![]() |
![]() |
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Din moment ce nu există noțiunea de timp în spiritualitate, noi deja ne aflăm în stadiul nostru
final, perfect, în Lumea Infinitului (Ein Sof). Deoarece dorința de spiritual numește acțiunea, însăși dorința acționează, fără să fie necesar trupul. De aceea, când dorința de a crea suflete (voința de încântare) a apărut în Creator, când El a dorit să le umple cu cea mai perfectă încântare – de a-L simți și de a se bucura de perfecțiunea Lui – de a face creatura exact cum este El, dorința Lui a fost imediat realizată. Astfel a apărut Lumea Ein Sof, în care noi deja existăm în stadiul nostru final. Totuși, încă avem nevoie să atingem în senzațiile noastre acest stadiu. Aceasta este o reminiscență a unei persoane adormite: chiar dacă doarme undeva, nu înțelege unde se află până când nu se trezește. Totuși, pentru a dobândi acest stadiu perfect, trebuie să trecem printr-un proces treptat de transformare a proprietăților noastre interioare (dorințe), care corespund cu ascensiunea spirituală din lumea noastră prin toate lumile și până la Lumea Ein Sof. Ca să ne conducă spre stadiul final, Creatorul ne guvernează de Sus prin toate lumile. De aceea, nu există nimic în lumea noastră care să nu își aibă originea în Lumea Ein Sof, unde stadiul final al fiecărui suflet determină calea care îi este destinată spre a călători în general și schimbările prin care trebuie să treacă în particular, în fiecare moment (stadiu) al avansării spirituale către Lumea Infinitului. Nu există cale de întoarcere: tot ceea ce se întâmplă este dictat de necesitatea de a aduce fiecare suflet la stadiul său final. Doar acest scop determină stadiul lumii noastre în fiecare secundă, atât ceea ce se i întâmplă în general, cât și fiecăruia dintre noi, în particular. Creatorul a creat nimicul pentru nimic. Mai curând, totul servește scopului Său. Totuși voința care provine de Sus, nu exclude participarea noastră activă, în propria avansare. În loc de a fi sclavi care se mișcă sub constrângerea unui băț, numit suferință, care ne lovește, ne putem schimba calea suferinței în calea Torei – pentru a călători activ și rapid prin acest mod, de jos în sus, din proprie voință, realizând că scopul Creatorului este într-adevăr dezirabil. Acest lucru este posibil prin intermediul unei cereri de elevare spirituală – înălțarea MAN, o rugăciune. Ca răspuns, vom primi tărie spirituală de Sus, care ne va ajuta să ne îmbunătățim calitățile și să urcăm. Întreaga Tora vorbește doar despre asta, iar Cabala merge mai departe și ne furnizează explicații detaliate despre calea în sine. Ca și o hartă, ea descrie prin ce trecem și unde (în ce stadiu și la care grad) ne aflăm acum. Cabala studiază structura lumilor spirituale. Scopul acestor lumi este de a dilua semnalele (dorințele) Creatorului, astfel încât să le putem înțelege cu egoismul nostru și să le cuprindem cu mintea noastră. În ebraică, cuvântul „lumi” este Olam (de la cuvântul Haalamah—care înseamnă ascundere), iar aceste lumi ascund și diluează Lumina Creatorului pâna la un asemenea nivel, în care să o putem simți. Depinzând de calitățile spirituale ale fiecăruia, de nivelul său de atingere (egoism total = lumea noastră, altruism parțial = lumi spirituale), noi percepem Creatorul și Lumina Sa, în mod diferit, în toate cele 125 grade. Aceste 125 grade, sunt reduse la doar zece, numite „cele zece Sfirot dintre Creator și noi”, unde fiecare Sfira inferioară transmite mai puțin Lumina Creatorului, așa cum este perceput de cei aflați la acel nivel. Cu cât mai joasă este Sfira, cu atât mai puțină Lumină a Creatorului lasă să pătrundă către aceia care se află sub ea.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Acestea sunt denumirile Sfirot: Keter, Hochma, Bina, Hesed, Gevura, Tifferet, Netzah, Hod,
Yesod, și Malchut. Totuși, șase dintre ele fiind combinate într-o singură Sfira, numită Zeir Anpin, astfel încât, cu totul sunt cinci Sfirot: Keter, Hochma, Bina, ZA, și Malchut. Deasemeni, ZA (ZA este în general considerat o Sfira masculină) este câteodată numit Tifferet, din moment ce Tifferet este principala sa Sfira, absorbind in sine, proprietăți ale tuturor celor șase Sfirot ale lui ZA. De aceea, Creatorul a creat doar cinci Sfirot: Keter—dorința Creatorului de a dărui încântare asupra noastră, Malchut; Hochma—plăcerea în sine, pe care Creatorul dorește să o reverse asupra noastră; Bina—transmite plăcerea din Hochma la ZA; ZA—acceptă plăcerea de la Bina și o transmite către Malchut; Malchut—primește plăcerea. Bina constă în două părți: partea sa superioară, numită GAR sau AVI, care este refractară la primirea Luminii de la Hochma. Totuși, din moment ce Creatorul dorește să împărtășească această Lumină către cei de jos, partea inferioară a Bina, numită ZAT sau YESHSUT, primește Lumina de la Hochma și o transmite către ZA. ZA nu dorește să primească Lumina, dar Malchut (până la punctul corecției sale) evocă ZA pentru a primi Lumina de la Bina și o transmite către ea. De aceea, vorbim câteodată de primirea în general a Luminii de către ZA și Malchut, care împreună sunt numite ZON (ZA și Nukva). Procesul se desfășoară astfel încât Malchut—pâna la punctul la care dorințele sale sunt corectate de la egoism la altruism—cere lui ZA să primească Lumina „de dragul Creatorului”. În această fază, ZA cere Lumina de la Bina. Ulterior, Bina se transformă și primește cantitatea necesară de Lumină de la Hochma, apoi o transmite la ZA. Malchut (până la punctul în care proprietățile sale sunt corectate) se contopește cu ZA prin intermediul echivalenței de formă (a dorințelor), și primește această Lumină. Keter, Hochma, și GAR de Bina nu vor să primească Lumina, ci doar începând cu ZAT de Bina (YESHSUT), dorința de a primi Lumina, astfel încât s-o transmită celor de jos, apare în Sfirot. Malchut însăși este creatura – voința egoistă de a primi plăcere, de a se bucura de Lumina Creatorului. Această dorință de a se bucura de Lumina Creatorului sau de Creator (ceea ce este același lucru), este esența lui Malchut. Noi suntem părți ale lui Malchut. Totuși, dacă avem doar dorințe egoiste, simțim Lumina Creatorului ca pe plăceri în lumea noastră. Aceasta este o minusculă doză a Luminii Sale. Corectându-ne dorințele (proprietățile), putem ascende gradele spirituale ale Lumilor Superioare și putem experimenta acolo adevărată încântare a Creatorului. În concordanță cu Gândul Creației, Malchut trebuie să primească Lumina de la cele patru Sfirot anterioare și să se bucure de ea. De aceea, însăși Malchut e formată din cinci părți: ea primește Lumina de la precedentele Sfirot în patru părți și o simte în a cincea. Toate Sfirot care preced Malchut (excluzând Malchut) sunt similare cu organele noastre de simț, iar Malchut este ca o inimă ce primește de la toate organele: creier, vedere, auz, miros, gust și pipăit. Inima este Malchut, și organele de simț sunt primele nouă Sfirot care preced Malchut. Toate aceste părți ale Malchut sunt egoiste – ele doresc să primească Lumina (plăcere), ca să se bucure de ea. Cu asemenea proprietăți, Malchut nu poate primi mai mult de o minusculă doză din Lumina lumii noastre, simțindu-L pe Creator într-o manieră numită „această lume”. Totuși, dacă Malchut, adică fiecare dintre noi, am fi primit dorințe (aspirații), de Sus îndreptate către scopul de a dărui încântare Creatorului, în aceeași măsură în care simțim Creatorul cum ne dăruiește, cu această proprietate (dorința), omul ar urca spiritual, până la un nivel superior lumii noastre. El ar simți Creatorul ca pe o lumină spirituală, plăcere altruistă și înaltă cunoaștere, dobândire a gândurilor cerești și esență a existenței
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Malchut (omul) poate primi Lumina doar în dorințele anti-egoiste. Dacă asemenea dorințe apar
în Malchut ca rezultat al realizării faptului că egoismul este inamicul său (cu ajutorul Cabalei) și în măsura în care îl urăște, Malchut poate respinge plăcerile egoiste de dragul perfecțiunii spirituale, adică a similarității dorințelor sale, cu ale Creatorului, cu scopul de a-L mulțumi și de a acționa de dragul Acestuia. Această abilitate de a respinge recepția egoistă, este numită „ecran”, plăcerea respinsă este numită „Lumină ce se Întoarce” și plăcerea ce vine către Malchut este numită „Lumină Directă”. Și exact în plăcerea respinsă, adică în dorința de a dărui din toată inima, altruist, acel om poate simți Lumina Creatorului și Cunoașterea Supremă. Din moment ce Malchut (egoismul omului) trebuie să respingă plăcerea din cele cinci părți ale egoismului său, ecranul reflectorizant trebuie deasemeni să conțină cinci părți. De aceea, crează cinci părți ale Luminii care se Întoarce. Cele cinci părți din Malchut sunt denumite după numele Sfirot de la care primesc. Cele cinci feluri de Lumină Directă sunt numite NRNHY: Nefesh, Ruach, Neshama, Haya și Yechida. Lumina ce emanează de la Creator, coboară în următoarea ordine: Yechida Haya Neshama Ruach Nefesh
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#24
|
||||
|
||||
![]()
După ce Malchut reflectă Lumina (plăcerea), decide să o primească cu scopul de a-L încânta pe
Creator, deoarece El vrea ca Malchut să primească plăcere și să-L simtă. Reflectarea întregii plăceri ce vine, este numită Rosh (cap). Recepția parțială a Luminii pâna la nivelul puterilor antiegoiste ale omului, este numită Toch (interior). Dorințele neîmplinite (datorită absenței ecranului pe ele) sunt numite Sof (sfârșit). Aceasta este structura sufletului (Kli, vas, dorința altruistă corectată, Partzuf sau corp spiritual). Numim părțile stucturii spirituale după denumirile corpului nostru fizic: cap, corp și membre. Sunt cinci părți ale Rosh (cap): craniu—Galgalta, ochi—Eynaim, urechi—Awznaim, nas—Hotem, și gură—Peh. Sunt cinci părți în Guf (corp) de la gură —Peh către ombilic — Tabur. În membre, sunt cinci părți, de la ombilic până la falangele picioarelor.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Cu cât mai multă putere are Malchut ca să se opună egoismului, cu atât este mai mare Lumina ce
intră în ea. Totuși, deși omul lucrează în vederea corectării părții grosiere a vasului, el primește Lumina prin eforturile sale în dorințele subtile. Cu alte cuvinte, există o proporție inversă între vas și Lumină: cu cât mai grosieră este dorința (Kli) care este corectată, cu atât mai intensă este Lumina care intră în Malchut (vas); totuși, intră în Kli-ul Superior (dorință). Din moment ce Malchut (adică, toate acele părți care există separate de Creator) este absolut egoistă, ea poate fi corectată doar împărtășind în ea proprietățile Bina, Creatorul— dăruire fără recepție. Aceasta este proprietatea altruismului absolut, a dăruirii neegoiste. Pentru a primi o asemenea proprietate (dorință) este necesar să urcăm de la nivelul lui Malchut până la nivelul Bina. Malchut însăși este voința de a primi plăcere. Interdicția impusă asupra recepției plăcerii pentru sine, este numită Prima Restricție (Tzimtzum Aleph). Restricția este o interdicție a recepției plăcerii; totuși, dacă primitorul aspiră să Îl mulțumească pe Creator și nu pe sine, atunci îi este îngăduit să primească plăcere. Dacă Malchut dorește sau nu acest lucru, dacă (sufletul, omul) are dorințe egoiste, Lumina nu va intra (nu va fi simțită în ea). De aceea, suntem complet incapabili să simțim spiritualul (Creatorul).
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Totuși, Malchut nu este singura Sfira ce nu poate primi Lumina; din lumea lui Atzilut și mai jos,
Sfirot Bina și ZA deasemeni nu pot primi Lumina. Această restricție este numită A doua Restricție (Tzimtzum Bet). În această restricție, Malchut aparent urcă în dorințele sale către Sfira Bina. Dorințele sale de „recepție” domină trei Sfirot: Bina, ZA, și Malchut, precum Sfirot Bina și ZA intră de asemenea sub influența regulii (dorinței) înălțatei Malchut. Dacă un Partzuf nu are putere să se opună dorințelor sale egoiste de recepție în Sfirot Bina, ZA și Malchut (AHP), partea sa inferioară nu are dreptul să primească Lumina Creatorului, deoarece ar primi-o egoist, aducându-și astfel singură un mare prejudiciu. Pentru a evita acest lucru, partea superioară a Partzuf-ului—Sfirot Keter și Hochma (GE)—este separată de partea inferioară de către Parsa (partiție, întoarcere), prin intermediul căreia, Lumina nu poate trece în jos. De aceea, ca rezultat al urcării lui Malchut către Bina, fiecare grad a fost divizat în două părți: Malchut a restricționat răspândirea Luminii în interiorul Partzuf, și astfel două părți au fost formate: GE primește Lumina, cu alte cuvinte Sefirot Keter și Hochma primesc Luminile Nefesh și Ruach, în timp ce partea cealalta a Partzuf (Sefirot Bina, ZA, și Malchut) se află sub Parsa, și de aceea nu primește Lumina. Luminile lor corespondente—Neshama, Haya și Yechida—de asemenea rămân în exteriorul Partzuf-ului. Acest grad (Partzuf), este privat de Lumina Neshama-Haya-Yechida și îi este lăsată doar Lumina Nefesh-Ruach, numită “aer.” Aceasta este desemnată de intrarea literei Yod în cuvântul Lumina (Ohr = Aleph-Vav-Reish). De aceea, cuvântul Lumina (Ohr) se schimbă în aer (Avir = Aleph-Vav-Yod-Reish). Acest stadiu al vasului este numit Katnut (micime). Cu alte cuvinte, înălțarea lui Malchut la Bina este desemnată de intrarea literei Yod în cuvântul Lumină (Ohr = Aleph-Vav-Reish +Yod = Aleph-Vav-Yod-Reish = Avir—aer). Aceasta înseamnă că datorită înălțării lui Malchut la Bina, Partzuf-ul și-a pierdut Lumina și a rămas doar cu aer. Într-un asemenea stadiu, gradul sau Partzuf este numit Katnut (micime), unde Sfirot Keter și Hochma au doar Lumina Nefesh-Ruach, iar Sfirot Bina, ZA și Malchut se află sub Parsa, și nu primesc Lumina. Parsa oprește Lumina să se răspândească sub ea. Sfirot Keter-Hochma și BinaZA-Malchut sunt desemnate de următoarele litere: -M [MEM], Y [YOD], H [HEY], L (LAMED), A (Aleph). În ordinea inversă, aceste litere formează numele Creatorului Elohim, unde GE = literele Mem + Yod = IM (pronunțate ca MI), și AHP = literele Aleph + Lamed + Hey = ELEH. Din moment ce omul atinge Creatorul de jos în sus, numele Creatorului ELOHIM este pregătit de jos în sus. După nașterea tuturor lumilor și coborârea întregii Creații în lumea noastră, toate Partzufim ale lumii lui Atzilut și lumilor BYA au trecut în stadiul Katnut. De aceea, Lumina este prezentă în GE, dar absentă în AHP. AHP al Gradului Superior a căzut în GE al gradului inferior, formând astfel scara spirituală dintre Creator și om în lumea noastră, iar cea mai de jos parte a ultimului grad spiritual al lumii Assiya a căzut într-un punct în inima omului. Prin urmare, toate nivelele intermediare există acum unul în interiorul celuilalt: AHP al Gradului Superior se află in interiorul GE al celui inferior: Suma dorințelor omului este numită inima sa. Din moment ce natura cu care ne naștem este egoism absolut, omul nu simte punctul spiritual din inima lui. Totuși, într-un anumit moment al încarnării sale, omul începe să năzuiască spre dezvăluirea și evaluarea cauzelor vieții; el tânjește să atingă singur sursa, așa cum faceți voi chiar acum. Aspirația omului către Creator, este exact această aspirație de a-și atinge originea. Nemulțumirile omului de-a lungul vieții, adesea îl ajută în această căutare, atunci când nu există nimic care să-l atragă în mediul înconjurător. Asemenea circumstanțe îi sunt trimise de Sus, cu scopul de a începe să simtă un punct gol în inima sa și să stimuleze în el dorința de a-l umple. Creatorul se manifestă ca o proprietate altruistă de dăruire, fără a avea un beneficiu pentru Sine. Din aceasta, putem înțelege proprietățile pentru Sfirot Keter, Hochma, și Bina care împărtășesc proprietatea de dăruire a Creatorului. Singura Creație este Malchut, voința de a primi Lumină (plăcere). Fiecare dintre noi și întreaga noastră lume, suntem partea cea mai de jos a acestei egoiste Malchut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|