Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.09.2017, 18:45:52
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
La un control oftalmologic de când nu ai mai fost? Întrebarea este cât se poate de serioasă.
Chiar eu ti-am spus ce scrie in articolele date de tine, pe care nu le-ai citit cu atentie. Acele afirmatii nu sunt din hotararile Sinodului VII, ci ale altor persoane. Hotararile Sinodului VII le poti citit aici: https://parohiatorrent.files.wordpre...-ecumenice.pdf
Au fost discutii despre afirmatiile iconoclastilor, dar acestea nu au intrat in hotararile sinodului.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ți-am dat citate din Pidalion, nu din articole!
Acelea erau afirmatiile Sfantului Nicodim, nu hotarari ale sinoadelor. Se pare ca inainte nu se facea sfintirea lucrurilor, nici macar vasele folosite la slujbe nu se sfinteau. Se sfintea doar apa. Ma refer la perioada secolului VIII, dar si in timpul sfantului Nicodim. Ceea ce au sustinut parintii colivari nu a fost introdus in practica bisericii, nici parastase doar sambata, nici impartasirea ca in primul secol, nici asta cu sfintirea icoanelor.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Probabil că nu ai nimic nici împotriva icoanelor cu inimioare sau alte kitsch-uri de acest gen. Sau alta: Părinții spun răspicat că la Sf. Liturghie se stă în picioare (au lăsat canon), dar noi din "evlavie" (pietism) îngenunchem că deh, noi suntem mai ortodocși decât cei din primele veacuri de creștinism. Idei protestante, ce să mai, doiu-n cărți le știe pe toate. :))
Cred ca ai inteles invers, ceea ce sustin reformistii (adica cei doi preoti, plus duhovnicul tau) conduce la icoane de acest gen. Fiecare dupa cum crede ca e o icoana, e sigur ca cei mai putin instruiti nu ar avea nimic impotriva. Dar preotul nu va sfinti asa ceva, deci nu e ceea ce sustine Biserica. Legat de ingenunchere, am scris tot ce se putea scrie si am lamurit atunci, nici nu am gandeam ca tu te-ai lamurit.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.09.2017, 01:09:56
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cred ca ai inteles invers, ceea ce sustin reformistii (adica cei doi preoti, plus duhovnicul tau) conduce la icoane de acest gen.
Susții reprezentări necanonice, în schimb ești calificat în a stabili de unde vine unde vine pietismul. :))
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.09.2017, 01:27:52
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Susții reprezentări necanonice, în schimb ești calificat în a stabili de unde vine unde vine pietismul. :))
Si ecumenismul.
Si influentele catolice.
Si influentele protestante.
Si neoprotestante.
Si cine e informat si cine nu.

Tu crezi ca atatea.diplome se obtin usor?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.09.2017, 01:39:52
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Da, condiția este să ai net. :)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.09.2017, 15:35:51
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Susții reprezentări necanonice, în schimb ești calificat în a stabili de unde vine unde vine pietismul. :))
Nu sustin deloc reprezentari necanonice, am dat chiar eu exemplu de icoana necanonica, gresita. Nu stiu ce intelegi tu prin pietism, este trairea fara invatatura de credinta, o conceptie aparuta in protestantism.
Eu spuneam ca, icoanele nemaifiind sfintite fiecare va lua drept icoana ce va intelege el, la nivelul lui de intelegere a credintei. Cum am vazut, chiar si acum sunt care nu sfintesc icoanele si au tot felul de icoane gresite in case.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.10.2017, 00:38:27
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu sustin deloc reprezentari necanonice.
Ba da. ...:))

