![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Este îngăduit creștinilor „să mintă pentru Dumnezeu”?
Ortodoxia originală a Bisericii „Noul Ierusalim” de la Pucioasa este caracterizată printr-o serie de inovații menite să netezească drumul creștinilor spre „înhristosire” și „șfințire”. Printre alte inovații năstrușnice, „Biblia” Pucioșilor (pe care ei o intitulează pompos „Cuvântul lui Dumnezeu”), promovează o ciudată permisivitate pentru minciună, pretinzând că „pentru Dumnezeu, creștinilor le-ar fi îngăduit să mintă”. Colac peste pupăză, ca și când îngăduința n-ar fi o concesie mai mult decât discutabilă, ideologia pucioasă chiar îi îndeamnă fățiș pe creștini la minciună. Vorbind în anul 1991 din partea Virginiei Tudorache ( și pretinzând că de fapt, duhul ei vorbește), liderii pucioși îi îndemnau deschis pe supușii lor să „mintă pentru Dumnezeu”, pe motiv că în acest caz, cu totul și cu totul particular, minciuna este o „taină acoperită”: “Biruiți lumea, chiar de va trebui să mințiți pentru Dumnezeu și pentru calea Lui cea dreaptă și cea adevărată. [...] Nicușor Zidaru, [...] De ar fi să minți pentru Dumnezeu, minte, mămică, și fă voia Lui, de acum, și învață ce este taină acoperită.” (Citat după Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 2 iunie 1991) Desigur că aici este vorba de „Dumnezeul” pucioșilor, pe care ei îl numesc tot „Hristos”, un „Iisus Hristos” (contra)făcut și nu născut, care din Fecioara (Virginia) s-a făcut, mai înainte de toți vecii care urmează veacului XX (mai precis, începând cu anul 1955); și în pântecele ei a fost purtat (vreme de 25 de ani: 1955-1980†) și de aici au ieșit izvoare de apă vie și de Cuvânt Pucios, și călare, și pe jos (călare pe calul alb al Apocalipsei): "O, popor venit la izvor, dacă ți-e sete, vino și bea, tată, dar nu numai să bei, ci să și crezi dacă vrei să vezi minunea Duhului Sfânt. Fii ochi și urechi la ce-ți spun Eu, căci cel ce crede în Mine, râuri de apă vie vor curge din pântecele lui, și acesta este semnul celor ce cred în Mine, și ei nu mai umblă în întuneric, ci au lumina vieții." (Citat după Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 7 iunie 2009) “Gătesc acum masă de cuvânt între Mine și tine, poporul Meu. [...] și este scrisă în Scripturi taina aceasta când cerul se deschide, iar Eu pe cal alb sunt numit Credincios și Adevărat, judecând întru dreptate și având nume scris, pe care nimeni nu-l știe decât numai Eu, și se cheamă numele Meu Cuvântul lui Dumnezeu, [...] și nimeni nu știe decât numai Eu taina cuvântului Meu când el se face pe masa Mea cu tine, poporul Meu.” (Citat după Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 7 iulie 2010) Or, această doctrină creează o neobișnuită dilemă, deoarece Biblia spune limpede că “diavolul este tatăl minciunii”: “Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii.” (Ioan, 8,44) Tot Biblia vine și cu exemple concrete: cum se poate ajunge la abuz din interpretarea greșită a evlaviei către Dumnezeu. Iudeii ajunseseră să nesocotească chiar unele dintre cele zece porunci, dintr-o părută evlavie, ca să fie ei cu orice preț „de folos lui Dumnezeu”: Căci Moise a zis: "Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta", și "cel ce va grăi de rău pe tatăl său, sau pe mama sa, cu moarte să se sfârșească". Voi însă ziceți: Dacă un om va spune tatălui sau mamei: Corban! adică: Cu ce te-aș fi putut ajuta este dăruit lui Dumnezeu, Nu-l mai lăsați să facă nimic pentru tatăl său sau pentru mama sa. Și astfel desființați cuvântul lui Dumnezeu cu datina voastră pe care singuri ați dat-o. Și faceți multe asemănătoare cu acestea. (Marcu 7, 10-13) Istoria Bisericii Universale consemnează o sumedenie de abuzuri făcute „în numele lui Dumnezeu” și „pentru Dumnezeu”, unele ajungând chiar la crime. Să ne reamintim doar de anii negri ai Inchiziției, când mii de nevinovați au fost arși pe rug pe baza unor vinovății închipuite sau pre-fabricate. Pucioșii acutizează așadar prin doctrina lor această întrebare: avem voie „să mințim pentru Dumnezeu”? Și de aici, nedumeririle subsecvente: „este oare posibil să fie nevoie să mințim pentru Dumnezeu”? „Are nevoie Dumnezeu să mințim pentru El”? Desigur că vor fi tentante răspunsuri de genul... „Da, dacă în felul acesta se salvează viața unui om... poate că merită chiar să minți! Așa a făcut, de exemplu, călugărița integră din „Mizerabilii” lui Hugo: a mințit (pentru prima dată în viața ei) ca să prevină situația ingrată ca Fantine să ajungă la mâna nemilosului Javert”. La un asemenea raționament, exemplificat cu pasaje alese din literatura universală, replica este simplă: Nu Dumnezeu, ci omul (Fantine) a fost beneficiarul minciunii omului (călugărița). Nu s-a mințit pentru Dumnezeu, ci pentru om! Un lucru este cert: pucioșii au luat în serios acest îndemn. De aceea, nu puține au fost cazurile când ei au fost prinși că mint fără să clipească, fiind convinși că, în acele situații fără ieșire în care se aflau, numai mințind puteau salva aparențele, și că astfel ei I-au adus prin minciună "servicii" lui Dumnezeu. Așadar, să mințim, sau nu, pentru numele lui Dumnezeu?!! Last edited by mariamargareta; 28.11.2010 at 15:11:36. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
nu este ingaduit sa minti ptr nimic in lume, fie si dzeu, parerea mea, are grija Bunul Dzeu sa salveze o viata fara sa fie nev sa minta cineva.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cruciatilor li se spunea ca au voie sa ucida pentru Dumnezeu.
Inchizitorii ucideau pentru Dumnezeu. Multe pacate s-au facut in numele lui Dumnezeu. Oare Dumnezeu, daca exista, asa ne vrea? Asa vrea El sa aduca noi membrii in turma Sa? Prin minciuna? Nu cred ... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cel care traieste in Adevar nu mai minte. Acest tip de persoana nu mai cauta sa placa omului, ci lui Dumnezeu, de aceea va ajunge sa spuna numai adevarul, chiar si cu riscul de a fi batjocorit pentru marturisirea lui.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu sa-ti ajute!
|
#7
|
|||
|
|||
![]() E bine să punem la punct acel „spirit sectar”, spirit îngust, spirit habotnic, zelotismul fără socoteală, sau mai bine zis prostia, care încununează fruntea multor suficienți de sine. Nu s-a crezut că se găsesc sectari și altundeva decât unde de obicei îi știm. Observând oamenii mai cu atenție, am aflat că spirite sectare se găsesc oriunde, în toate activitățile omenești. Se găsesc (cârcotași) pe marginea oricărei gândiri omenești, nu numai în religie. Se găsesc spirite sectare răzând chiar la temelia ierarhiei. E clar că spiritele sectare, mentalitățile de orice fel, sunt spirite anarhice, sortite la fărâmițarea lor până la absurd. Sectarismul se explică prin sine, dar nu și-l poate explica cel ce pătimește de el. Adică cel căzut în asemenea îngustimi susține cu toată tăria că așa este Adevărul, cum îl înțelege el, și nu admite o altă părere a Sfinților, a Bisericii și a obștii în general. Dacă prostul s-ar recunoaște prost, ar înceta de a mai fi ca atare și s-ar schimba în înțelept. Orișice spirit sectar aduce minții și sufletului o neliniște, o tulburare, o barieră care stingherește libertatea sufletului, seninătatea superioară, suveranitatea Credinței în conducerea preaînțeleaptă a Providenței, atât în directivele mari ale lumii, cât și-n amănuntele vieții noastre. Că ori de câte ori nu ții pas cu Providența, ba din neștiință, ba din fixarea pe câteva idei omenești, totdeauna am putea fi striviți, fără a avea un merit altul decât acela de a fi victimă a îngustimii noastre. Cine-i îngust la minte, n-are leac nicăieri. Mulți sunt mai betegi la minte decât de alte boli fizice. Sunt oameni care reprezintă Providența, oameni providențiali, dar după oarecare vreme se