Citat:
În prealabil postat de iana
Ba multi invata altceva decat invata Biserica. Un exemplu care imi vine in minte acum, este legat de relatiile trupesti dintre sot si sotie in post. Nu stiu daca parintele Cleopa face referiri in indreptarul lui dar in alt indreptar sigur se fac. Sfantul Ioan gura de Aur nu si-a permis sa intre in detalii si sa impuna reguli care tin doar de cei doi.
|
E cam șmecherească afirmația, pentru ca un om să se împărtășească trebuie să aibă o anumită conduită înainte de împărtășanie care presupune și abstinență.
E ciudat că și în conferințe și pe net
mirenii întreabă mai mult despre relații trupești, ce și cum în familie, decât se apuca preoții să țină predici, preoți care nu vorbesc neîntrebați.
Văd că în posturi crește brusc interesul pentru subiecte despre relații trupești, părăsiri, avorturi.
În privința avortului și a contracepției și romano-catolicii sunt vehemenți chiar dacă se petrece în familie, să arăți cu degetul B.O.R. pe tema asta e greșit.
Citat:
În prealabil postat de iana
Spui ca nu realizez maretia Ortodoxiei. Ba poate chiar am exagerat, ajungand in cele din urma sa cred ca e doar utopie. Oricum maretia Ortodoxiei nu o intalnesc in biserica zilelor noastre.
Dumnezeu a pastrat-o fara pata, in schimb noi nu.
|
Dumnezeu e Atotputernic și are măsura să păstreze Biserica Sa Dreptslăvitoare fără pată, utopia nu e ortodoxia ci imaginea preferențială din capul tău pe care ai vrea tu să o ții, în funcție de gusturile tale muzicale, de sensibilitățile estetice cu care ești ispitită.
Citat:
În prealabil postat de iana
Cat despre imaculata conceptie, eu nu indraznesc sa ma pronunt si nici nu cred ca se stirbeste sfintenia Maicii Domnului indiferent de felul in care a fost conceputa.
|
Orice fel de aberație pusă pe seama unui Sfânt fie că-i știrbește atributele, fie că-i exagerează biografia e un adaos păcătos.
Doar Iisus Hristos a fost zămislit mai presus de fire fără de bărbat, pe când catolicii extind nejustificat această zămislire, fără legătură cu ce se învăța în Biserica Primară Cea Una, ci după cum decretează un papă.
Citat:
În prealabil postat de iana
In definitiv cred ca trebuie sa-mi gasesc locul si sa ma regasesc cu adevarat si daca n-am reusit in Ortodoxie cu siguranta voi reusi in catolicism.
|
Cu siguranță te vei împlini într-o adunare ce-și zice „biserică” prin care bate vântul, care nu mai știe ce să mai taie din slujbe și din post ca să-și păstreze enoriașii.
Văd că nu observi îmbătrânirea acută din cultele catolice din țară, mai acută chiar decât la ortodocși în multe locuri, nu observi cum se vând lăcașuri de cult catolice în Occident chiar și necreștinilor, de catehizați ce sunt probabil.
Citat:
În prealabil postat de iana
Nu ma intereseaza burtile, desi spun si astea ceva despre cel care le poarta, n-am nimic cu barba barbatului, imi place muzica psaltica la fel de mult ca cea gregoriana.
|
Și catolicii au burtoșii lor, încă n-am văzut cleric catolic sau greco catolic să fie slabi ca scândura de la post și ajunări, pentru ei e o scădere sau o „habotnicie bizantinistă” să ții posturile cum se țineau odată în Biserica cea Una.
În schimb călugări și preoți pe care se vede postul încă mai sunt la ortodocși.
Hristos a purtat barbă,
moda fără barbă e o accentuare secularistă care din păcate e preluată din ce în ce mai des și de ortodocși, la fel și moda fastului și a catedralelor, scolasticizarea învățământului teologic și multe din scăderi au fost
importate în România cu mare emfază de realizări progresiste de către clericii ortodocși școliți în Occident.
Dacă e să fii sinceră vezi că
scăderea interesului față de biserică corespunde temporal și direct proporțional cu introducerea teologiei scolastice și a modelelor occidentale în Biserica Ortodoxă
Zâzania au bagat-o inovaționiștii de tip Athenagoras care fără să întrebe pliroma Bisericii au prezentat cu tamtam și au impus inchizitorial niște măsuri care s-au dovedit a fi dezamăgiri eclesiologice.
Cât timp marii duhovnici și leii ortodoxiei au ținut dreaptă cârma, oamenii făceau cozi la ușile lor la spovedanie și poporul drept credincios era unit iar avântații nu-și permiteau să forțeze prea mult.
Citat:
În prealabil postat de iana
Cat despre faptul ca ortodoxia zillelor noastre este incapabila sa fie alaturi de oameni si sa-i apere, este adevarat dar nici macar nu-i mai catehizeaza (daca dam la numar e bine).
|
E o afirmație inexactă, incompletă și negativă,
nu cred că în ditamai municipiul București sau Cluj sau alte orașe mari nu se găsește măcar o Biserică, dacă nu chiar 4-5 în care să se facă grup de cateheză cu tinerii.
Din ce văd există
paraclise universitare destinate tocmai lucrului cu tinerii, există
conferințe ortodoxe care au fost tot forme de catehizare făcute încă din anii 90 de către pr Galeriu, Papacioc și alți grei ai ortodoxiei, au fost excursii la mănăstirile lor și încă sunt tabere de comuniune ortodoxă.
Știu de la cunoscuți care s-au căsătorit cum înainte de cununie, preoții au făcut
ore de catehism cu viitorii miri, până și spovedania e o formă continuă de catehizare.
Există
tipăritură de carte ortodoxă de mare calitate, cele mai puternice librării creștine din țară sunt ortodoxe sophia, evanghelismos, egumenita, deisis, predania,areopag ,carte ortodoxă, christiana sunt doar câteva dintre ele.
Că nu vine cineva să-ți pună pliante colorate în poștă, păi scuză-mă mărturisirea de credință nu e o fițuică aruncată pe jos batută de vânt printre resturile de la langoși și pahare de cafea folosite.
Pastorația presupune o anumită delicatețe.