View Single Post
  #38  
Vechi 07.11.2008, 14:07:09
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ANITZA Vezi mesajul
Eu nu am citit nicaieri ca par.Argatu deschidea cartea.
Citeste viata parintelui Argatu scrisa de fiul lui ,Alexandru Argatu si vei intelege ca parintele nu a fost un inselat.
Mai citeste si alte marturi despre printele ,de ex.cartea Monicai Ferma ,Talita Kumi.
Parintele era vazator cu duhul ,dar nu deschidea cartea.

Sursa: Mitropolia Slatioara, a credinciosilor ortodocsi vechi calendaristi,
site: www.mitrpoliaslatioara.ro/controverse

La Boroaia, în primăvara lui 2006, zarvă mare
Au fost descoperite rămășițele pământești ale regretatului părinte Ilarion Argatu. Dar… nu chiar rămășițe, fiindcă, de fapt, trupul era aproape neputred. Unii susțineau cauza sfințeniei vieții sale și i se închinau ca unui sfânt; alții ripostau, considerând că „de fapt, era doar schelet cu rămășițe de păr (care se descompune foarte greu), deși sicriul putrezise în totalitate”. Cât despre credincioșii evlavioși, se spune că se închinau la «racla cu sfinte moaște (bucăți de cadavru) așezată în Biserică» (vezi [COLOR=#0000ff]http://ro.wikipedia.org/wiki/Ilarion_Argatu[/COLOR]). Deși decizia ierarhilor din B.O.R. a fost ca să rămână în biserică timp de 40 de zile și apoi să fie îngropate în curtea lăcașului, credincioșii au construit un baldachin și l-au așezat în pronaosul bisericii, aproape de criptă, racla fiind lăsat desfăcută și acoperită doar cu sticlă. Din nou, părerile sunt împărțite. Legile Bisericii (glava 40 – «Îndreptarea Legii&raquo, sfătuiește că «dacă s-a aflat în mormânt trup întreg și păr să nu aibă nicidecum, aceasta dă de gândit și este îndoială, dacă este afurisit sau nu; totuși trebuie trupul acela să fie scos afară din mormântul în care a fost și să-l pună în alt mormânt curat și neîntrebuințat. Și, după ce va trece timp îndeajuns, dacă trupul acela s-a aflat întreg desfăcut, e bine, iar dacă s-a aflat nedesfăcut, să știți că este afurisit și cere iertare ca să fie izbăvit de afurisenie. Iar dacă s-a aflat vreun om afurisit și i s-au citit de către arhiereu rugăciunile de iertăciune și acel trup nu s-a desfăcut din cauza afuriseniei, să fiți încredințați că a săvârșit o nedreptate.»
Dacă o fi sfânt sau nu, părintele Argatu, nu este în puterea noastră a o zice. Dar nici nu putem să ne lăsăm înșelați de copilăriile unora. Realitatea este următoarea: Sicriul în care este acum părintele Argatu, este închis cu un capac și are o ferestruică mică de sticlă, prin care se poate vedea un pic fruntea. Mai multă lume a observat că în interior, au apărut musculițe, care stau la lumină pe această sticlă. De ce nu s-ar ridica capacul? Pentru că prezența acestor insecte dovedește faptul că procesul de descompunere a trupului părintelui Argatu este în continuă evoluție. Și, atunci, mai putem vorbi despre sfinte moaște, sau despre un trup ajuns la o stare nedefinită de descompunere? Nu vreau să răstălmăcesc lucrurile, dar dacă am compara trupul neputrezit al părintelui Argatu cu unele sfinte moaște autentice, se poate vedea o diferență mare. Din filmările și fotografiile care s-au făcut în momentul dezhumării, și mai târziu se poate vedea că trupul părintelui este muced, hoit, de culoare neagră. Din relatările martorilor oculari, a reieșit că nu a avut nici miros de mireasmă. Și, dacă ținem cont de precizările mai sus menționate, ale glavei 37, «Îndreptarea legii», care spune că: «acela care se arată negru este afurisit de către arhiereu», suntem îndreptățiți să credem că la mijloc este totuși o afurisenie. Și în concluzie… pe cine venerăm, ca pe niște sfinte moaște? sau transformăm trupurile neputrezite în mijloace de umplut buzunarele…?