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu spuneam ca, icoanele nemaifiind sfintite fiecare va lua drept icoana ce va intelege el, la nivelul lui de intelegere a credintei. Cum am vazut, chiar si acum sunt care nu sfintesc icoanele si au tot felul de icoane gresite in case.
Pentru a avea o icoană canonică în casă nu este nevoie ca ea să fie sfințită, ci sursa să fie bună (comercializarea să se facă cu binecuvântarea ierarhului, preotului). Nu îți cumperi o icoană de pe orice tarabă, ci numai de la surse sigure. Dar când și la sursele sigure (pangare bisericești) găsești incoane necanonice, dar "sfințite", vina nu cade numai pe cel care o alege.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.10.2017, 16:59:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ba da. ...:))
Daca si dupa atatea discutii si dupa ce ai recunoscut chiar tu ca te-ai inselat si nu e adevarat ce sustineau reformistii pe care ii sustineai spui acelasi lucru e clar ca nu poti renunta la parerile tale indiferent daca tu vezi ca sunt gresite. Tu si acei scriitori (inclusiv parintele Pruteanu) ati sustinut ca acea icoana este necanonica si chiar eretica din ce motiv? Daca ai uitat, pentru ca Dumnezeu Tatal nu poate fi pictat. Pentru ca nu L-ar fi vazut nimeni, iar argumentul din Daniel 7 ar fi gresit, pentru ca toti sfintii au spus ca acolo e Dumnezeu Fiul. Si care era adevarul, pe care l-ai vazut si tu? Ca nu e adevarat, in acel capitol toti sfintii spun ca e vorba de Dumnezeu Tatal. Mai mult, ca in Erminie scrie ca Dumnezeu Tatal este infatisat in icoane ca in viziunea Sfantului Daniel. Deci acea icoana nu este eretica si necanonica.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Pentru a avea o icoană canonică în casă nu este nevoie ca ea să fie sfințită, ci sursa să fie bună (comercializarea să se facă cu binecuvântarea ierarhului, preotului). Nu îți cumperi o icoană de pe orice tarabă, ci numai de la surse sigure. Dar când și la sursele sigure (pangare bisericești) găsești incoane necanonice, dar "sfințite", vina nu cade numai pe cel care o alege.
Asta poate intr-un grup schismatic, pentru ca in Biserica icoanele se sfintesc. Cui nu-i place ce spune Biserica inseamna ca e in schisma, chiar daca e nedeclarata. Pe langa asta, a lasa alegerea icoanelor la discretia credinciosilor, bazandu-se pe discernamatul lor si buna cunoastere a invataturii e o aiureala totala, ar fi doar un haos. Insasi intoarcerea asta la primele secole e o conceptie tipic protestanta, chiar daca unii se fac ca nu inteleg. In acea vreme doar unii pictau icoane, nu existau nici fotografii sau altele asemenea. Acum nu e deloc acelasi lucru. Asta doar ca discutie, pentru ca un lucru e clar, in Biserica se sfintesc icoanele.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 02.10.2017, 17:04:33
Bucuriepedrum's Avatar
Bucuriepedrum Bucuriepedrum is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.08.2017
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 455
Implicit On topic

Revenind la tema principală (inițială), în ideea că cineva care își aruncă ochii pe thread-ul ăsta chiar caută soluții într-o problemă similară: https://doxologia.ro/viata-bisericii...sfantul-glumet
__________________
"Mergeți și propovăduiți Evanghelia. Dacă va fi nevoie, folosiți și cuvintele."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 03.10.2017, 00:24:39
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca si dupa atatea discutii si dupa ce ai recunoscut chiar tu ca te-ai inselat
Minți. Faptul că am renunțat la discuție, nu înseamnă că recunosc ceva.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Deci acea icoana nu este eretica si necanonica.
Nu, este o icoană necanonică cu evidente influnețe catolice. Tu continuă drumul pe contrasens.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 03.10.2017, 00:31:47
gpalama's Avatar
gpalama gpalama is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.285
Implicit

Intreb si eu, pe ce va certati?

Pe forma, formalism, tipic in cult, sau pe continutul din spatelor cuvintelor?


Continutul este harul care poate fi chemat in rugaciune, sau transmis prin atingere catre o icoana. Prin rugaciune sau atingere cu alta icoana sau apa sfintita.

Cinstirea fata de icoana o dam din 2 motive si pentru chipul Mantuitorului, dar si pentru ca icoana este sfintita.

Sunt bune rugaciunile pentru ca rugaciunea sfinteste, chiar daca sunt noi sau chiar daca sunt vechi.
Este buna si apa sfintita, pentru ca sfinteste.


Intrebari?
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie