View Single Post
  #77  
Vechi 04.04.2017, 17:17:54
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 26.12.2007
Locažie: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
Īn prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Dar eu pun surse adventiste, sau ortodoxe aici, Cataline?
Am spus asa pentru ca ai scris de un calugar catolic si eu am crezut ca de acolo e articolul, nu avusesem timp sa deschid link-ul. Intre timp am citit tot link-ul, si am vazut o alta eroare scrisa de unul din scriitorii rusi ajunsi in exil. De multe ori pe forum s-au adus ca argumente pareri gresite ale acestor intelectuali. Ei au scris si lucruri bune, dar unii dintre ei au mai scris si lucruri eronate. Am dat de curand un articol al Parintelui Serafim Rose despre scrierile acestor teologi rusi din exil. Multi din acesti intelectuali facusera alte facultati, dar ajunsi in vest au devenit preocupati si de teologie.
Cu ocazia asta am aflat ca IPS Zizioulas a preluat ceea ce a scris Florovsky (fiindu-i si ucenic) si sustine ca exista har si Sfinte Taine in alte culte si ca acestea sunt Biserici. Deci, asa cum banuiam si am scris si pe forum, intentia Patriarhului Ecumenic si a Patriarhiei Ecumenice in convocarea si grabirea Sinodului din Creta a fost recunoasterea ca biserici a celorlalte culte (sau a catolicilor, cel putin), in vederea unirii cu catolicii. Adica adoptarea unor erezii doar pentru acest scop. Din fericire acest lucru nu s-a putut realiza, pentru ca Sinodul a schimbat documentele.
Revenind la articol, e singurul dintre teologii ortodocsi care a exprimat aceasta parere, in afara de IPS Zizioulas, care a preluat aceste afirmatii. Toata argumentatia nu se bazeaza pe nimic, in afara de rationamentul autorului, care spune ca dezvolta o parere a Fer. Augustin. Citatele date de autor sustin invatatura ortodoxa, el spune ca s-au inselat si doar el a descoperit adevarul. Chiar autorul ne arata care e adevarul, spunand ca nimeni in ortodoxie, pana la el, nu a contestat ceea ce a afirmat Sfantul Ciprian. Aminteste tot timpul doar de Sfantul Ciprian, fara sa spuna ca au fost de fapt Sinoadele din Cartagina, si fara sa spuna de canonul Sfantului Vasile si ceea ce spun toti sfintii si sinoadele. E posibil sa nu fi cunoscut canonul Sfantului Vasile, pentru ca acesta contrazicea tot ce a scris autorul. In cel mai rau caz l-a trecut sub tacere, tocmai pentru ca nu se potrivea cu ceea ce spune. Nu stiu daca autorul, parintele Florovsky, sustine validitatea tainelor din afara ortodoxiei, pentru ca spune ca acestea sunt valide, dar ilicite, o idee catolica. Nu inteleg ce spune despre faptul ca botezul valid nu poate fi repetat, care e o dovada fara dubii ca botezul catolicilor si a altor culte nu a fost niciodata recunoscut.
Citat:
Īn prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Si iconomia asta poate sa instaleze "in fundal" un manunchi de taine deodata?
Deci sinoadele trec cu vederea necesitatea botezului fara de care "dacć nu se naște cineva din apć și din Duh, nu poate sć intre īn Īmpćrćția lui Dumnezeu" de dragul PR-ului, periclitand mantuirea lor, si posibil provocand mai multe probleme, ca na, dau impresia unui har inexistent?
Aha, deci intr-o simpla ceremonie de primire in Biserica, ereticii aia au primit 5 din cele 7 taine, concomitent, fara sa stie nimeni in ce moment sau cum.
Am auzit de har, si de botez al dorintei, dar deja devenim ridicoli.
Despre iconomie gasesti explicatii in toate articolele ortodoxe care trateaza aceasta tema. Intelesul acestei invataturi il da chiar Parintele Florovsky in acel articol, intr-un citat al unui Mitropolit rus (sau Patriarh, nu mai stiu). Aceasta este ca prin celelalte Sfinte Taine credinciosul primeste oricum harul. Prin Sfanta Impartasanie credinciosul oricum harul. Chiar daca nu se mai face Mirungerea (ceea ce e destul de rar). Iconomia explicata mai pe larg: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...oxa-68820.html Iconomia este descrisa in hotararile Sinodului BO a Georgiei, de exemplu: http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html
Citez: "Dincolo de granitele Bisericii Ortodoxe, sãvīrsirea Sfintelor Taine se limiteazã doar la īndeplinirea formelor lor exterioare - īnsã sãvīrsirea lor devine realã doar dupã īntoarcera ereticilor īn sīnul Bisericii. Doar Biserica are puterea si dreptul de a lega si dezlega. De aceea Biserica Ortodox, cu puterea sa divin, are dreptul sã primeascã īn sīnul sãu pe eterodocsi fãrã repetarea formei exterioare a Tainelor sãvīrsite la alte confesiuni crestine (Botez , Mirungere, Cununie , Hirotonie).

Īntoarcerea eterodocsilor la Biserica mamã se poate realiza īn trei feluri : 1. rebotezare 2. Mirungere 3. Pocãintã. Prin sãvīrsirea uneia din aceste trei Sfinte Taine mentionate se īndeplineste lucrarea harului sfintilor acolo unde nici nu nu era prezent. Pentru cã "toate acestea le lucreazã unul si acelasi Duh" (I Cor. 12, 11) si "Darurile sunt felurite dar acelasi Duh " (I Cor. 12, 4)."
Reply With Quote