View Single Post
  #32  
Vechi 10.10.2025, 08:24:12
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 305
Implicit Corecție în trei linii partea III

Și acesta este iazul făcut de Regele Shlomo (Solomon). Este construit cu douăsprezece
buhai, pentru că cele nouă Sfirot ale Malchut care au căzut în lumea Bria au fost corectate acolo
cu cele douăsprezece capete de buhai. Unul din Sfirot, Keter, care a rămas în lumea Atzilut, este
numit „iazul” (balta) care este construit cu acești buhai. Împreună, sunt numite cele treisprezece
petale ale trandafirului. (Motivul pentru care cele zece Sfirot ale Malchut sunt divizate în zeceHassadim sau treisprezece-Hochma, va fi clarificat mai târziu).
Lumina unei Nukva complete, este numită Hochma, deoarece conține Lumina Înțelepciunii
și își are originea în cele treisprezece nume numite „cele treisprezece calități ale compasiunii”.
Totuși, principalul lucru pe care Rabbi Hizkiyah vrea să ni-l spună este că un trandafir între spini
este deasupra Adunării lui Israel, deoarece, după cum este bine cunoscut, tot ceea ce este prezent
în stadiul complet al lui Nukva trebuie să existe și în stadiul său de micime, deși într-o formă
similară dar diminuată.

De aceea, este spus ca proprietățile de alb și roșu din stadiul de micime corespund cu
proprietățile de compasiune si discernământ din stadiul de măreție. Și cele treisprezece petale ale
stadiului de micime, când sunt corectate, crează în Nukva cele treisprezece calități ale
compasiunii, în stadiul său de măreție. Mai târziu, vom vedea cum aceste treisprezece calități ale
lui Malchut al lumii Atzilut o schimbă în ambele stări, de micime și de măreție.

Este scris că, în procesul creației: „la început, Elohim (Bina de Atzilut) a creat” Nukva de
ZA cu treisprezece cuvinte: ET, SHAMAIM, VE’ET, ARETZ, VEARETZ, HAITA, TOHU,
VABOHU, VECHOSHECH, AL, PNEI, TEHOM, VERUACH (de la cuvântul “Elohim” până la
cuvântul “Elohim”). Și aceste treisprezece cuvinte semnifică cele treisprezece petale ale
trandafirului între spini (stadiul său de micime), ca și iazul construit de Regele Shlomo, care stă
pe treisprezece (douăsprezece) buhai (nouă Sfirot inferiori ai Malchut fără Lumina, ei fiind in
lumea Bria, sub Parsa al lumii Atzilut). Aceste cuvinte sunt pregătirea pentru purificarea și
corectarea Adunării lui Israel, cu scopul de a primi cele treisprezece calități ale compasiunii. Aceste treisprezece calități ale compasiunii (Lumina unei complete Nukva) o înconjoară și
strălucește peste ea în toate părțile și o protejează de atingerea dorințelor străine (egoiste). La
urma urmelor, până când ea nu este umplută cu toată Lumina lui Hochma în stadiul său complet,
stadiul de măreție, există un potențial ca dorințele străine, egoiste, să se agațe și să se hrănească
din ea.

2. Ulterior, numele Elohim este menționat iar: „Elohim se înalță” De ce este menționat
astfel? Pentru a scoate afară cele cinci frunze rigide, ce înconjoară trandafirul și care
poartă numele de „izbăvire”. Și acestea sunt cele cinci porți. Și este spus despre acest
secret, Eu voi ridica „cupa izbăvirii” (Psalmi, 116:13). Este cupa binecuvântării. Cupa
aceasta trebuie ținută cu cinci degete, la fel precum trandafirul, se odihnește pe cele cinci
frunze rigide, care corespund celor cinci degete. Si acest trandafir este cupa binecuvântării,
și de la al doilea până la al treilea nume menționat al Elohim (Beresheet, 1:2-3), sunt cinci
cuvinte: „se avântă” „peste” „suprafața” „apelor” „și spune”—cu totul, cinci cuvinte
paralele celor cinci frunze. Și mai departe: „Creatorul a spus: „Să fie Lumină” – această
Lumină a fost creată, și totuși, a fost ascunsă și cuprinsă în acel legământ care a pătruns
trandafirul și l-a fructificat. Și i se spune ca: „Un pom fructifer, unde este aceasta
samânță” (Beresheet, 1:12). Și această sămânță există în semnul legământului.

Cele cinci frunze sunt cele cinci Sfirot ale Luminii reflectate de la Malchut, pe care ea le
ridică de la Zivug de Hakaa. Lumina directă ce vine, este numită cinci Hassadim HGT-NH, și se
îmbracă în cinci părți (tipuri de restricții) ale Luminii ce se Întoarce HGT-NH, numite cele cinci
frunze ale trandafirului, care corespund textului cuprins între a doua (spiritul Domnului s-s
avântat peste ape) și a treia (și a spus) menționare a numelui Elohim în Tora.

Aceste cuvinte tălmăcesc cum cele cinci frunze rigide (calități) pot fi extrase din Malchut
astfel încât ea să fie aptă pentru un Zivug și să atinga stadiul de măreție. Și în timpul stadiului de
măreție, când cele cinci frunze devin cinci restricții, ele sunt definite ca fiind cele cinci porți ale
recepției Luminii lui Hassadim, a Luminii Directe și sunt numite izbăvire, iar Malchut este
numită cupa binecuvântării și a destinului, pentru că, datorită acestor frunze (restricții), Malchut
poate primi Lumina lui Hassadim—o binecuvântare.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote