Mai multe informații despre Sfiroți
Acestea sunt denumirile Sfirot: Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod,
Yesod, și Malchut.
Totuși, șase dintre ele fiind combinate într-o singură Sfira, numită Zeir Anpin,
astfel încât, cu totul sunt cinci Sfirot: Keter, Hochma, Bina, ZA, și Malchut. Deasemeni, ZA (ZA
este în general considerat o Sfira masculină) este câteodată numit Tifferet, din moment ce Tifferet
este principala sa Sfira, absorbind in sine, proprietăți ale tuturor celor șase Sfirot ale lui ZA.
De aceea, Creatorul a creat doar cinci Sfirot:
Keter—dorința Creatorului de a dărui încântare asupra noastră, Malchut;
Hochma—plăcerea în sine, pe care Creatorul dorește să o reverse asupra noastră;
Bina—transmite plăcerea din Hochma la ZA;
ZA—acceptă plăcerea de la Bina și o transmite către Malchut;
Malchut—primește plăcerea.
Bina constă în două părți: partea sa superioară, numită GAR sau AVI, care este refractară la
primirea Luminii de la Hochma. Totuși, din moment ce Creatorul dorește să împărtășească
această Lumină către cei de jos, partea inferioară a Bina, numită ZAT sau YESHSUT, primește
Lumina de la Hochma și o transmite către ZA.
ZA nu dorește să primească Lumina, dar Malchut
(până la punctul corecției sale) evocă ZA pentru a primi Lumina de la Bina și o transmite către
ea. De aceea, vorbim câteodată de primirea în general a Luminii de către ZA și Malchut, care
împreună sunt numite ZON (ZA și Nukva).
Procesul se desfășoară astfel încât Malchut—pâna la punctul la care dorințele sale sunt
corectate de la egoism la altruism—cere lui ZA să primească Lumina „de dragul Creatorului”. În
această fază, ZA cere Lumina de la Bina. Ulterior, Bina se transformă și primește cantitatea
necesară de Lumină de la Hochma, apoi o transmite la ZA.
Malchut (până la punctul în care
proprietățile sale sunt corectate) se contopește cu ZA prin intermediul echivalenței de formă (a
dorințelor), și primește această Lumină.
Keter, Hochma, și GAR de Bina nu vor să primească Lumina, ci doar începând cu ZAT de
Bina (YESHSUT), dorința de a primi Lumina, astfel încât s-o transmită celor de jos, apare în
Sfirot. Malchut însăși este creatura – voința egoistă de a primi plăcere, de a se bucura de Lumina
Creatorului. Această dorință de a se bucura de Lumina Creatorului sau de Creator (ceea ce este
același lucru), este esența lui Malchut.
Noi suntem părți ale lui Malchut. Totuși, dacă avem doar
dorințe egoiste, simțim Lumina Creatorului ca pe plăceri în lumea noastră. Aceasta este o
minusculă doză a Luminii Sale. Corectându-ne dorințele (proprietățile), putem ascende gradele
spirituale ale Lumilor Superioare și putem experimenta acolo adevărată încântare a Creatorului.
În concordanță cu Gândul Creației, Malchut trebuie să primească Lumina de la cele patru
Sfirot anterioare și să se bucure de ea. De aceea, însăși Malchut e formată din cinci părți: ea
primește Lumina de la precedentele Sfirot în patru părți și o simte în a cincea.
Toate Sfirot care preced Malchut (excluzând Malchut) sunt similare cu organele noastre de
simț, iar Malchut este ca o inimă ce primește de la toate organele: creier, vedere, auz, miros, gust
și pipăit. Inima este Malchut, și organele de simț sunt primele nouă Sfirot care preced Malchut.
Toate aceste părți ale Malchut sunt egoiste – ele doresc să primească Lumina (plăcere), ca să se
bucure de ea. Cu asemenea proprietăți, Malchut nu poate primi mai mult de o minusculă doză din
Lumina lumii noastre, simțindu-L pe Creator într-o manieră numită „această lume”.
Totuși, dacă Malchut, adică fiecare dintre noi, am fi primit dorințe (aspirații), de Sus
îndreptate către scopul de a dărui încântare Creatorului, în aceeași măsură în care simțim
Creatorul cum ne dăruiește, cu această proprietate (dorința), omul ar urca spiritual, până la un
nivel superior lumii noastre. El ar simți Creatorul ca pe o lumină spirituală, plăcere altruistă și
înaltă cunoaștere, dobândire a gândurilor cerești și esență a existenței
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)
Dumnezeu e Iubire :)
Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
|