prin voia Sa. Citat:
pana si fizic vorbind, nu sunt doi oameni identici, codul genetic chiar si la gemeni identici este diferit Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|