|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#1
|
|||
|
|||
Sarcina Violului- Dilema crestina sau rationala ...
Am incadrat aici acest subiect datorita dilemei (care probabil e doar in capul meu, dar cine stie...) unei sarcini a violului.
Intrebare pentru partea feminina : Daca in urma unui viol ai ramane insarcinata ai face avort sau nu ? Iar pentru partea religioasa : Daca un viol are loc ce putem spune despre pronia dumnezeiasca: 1) Dumnezeu este sadic si nu il intereseaza ce se intampla cu noi. 2) Nu are puterea si forta de a interveni. 3) Daca liberul arbitru se aplica atunci unde este liberul arbitru al persoanei care a fost violata? Caci daca intervine legea junglei atunci liberul arbitru este o serie de imperfectiuni care nu mai are legatura cu legea divina. Last edited by EzioAuditore; 02.02.2015 at 21:16:55. |
#2
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Liberul arbitru nu inseamna ca nu exista suferinta. Dumnezeu nu ne-a promis ca nu vom suferi. Ceea ce ne-a promis El este ca, daca il urmam si cultivam virtutile, vom fi fericiti.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
Nu exista nici o dilema morala,ci doar emotionala.
Nu exista nici o dilema morala pentru credinciosi,care au incredere totala in Dumnezeu.Dileme au altii...si nu morale.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#4
|
|||
|
|||
Citat:
Ai un link? |
#5
|
|||
|
|||
Citat:
Citat:
Citat:
Dar sa observi aceasta suferinta fara sa faci nimic cum se numeste ? oare sadism? ... |
#6
|
||||
|
||||
Citat:
In mai rarele situatii in care El a intervenit imediat, pedepsind faptasii, vad ca ateii nu Il stimeaza pentru ca a intervenit imediat pedepsind cu moartea subita. Pe toti pacatosii la Potop. Pe toti sodomitii din Sodoma. Pe Core si pe fii lui. Pe copiii care isi bateau joc de omul lui Dumnezeu. Etc. Prin urmare, Dumnezeu greseste in urmatoarele doua situatii: -cand intervine imediat omorandu-i pe cei fara de lege. -cand zaboveste in interventia Lui, lasandu-i (o vreme) sa traiasca. Citat:
Citat:
Citat:
P.S.: Ramasesem cu impresia ca sunteti adventist. Ati dat-o in ateism ? Nu ca ar fi prea mare diferenta, doar de curiozitate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
Citat:
E vorba de o alta psihologie aici. Dar care este acea cauza pentru care trebuie sa suferi un viol? ca eu nu o vad. Citat:
Citat:
Iar daca as avea suflet fiintial nemuritor atunci ce spune Pavel este imposibil. Corinteni 15: "16. Căci dacă morții nu înviază, nici Hristos n-a înviat. 17. Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credința voastră, sunteți încă în păcatele voastre; 18. Și atunci și cei ce au adormit în Hristos au pierit." Este imposibil sa pier indiferent daca Hristos a inviat sau nu. Prefer oricand sa fiu catalogat cu ateii , pentru ca ei sunt sinceri, recunosc ca nu Il cunosc pe Dumnezeu. Nu sunt ipocriti ca altii. |
#8
|
|||
|
|||
|
#9
|
||||
|
||||
Citat:
Ateii cică nu Există Dumnezeu.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
||||
|
||||
Când punem problema suferinței cumplite a unor nevinovați și de ce Dumnezeu nu intervine pentru a o înlătura, cred că cel mai bine înțelegem dacă privim către felul în care însuși Dumnezeu a suportat-o când a luat trup de om. Este adevărat că dacă Hristos L-ar fi rugat pe Tatăl să intervină pentru a-l apăra de prigonitori, ar fi făcut-o, dar noi n-am mai fi avut parte de mântuirea dată prin jertfa Sa. Însă chinurile la care a fost supus din partea oamenilor s-au datorat răutății acestora, nu voii Tatălui, venită din alegerea lor liberă de a se despărți de Dumnezeu și de a se face slujitori duhurilor răutății.
Din felul în care Hristos s-a comportat în lume vedem că a fost ca un intrus într-o lume a diavolului, în lumea ce purta în sine toate consecințele căderii. A venit ca un pescar, smulgând din ghearele satanei pe câțiva, plătind preț scump pentru aceasta, și nici cei salvați nefiind scutiți de a simți pe pielea lor sfâșierea produsă de aceste gheare ale vrăjmașului, care nu-i vrea cu niciun chip scăpați. Dumnezeu ar putea într-o clipă să își impună legea în lumea noastră; ar putea, cum spunea Hristos, trimite legiuni de îngeri; ar putea să nimicească orice împotrivire față de voința Sa cea bună. Dar nu o face și nu a făcut-o niciodată în istorie, scandalizându-ne mereu pentru că acționează cu totul altfel decât am acționa noi. Nici acum nu putem pricepe de ce a venit în lume smerit și vulnerabil, blând și cucerind doar prin cuvânt, în loc să vină cu putere și cu sabie, așa cum s-ar cuveni Unuia care are puterea deplină. În toată istoria biblică, însă, vedem că ceea ce a dorit Dumnezeu a fost să nu stânjenească libertatea omului cu nimic, pentru că anulându-i libertatea de a alege i-ar anula chiar iubirea, care nu poate veni decât dintr-o alegere cu totul liberă. De aceea El așteaptă să fie chemat, nu dă niciodată buzna, așteaptă să fie poftit, să i se deschidă ușa. Atunci când cineva, aflat într-o suferință mare Îl cheamă, se poate întâmpla ca, chiar dacă nu-i înlătură suferința, să-i dăruiască prezența Sa, făcându-l ca tocmai în acea durere să Îl simtă mai aproape și să cunoască adevărata fericire, după cum știm de la N. Steinhard, spre exemplu. Prin urmare, atunci când un nevinovat este violat și nimeni nu-l trăznește pe violator, deși mulți Îl acuză pe Dumnezeu pentru neintervenția Sa, ori consideră că, fiind absent într-un astfel de moment înseamnă că este absent tot timpul și, de fapt, aceasta este dovada că nici nu ar exista, El este, de fapt, unit cu cel agresat, bătut, violat, mai ales dacă acesta Îl strigă. Este un Dumnezeu paradoxal, care nu se face cunoscut prin putere, ci printr-o extrem de mare delicatețe și blândețe, pe care noi n-o putem înțelege și o condamnăm adesea. |
|