Citat:
În prealabil postat de simpllu
Bingo! Deci nu e în biserică. Altă mănăstire din Sf. Munte ai mai găsit? Acum, poate nu știi, este foarte greu să schimbi pictura, și asta cu atât mai mult cu cât este mai veche.
|
Banuiesc ca e in biserica, am spus doar ce scrie in acea imagine. Daca te duci la Vtopedu o sa observi mai exact, in timp ce te inchini la ea. Nu au cum sa rada sfintele icoane pentru o prostie, e si o blasfemie. Daca intelegeai ce am explicat pana acum vedeai ca e doar o eroare, nu e nimic adevarat.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Le-ai numărat tu? Eu zic că exagerezi, deși în Ardeal este posibil să fie destul de multe reprezentări de acest gen și asta din cauza influenței catolice. Eu nu am întâlnit în biserici reprezentarea "Paternitate" spre închinare, ci doar Rubliov.
|
Eu cred ca e acel numar numai la noi in tara, fara a mai socoti alte tari ortodoxe. Nu e numai in Ardeal, scrie ca e pictata la aproape toate manastirile din Moldova. Unde mai pui ca e si la catedrala patriarhala, saccsiv scria despre asta. Sper ca ai citit ce am scris, ca icoana lui Rubliov e mai apropiata de felul cum sunt icoanele apusene in epoca, decat cele bizantine. De altfel icoanele ruse (sau o parte din ele) au chipurile expresive, adica tocmai ceea ce nu recomanda ai nostri in pictarea icoanelor, de aceea se prefera icoana bizantina.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
..:)) Sau invers! Am spus că imnografia Bisericii reletează contrariul a ceea ce susții, pricepi?
|
De aceea ti-am zis ca nu ai inteles nimic, pentru ca ti-am scris de multe ori, tot ce se putea spune despre acest lucru, dar tu nu ai inteles si ma indoiesc ca ai face-o daca ti-as mai scrie de cateva ori. Cred ca nu ai renunta la ceea ce spui chiar daca n-ar mai fi nimeni sa mai sustina acest lucru. Iti mai explic odata, citeste de data asta cu atentie, e aceasi confuzie intentionata pe care o faceau si stilistii, in acea carte. In imnografia Bisericii si in toate scrierile ortodoxe cu denumirea de "Cel Vechi de Zile" sunt numiti si Dumnezeu Tatal, si Dumnezeu Fiul, si Dumnezeu Duhul Sfant, si Sfanta Treime, in general. In iconografie sunt zugraviti sub forma unui om cu barba alba atat Dumnezeu Tatal (urmand viziunea lui Daniel 7), cat si Dumnezeu Fiul (la fel ca in viziunea din Apocalipsa 1). Deci toata acea argumentatie este falsa, se bazeaza pe nestiinta unora (si cred ca si a unora din cei ce sustin asta).
Citat:
În prealabil postat de simpllu
O dai în sus și-n jos cu Părintele Pruteanu, deși pe acest topic am adus argumente exclusiv din imnografia Bisericii. Ți-am dat citate dintr-un acatist! Ce legătură are Părintele Pruteanu cu acatistul?
|
Pentru ca am vazut ca tu sustii tot ce spune parintele Pruteanu. Explicatiile le-ai luat de acolo, ce importanta are ca dai acelasi acatist pe care il da si parintele, fara sa spui ca acolo ai vazut ca e folosit ca argument?
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Asta doar în mintea ta. Nu am spus că sunt răi, ci am spus că sunt preoți care, în anumite situații, nu respectă rânduiala canonică a slujbelor. Dacă vrei îți dau și exemple. După logica ta, tot ce se pretrece în Biserică este perfect, nu există greșeli sau devieri de la adevăr.
|
Una este Biserica si invatatura Sa si alta este ce fac unii din Biserica, inclusiv preoti sau ierahi. De aceea putem spune ca un preot sau ierarh greseste, faca ca asta sa insemne ca si Biserica greseste. Adevarul nu depinde de cel ce-l spune, nu e ca in democratie, unde majoritatea hotaraste. NU ai cum sa stii tu ce fac acei preoti, cum nu stiu nici eu. Din cate stiu site-ul respectiv este facut de niste preoti (din ce am citit eu).
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Uite și un exemplu: o prietenă a fost la Ierusalim în a doua Duminică după Inviere. Rugăciunea Domnească și Crezul sunt rostite (și nu cântate cum se mai practică pe la noi! - mă refer la rugăciunea Domnească) în trei limbi: grecă, rusă și română. Grecii și rușii au rostit la unison rugăciunile, iar când a venit rândul românilor, o parte dintre ei a rostit o variantă, alții cealaltă ... în acele momente ea a roșit, grecii și rușii se uitau ca la felul trei.
|
Pentru ca ai acolo au foat unii care au spus ca nu e bine cum s-a spus pana acum, sa se spuna altcumva. Si unii au ramas la vechea rugaciune, altii au adoptat ce se spune. Ma refer la Tatal nostru. In plus, la noi sunt cuvinte in latina si slava, de exemplu "marire" si "slava", unii pot spune un cuvant, altii altul. Important e ca e aceeasi rugaciune, problema mare ar fi fost sa fie o erezie.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Din fericire mai sunt ortodocși care nu pleacă urechea la toate ”tradițiile” existente în Biserică. Cei normali, de care spui tu și printre care probabil că ești tu - deși am mari îndoieli că tu mergi la biserică, merg după efectul de turmă, probabil astfel definești tu normalitatea.
|
Ortodocsii normali merg dupa invatatura Bisericii. Ceilalti au capatat influente din alte culte sau de la diferiti ortodocsi "mai intelepti", care au capatat, la randul lor, infleunte din alte credinte. Nu are rost sa negam ca multi credinciosi, si chiar preoti sau ierarhi au ajuns sa fie influentati de conceptii ecumeniste, care sunt de sorginte protestanta. Sa ne amintim cazul cel mai cunoscut, IPS Corneanu. De exemplu multi preoti de pe aici au aceste conceptii, cel putin in privinta catolicilor. Asta cu Biserica a adoptat invataturi gresite acum cateva sute de ani e o conceptie pur protestanta, venita pe fieliera ecumenismului. Toata iinvatatura Bisericii este infailibila, iar Biserica este stalp si temelie a adevarului, in fiecare epoca.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Rugămintea mea este să-i scrii Părintelui Pruteanu, poate reușește el să te lămurească. Frumos ar fi să scrii aici argumentația lui, dar mă tem că nu o să-ți placă răspunsul lui.
|
Cand o sa am timp probabil o sa ii scriu, e posibil sa nu stie care e adevarul. Dar parintele Pruteanu are o multime de alte erori si, din cate scrie chiar domnia sa, multi preoti si colegi i-au atras atentia, dar nu i-a luat in seama. Se plange in unele articole ca a fost admonestat pentru ce spune de catre colegi. Cum sa spui ca mare parte din vietile sfintilor sunt doar povesti si trebuie scoase? Stii ca exact asta e luata de la catolici, ei fac acest lucru, elimina partile despre care nu exisat si date istorice cunoscute. Nici Vechiul Testament nu are explicatii istorice in totalitate. Plus ca cei necununati la Biserica nu traiesc in pacat si multe alte asemenea, cateodata mai gasesc cate una citind cate un articol al domniei sale.