Citat:
În prealabil postat de simpllu
La un control oftalmologic de când nu ai mai fost? Întrebarea este cât se poate de serioasă.
|
Chiar eu ti-am spus ce scrie in articolele date de tine, pe care nu le-ai citit cu atentie. Acele afirmatii nu sunt din hotararile Sinodului VII, ci ale altor persoane. Hotararile Sinodului VII le poti citit aici:
https://parohiatorrent.files.wordpre...-ecumenice.pdf
Au fost discutii despre afirmatiile iconoclastilor, dar acestea nu au intrat in hotararile sinodului.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Ți-am dat citate din Pidalion, nu din articole!
|
Acelea erau afirmatiile Sfantului Nicodim, nu hotarari ale sinoadelor. Se pare ca inainte nu se facea sfintirea lucrurilor, nici macar vasele folosite la slujbe nu se sfinteau. Se sfintea doar apa. Ma refer la perioada secolului VIII, dar si in timpul sfantului Nicodim. Ceea ce au sustinut parintii colivari nu a fost introdus in practica bisericii, nici parastase doar sambata, nici impartasirea ca in primul secol, nici asta cu sfintirea icoanelor.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Probabil că nu ai nimic nici împotriva icoanelor cu inimioare sau alte kitsch-uri de acest gen. Sau alta: Părinții spun răspicat că la Sf. Liturghie se stă în picioare (au lăsat canon), dar noi din "evlavie" (pietism) îngenunchem că deh, noi suntem mai ortodocși decât cei din primele veacuri de creștinism. Idei protestante, ce să mai, doiu-n cărți le știe pe toate. :))
|
Cred ca ai inteles invers, ceea ce sustin reformistii (adica cei doi preoti, plus duhovnicul tau) conduce la icoane de acest gen. Fiecare dupa cum crede ca e o icoana, e sigur ca cei mai putin instruiti nu ar avea nimic impotriva. Dar preotul nu va sfinti asa ceva, deci nu e ceea ce sustine Biserica. Legat de ingenunchere, am scris tot ce se putea scrie si am lamurit atunci, nici nu am gandeam ca tu te-ai lamurit.