sectarizează, se limitează la îngustimi, la câteva principii fixe, și vor cădea victimile acestor îngustimi. Și întâi trebuie să se spargă capul prost, ca să vie cel cu minte. Să luăm un exemplu și un model de îngustime a oamenilor providențaili din anii 1556-1598. În această perioadă de vreme pe tronul Spaniei a urcat regele Filip al II-lea, care din fire era un rege ipocrit și veșnic posomorât; se spune că n-a râs în viața lui niciodată. A zâmbit numai o singură dată, când a auzit de măcelul din noaptea Sfântului Bartolomeu. A moștenit cel mai mare imperiu care exista pe atunci. Spania cu America Centrală, America de Sud, Neapolul, Sicilia și Sardinia, și Milanul și Țările de Jos; iar după ce a cucerit Portugalia, la anul 1580, se făcu stăpân și peste imperiul colonial [al acesteia]: Brazilia, posesiunile din Africa și Indiile. Căsătorindu-se cu Maria Tudor a Angliei, dispunea acum și de aceasta [de Anglia]. Această întindere imensă [îl] făcea pe Filip să se creadă în sine așa de tare încât afirma, umflat de mândrie, că în împărăția sa soarele niciodată nu apune, iar lumea zicea că atunci când se mișcă Spania, se cutremură pământul. Filip ar fi putut fi un rege mare, dacă ar fi înțeles vremea în care trăia. Chiar de la suirea sa pe tron își propusese ca toată viața lui să lupte pentru stârpirea protestantismului. Fanatismul său, întreținut și de iezuiți, era așa de mare încât spunea adesea: „Mai bine n-aș mai fi rege, decât să domnesc peste eretici!”. Într-adevăr, el se purta cu atâta cruzime contra reformaților încât aceștia îl numiră „demonul de la miazăzi”. În luptele sale, ce le-a avut cu flamanzii, a căutat să-i aducă pe aceștia cu de-a sila la catolicism, fiindcă, din îngăduința lui Carol Quintul, primiseră calvinismul. Măsurile regelui siliră pe acești locuitori să facă o confederație, pentru ca să-și apere cu armele libertatea religioasă și politică. Filip, afumat de fumul fanatic catolic, însărcină pe generalul său, Ducele de Alba, să se ducă să supună țările răsculate. Acesta a fost cel mai crud om al vremii de acum și purtarea lui fu înspăimântătoare. Dărâmând toate fortărețele răsculaților, 18.000 de oameni au fost arși de vii, [la] 30.000 li s-au luat averile, rămânând pieritori de foame, [iar] 100.000 fură nevoiți să părăsească țara. ![]() Iată un argument destul de bun al suficienței de sine, al bigotismului fanatic, plin de nenumărate crime și sânge, manifestat prin ura ucigătoare de oameni, bazat pe mijloace de teroare, ca să se impună un creștinism forțat. Întrebăm Apusul: oare așa ne-a învățat Hristos? Unde este răbdarea care trebuie s-o avem, până la jertfă, pentru frații noștri mai slabi? Iată unde a dus pe Filip îngustimea fanatică a suficienței de sine! De aici reiese că acel care este căzut în aceste extreme ale sectarismului nu-și dă seama de această orbire și, ascultând de o vrajă vrăjmașă, împinge lucrurile, în îngustimea sa, până la absurd, prăbușindu-se în abisul fărădelegilor și căzând din creștinism prin călcarea iubirii de oameni. Oricine care este afumat de o vrajă vrăjmașă sectară luptă pentru ca să-și facă prozelitism cât mai mare, ca prin aderenții ce și-i câștigă să poată, azi sau mâine, să producă „anarhie”, prin răzbunare și ferocitate. Sectarismul este o vrajă vrăjmașă care luptă împotriva păcii lui Hristos, împotriva dragostei Lui, împotriva unității Lui, care a legat pe toți creștinii de veacuri, până la sfârșitul veacului acestuia. Spiritul anarhic sectar este izvor al răutății, care ia pacea de pe pământ și pustiește inima de iubirea lui Hristos. Prin îngustimile lui, credința se pustiește, ateismul se generalizează, drepții se desăvârșesc și… „judecata cea de pe urmă” se grăbește. Ateismul este ultima fază a sectarismului. Acesta tinde să cotropescă tot pământul, iar când va reuși ca toți supraviețuitorii acestei lumi, cu voie și fără voie, să afirme negația lui Dumnezeu, negația nemuririi, negația Învierii și a Împărăției lui Dumnezeu, după o vreme foarte scurtă se vor izbi de apariția cea înfricoșată a lui Iisus Hristos, ca Judecător al lumii și Împărat al creștinilor. Atunci fiecare își va primi plata ostenelilor sale, pentru o veșnicie fără de sfârșit. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ce tot mereu minți ''pentru Mine''... uită-te la tine în sac mai înainte ca să păcălești pe alții cu sectarismul, si vezi că acolo ai ascuns ispisisikaa cu care te-ai autoîntronat ''dreptcredincioasă''... Păi nu te-ai săturat cât ai întinat pe Cuvântul lui Dumnezeu, Iisus Hristos în oameni? Și nu ți-am răspuns aici destul? Ce tot obligi pe alții ca să lepede pe Dumnezeu pentru... zici tu pentru... Dumnezeu... Și nu ai priceput că adminul a închis discuția ce o țineai în absurd, ca orbul de bâtă, că s-a săturat și el să tot citească ''argumentele'' tale, injecții cu slănină în puișorii de găină! Defapt dumneata faci munca deșartă pentru nenia și pentru tanti grijania ca să credem cu toții în superstițul înfricoșător ce vine din zațul de cafia, că v-ați ghicit voi între voi cum o să vă fie norocul. Tu chiar vrei să ajungi direct în iad? N-ai decât... e liber săniușul și topogănitul... e poleit pe acolo cu bune intenții și cazi la final ca'n tr-o blaștină dulce, ca peștii într-un compot al frumuseților și curiozităților... așa au căzut pentru că erau frumoase ficele babilonului și toate s-au făcut asemenea ei, a ficei gomorei. Și prin poftă ajungi să fi slugă la Creiatină... ''Pârtie!'' Nu te-ai săturat? Nu crezi și pace... treaba ta dacă te-ai luat cu gLumea, dar lasă oamenii să creadă și să se mântuiască! Lasă-i să urce pe muntele Sion! Și nu mai fă dumneata pe Cerber. Last edited by vsovivi; 30.09.2010 at 17:12:25. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
In copilarie,in clasele I-IV il intrebasem pe profesorul de religie daca in cazul in care cineva ar face un rau (ar sparge un geam - asta retin ca a fost exemplu meu atunci) si as spune ca eu am savarsit fapta,sa o iau deci asupra mea si sa suport consecintele (in esenta facandu-i respectivului un bine),s-ar socoti minciuna sau nu? Si mi-a raspuns doar atat: "Raoul,tot minciuna e!"
Acum nu stiu ce sa zic,probabil sunt taine ale lui Dumnezeu,un exemplu de acest gen intalnindu-l si in filmul Mizerabilii daca nu ma insel ( ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În romanul Mizerabilii sunt câteva exemple de minciună aparent motivată, pusă în folosul semenilor. Preotul (monsieur Bienvenu) îi minte cu seninătate pe jandarmi (spunându-le că el este acela care i-a dat lui Jean Valjean argintăria, pe care acesta tocmai i-o furase), și face acest gest ca să-l salveze de ocnă pe învinuit. Sora Simplice îl minte (se întâmpla asta pentru prima dată în viața ei) pe inspectorul de poliție Javert, pentru a salva de la prăbușire speranța disperată a muribundei Fantine. Același roman aduce însă și exemple de adevăr aparent nemotivat, pus tot în folosul semenilor. Monsieur Madeleine, primarul, vine și se recunoaște pe sine a fi adevăratul Jean Valjean, cu riscul de a fi arestat imediat și readus la ocnă, doar ca nu cumva un semen de-al său (Champmathieu) să nu fie condamnat pe nedrept, prin confuzie de persoană, deci printr-o eroare judiciară. Toate exemplele au însă un numitor comun: ele evidențiază exemple livrești de situații rezolvate – fie prin minciună, fie prin adevăr – în folosul semenilor. Problema propusă de pucioși este cu totul alta. Ei nu pun problema de minți în folosul semenilor, dar pretind că dacă este în joc folosul lui Dumnezeu, atunci este vorba de un scop nobil, de excepție, deci nu mai este de ajuns adevărul ci, în mod necondiționat orice metodă este permisă, orice mijloc folosit este scuzabil și onorabil, căci scopul scuză mijloacele, nu-i așa? Explicația acestei