manastirile din jocuri....
Mie imi place sa joc si jocuri pe computer si chiar am unele favorite,pe care le-am terminat.N-am putut sa nu remarc in unele prezenta manastirii ca loc ocupat de inamici,de ceaturi ale raului.exemle: In Diablo II,Actul 1 este o manastire ocupata de Andariel,o regina a demonilor si servitoare a lui Diablo;ca sa poti sa il urmaresti mai departe,trebuie sa o invingi.In Clive Barker Undying,exista o manastire unde esti atacat inca de la intrare de calugari sub influenta negativa a unei arme :Scythe of the Celts.In jocul Knights of the Temple:Infernal Crusade,dupa ce il urmaresti pe episcop (Lord Bishop) prin Tara Sfanta in incercarea de a il opri din ceva ritual,te intorci inapoi si afli ca a umplut manastirea Belmont de draci,trebuie sa il infrunti.Spre deosebire de celelalte jocuri,aici manastirea este chiar scena bataliei finale.Intrebare:de ce au ales producatorii manastirea,dintre toate setting-urile posibile?(setting-nivel).Nu ar trebui ca manastirea sa fie un loc de liniste,rugaciune,implinire si inaltare spirituala,cu alte cuvinte un loc al Binelui? Atunci de ce este aici portretizat ca un loc infricosator si ca salas al demonilor?(care sunt in jocuri inamici si bossi finali)...Daca ar fi fost cazul unui singur joc,era ceva,dar am identificat cel putin 3 astfel de jocuri asa ca m-am gandit ca trebuie sa insemne ceva...doar ca nu inteleg de ce exista aceasta contradictie intre cele doua imagini ale manastirii? Sa fie vorba doar de motive concrete ca dorinta de a surprinde,atrage gamerii prin ineditul locatiei(deci de a incerca sa vanda produsul),faptul ca povestea include si acest setting care trebuie sa treaca in plan seund,sau este vorba de o anumita simbolistica in spatele optiunii pentru aceste locuri?
|