View Single Post
  #461  
Vechi 03.10.2017, 00:57:53
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta poate intr-un grup schismatic, pentru ca in Biserica icoanele se sfintesc. Cui nu-i place ce spune Biserica inseamna ca e in schisma, chiar daca e nedeclarata. Pe langa asta, a lasa alegerea icoanelor la discretia credinciosilor, bazandu-se pe discernamatul lor si buna cunoastere a invataturii e o aiureala totala, ar fi doar un haos. Insasi intoarcerea asta la primele secole e o conceptie tipic protestanta, chiar daca unii se fac ca nu inteleg. In acea vreme doar unii pictau icoane, nu existau nici fotografii sau altele asemenea. Acum nu e deloc acelasi lucru. Asta doar ca discutie, pentru ca un lucru e clar, in Biserica se sfintesc icoanele.
Nimeni nu adus în discuție că ar fi ceva de îndreptat, dar faptul că sunt practici contestate de unii ca tine (gen obligativitatea sfințirii icoanelor) i-a determinat pe acești oameni să-și argumenteze alegerea făcută. Icona este sfințită de chipul pe care îl reprezintă. Dacă icoana nu corespunde normelor canonice, slujba de sfințire nu o face să devină icoană; și invers, dacă icoana este canonică, ea nu poate fi considerată lipsită de sfințenie dacă nu i s-a ținut slujba de sfințire.

"În prezent, în Biserica Ortodoxă, icoanele se sfințesc și se țin un anumit număr de zile în biserică. Așa trebuie să facem și noi. Asta e practica de acum a Bisericii, iar mai sus eu am vorbit de ISTORIE, care nu trebuie neglijată, mai ales atunci când auziți despre călugări care au icoane ”nesfințite” la chilie..." (Ierom. Petru Pruteanu)
Reply With Quote