Citat:
În prealabil postat de simpllu
Adică de a nu se depăși acest termen.
|
Discutam degeaba de vreo 10 mesaje. Pentru ca tu nu intelegi, ca nu vrei, doar ca sa pierdem timpul. E vorba de 40 de zile intre doua impartasanii, sa nu fie mai putin, nu sa nu fie depasit. Din moment ce am spus ca sfantul critica acest termen, pentru ca era partizanul impartasirii dese era logic despre ce termen e vorba. Sper ca stii ca sfantul si parintii colivari (cei care au adoptat aceasta gandire) propovaduiau impartasirea zilnica, nu doar la o saptamana. La fel fac si unii din cei de azi care propovaduiesc impartasirea deasa. Tu citezi aripa mai moderata.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Și iată că au fost părinți care au contestat acest termen.
|
Da, aceeasi grea dilema, s-a inselat Biserica (ceilalti sfinti nespunand ca se freseste) sau un parinte sau sfant? Uite un indiciu foarte interesant: Sfantul Paisie Velcicovski, care a fost la Manastirea Neamt, e considerat tot un parinte colivar. A stat la Muntele Athos in perioada parintilor colivari, dar nu a propovaduit practica impartasirii dese, nici macar la calugari, dovada ca nu era de acord cu aceasta noua moda (raspandind, in schimb, practica rugaciuniii inimii). A raspandit, de asemenea, a doua carte a Sfantului Nicodim, oarecum opusa celei cu impartasirea deasa, in care sfantul spunea de spovedania deasa. Se pare ca prima carte a fost o reeditare a cartii calugarului Neofit Kavsokalivitul, aparuta cu cativa ani inainte (se pare ca a fost scrisa in Brasov). Acesta venise cu aceste conceptii, probabil preluate de la catolici, diac. Ica spunand ca aparuse chiar atunci aceasta moda la catolici.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Nu este cam mare lista ta neagră?
|
Nu-i asa ca tu n-ai auzit de parintii colivari?
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Mai exact unde este menționat?
|
La toti cei care propovaduiesc impartasirea deasa si contesta acest termen existent in Biserica (inclusiv la Sfantul Nicodim). Ca sa ai referinta de la cei pe care ii citezi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Și cine stabilește acest lucru?
|
Duhovnicul, Parintele Cleopa spunea ca unii se pot impartasi si la o luna, la fel ca si calugarii (si avand un urcus duhovnicesc apropiat de cel al lor, evident).
Citat:
În prealabil postat de simpllu
”În zadar se săvârșește Liturghia în fiecare zi dacă nu vă împărtășiți” ... ar trebui să fie destul de clar.
|
Aceeasi idee, ca daca nu se impartasesc credinciosii se face in zadar Liturghia in acea zi? Citat scos din context, ba chiar corupt (nu de tine, evident, de cei pe care ii sustii). Omilia o gasim aici:
https://ortodoxiamarturisitoare.word...ic-sa-le-auzi/
In loc de "daca" este "ca", o diferenta esentiala, care schimba tot sensul frazei. "Zadarnic se săvârșește Liturghia în fiecare zi, că nu vă împărtășiți." Sfantul spune ca nu se impartasea nimeni la Liturghii, majoritatea se impartasea o data pe an (pentru ca spune "multi se impartasesc o data pe an"). Asta spune sfantul in continuare: "Zadarnic stăm în fața Altarului, că nimeni nu vine să se împărtășească." Nu e vorba de faptul ca toti ar trebui sa se impartaseasca des, ci ca nimeni nu se impartasea. Iar la inceputul omiliei spune ca multi se impartaseau doar pentru ca asa era obiceiul, toti veneau si se impartaseau de Pasti, chiar daca erau vrednici sau nu. Chiar acum am citit ce spune Sfantul Paisie Aghioritul, scopul Liturghiei este impartasirea, macar sa existe unul care sa se impartaseasca. Deci impartasirea cuiva, nu a tuturor. Asta spune si Sfantul Ioan Gura de Aur. Din fericire in zilele noastre exista aproape tot timpul cineva care se impartaseste, mai ales duminica, pentru ca se impartsesc bebelusii.