opțiuni este simplă. Pucioșii promovează un alt “Dumnezeu”, un Dumnezeu privat care vine numai la ei, în duh și în cuvânt, și ale cărui însușiri sunt oarecum diferite de cele ale Dumnezeului care a făcut cerul și pământul. “Dumnezeul” Pucios nu este atotputernic, deoarece strigă adesea spre liderii pucioși, așteptând de la ei după ajutor omenesc, și spune că nu poate face nimic fără ei, ci numai cu ei și prin ei. “Dumnezeul” Pucios nu este atotștiitor, deoarece îi scapă multe din evenimentele trecute și viitoare (adică uită, apoi își aduce aminte de lucruri care țin de trecut; iar în ceea ce privește viitorul, multe dintre “proorociile” lui nu s-au împlinit și unele nici nu mai au șanse reale de a se împlini vreodată). “Dumnezeul” Pucios pretinde că El este cel care Își lucrează a doua venire întru slavă a lui Hristos, dar în același timp spune că venirea Lui pe pământ din anul 1955 s-a făcut în ascuns și în mare umilință, în trupul umil și bolnăvicios al Fecioarei Verginica, asemenea întrupării lui Hristos în peștera Betleemului, din Fecioara Maria. “Dumnezeul” Pucios este lipsit de virtutea elementară a bărbăției, deoarece plânge ușor și des, cade în deznădejde și apoi iar se remontează (atunci când este confirmat de către liderii pucioși, prin declarațiile și faptele lor de sprijin de pe pământ). În aceste condiții, pucioșii au promovat o derogare de la doctrina imuabilă a adevărului, stabilind că “pentru Dumnezeul lor, în mod excepțional, chiar și minciuna este permisă, dacă-i poate fi Lui de folos cu ceva. Are într-adevăr Dumnezeu nevoie de ajutorul omului? Are nevoie Dumnezeu de ceva? Este Dumnezeu vreodată în necazuri, sau în lipsă, sau în slăbiciune, sau la ananghie, sau în primejdie? Pucioșii sugerează că da, iar liderii lor de la “Noul Ierusalim” ar fi “sculele” lui Dumnezeu de pe pământ care Îi rezolvă Lui toate neîmplinirile și toate neajunsurile și toate ghinioanele și toate angaralele. Mai mult, pucioșii sugerează că ajutorul de la om, făcut prin simpla susținere a adevărului, nu este întotdeauna de ajuns, minciuna fiind cea care vine și completează de minune raționamentele și faptele omenești care-L “ajută” în mod curent pe Dumnezeu. Or, atât Vechiul cât și Noul Testament includ păstrarea și apărarea adevărului în practicile obligatorii ale celor care Îl respectă pe Adevăratul Dumnezeu cel Atotputernic. Vechiul Testament include printre cele zece porunci o interdicție netă de a depune vreo mărturie mincinoasă (fără a preciza că ar fi vorba neapărat de săvârșirea faptei respective într-o instanță oficială, sau un tribunal suprem, sau vreo judecătorie de județ sau de plasă – deci interdicția de minți se referă la orice ocazie, orice loc și orice situație în care ar putea avea loc distorsionarea adevărului). Creștinii sunt învățați în Noul Testament că Domnul lor este Adevărul, care nu lucrează nici cu măsură calpă, nici cu jumătăți de măsură (deci nu va amesteca niciodată adevărul cu minciuna), iar domnul minciunii este un domn străin, căruia nu trebuie să i se închine cu nici un chip. Pucioșii îl ridică însă pe domnul minciunii lor la rangul de “Dumnezeu” și i se închină într-un ritual idolatru, privat și eretic, tăinuit cu strășnicie de ochii lumii. În orice caz, nu romanele (fie ele cât de celebre) sunt cele care ar trebui să stea la baza educației creștinilor. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
„Cu pace să ieșim”,„Întru numele Domnului” | VladCat | Sfanta Liturghie | 4 | 07.01.2013 18:54:33 |
„Marșul pentru Viață” - 2012! | Laura19 | Generalitati | 0 | 19.03.2012 10:04:25 |
„Motto-ul” de zi cu zi | Delalucaci | Generalitati | 3 | 20.01.2012 20:25:48 |
„Particula” lui Dumnezeu | Paisie Aghioritul | Teologie si Stiinta | 109 | 04.05.2010 11:22:19 |
Dumnezeu a zis: „Să fie lumină!” | cozia | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 0 | 13.01.2008 05:33:55 |
|