Alt dubiu asupra vieții părintelui Argatu
În cartea «Răspunsuri duhovnicești ale Părintelui Ilarion Argatu la întrebările credincioșilor» (Ed. Mila creștină, 2006), se vorbește despre «deschiderea Sfintei Cărț»i, care, zice-se, «se face numai după trei zile de post negru. Stai în genunchi, te închini, săruți Sfânta Evanghelie și spui: «Doamne arată-mi mie păcătoasa…» (spui dorința pe care o ai), apoi te rogi de preot, după ce ai deschis cartea și ai auzit ce ți-a căzut să-ți spună ce trebuie să faci, după citirea Evangheliei, la care ai deschis. Nu o tălmăcești singur,ca nu ai darul acesta, oricât de înțelept ai fi sau ai crede că ești.»
Nu știu ce pravilă bisericească permite clericului deschiderea Sfintei Evanghelii pentru a ghici viitorul. Oricum, în aceste condiții intrăm în domeniul divinației; fie că este săvârșită de preot sau mirean, lucru care se canonisește grav de Sfinții Părinți. Ghicirea viitorului prin deschiderea cărților sfinte este canonisit ca și păcatul vrăjitoriei. Nu știu ce sfânt al Bisericii Ortodoxe a practicat vreodată divinația pe cărțile sfinte. Sau nu știu care lege, canon, sau frântură din pravilă i-ar fi permis părintelui Argatu să facă acest lucru, care se încrie printre fărădelegile osândite de Biserică. Deci, cine era părintele Argatu, atunci când, chiar și după zile de post negru, deschidea Sf. Evanghelie pentru a ghici viitorul unuia sau altuia? Era preot sau vraci? Și știut lucru este că vracii (ghicitorii) nu sunt de la Dumnezeu. Și Simon Magul era tot vrăjitor, și... a moștenit blestemul Sf. Ap. Petru, afurisenia și osânda. Să nu fi moștenit și «cuviosul» Ilarion Argatul blestemul sfintelor canoane, afurisenia legilor și pravilei bisericești, folosindu-se de cărțile sfinte ale Bisericii în săvârșirea unor servicii, care țineau mai mult de latura ocultismului, decât de cea bisericească. Așa fac vrăjitorii de azi: se folosesc de sfinte cruci, de icoane, ca prin prezenta acestora să aibă mai mari sorți de izbândă.


Cât despre păcatul avortului..., iarăși alt dubiu
Sfătuia părintele Argatu că pentru a spăla păcatul unui avort este nevoie de 14 zile, în care trebuia «să participi la cele 14 Sfinte Liturghii, la care se adaugă alte 14 zile de vineri cu ajunarea completă, cu aprinderea acasă a 9 lumânări, care se aprind și ard în timp ce tu faci rugăciuni dimineața, la prânz, sau când vii de la serviciu, seara înainte de culcare și la 12 noaptea, când se încheie și postul și rugăciunea și tot în patru timpi faci cele 40 de metanii. În cele 14 zile de post, vinerea, dai la un sărac milostenie -mâncare de post, pe care tu ai fi mâncat-o, sau ceva bani și spui săracului numele tău de botez (ex: Anca mă numesc, roagă-te lui Dumnezeu pentru mine) și dai banul sau ce ai luat de mâncare.»
Păi…, să te tot mărturisești la un asemenea duhovnic! Sfinții Părinți opreau de la Sfintele Taine ani de-a rândul pe femeia care făcea avort, pe când părintele Argatu o rezolvă în mai puțin de 4 luni (luând în calcul cele 14 vineri de post). Avortul reprezintă o crimă premeditată. Să se poată spăla atât de ușor? Mă îndoiesc… mă îndoiesc și de duhovnicia părintelui Argatu, mă îndoiesc și de încrederea celor care se mărturiseau la el.
Astfel stând lucrurile, avem de-a face cu un «sfânt» sau cu un caz al unui trup nedezlegat, pentru care zice Sfântul Vasilie cel Mare, că semnele trupului nedezlegat, din pricina vreunei afurisenii sunt acestea:
  1. trupul este nedezlegat (nedescompus);
  2. este deformat și urât;
  3. este greu mirositor și puturos;
  4. este umflat;
  5. pricinuiește frică și cutremur celor care-l privesc. (vezi Pidalion, Tâlcuire la can. 7 al Sfântului Grigorie de Nyssa).
Lăsăm concluziile în seama cititorilor noștri; însă, în cazul părintelui Argatu, se potrivesc următoarele trăsături: este nedezlegat, (neputred), deformat, urât, greu mirositor și pricinuiește frică.
«Și mulți prooroci mincinoși se vor scula și vor înșela pe mulți.» (Matei 24, 11)

Razvan

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu,, miluieste-ma pe mine, pacatosul!