Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.08.2010, 11:10:16
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Cel care traieste in Adevar nu mai minte. Acest tip de persoana nu mai cauta sa placa omului, ci lui Dumnezeu, de aceea va ajunge sa spuna numai adevarul, chiar si cu riscul de a fi batjocorit pentru marturisirea lui.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.08.2010, 11:39:46
Crestin_Simona
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Cel care traieste in Adevar nu mai minte. Acest tip de persoana nu mai cauta sa placa omului, ci lui Dumnezeu, de aceea va ajunge sa spuna numai adevarul, chiar si cu riscul de a fi batjocorit pentru marturisirea lui.
Dumnezeu sa-ti ajute!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.09.2010, 14:27:00
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit despre sectari ARSENIE BOCA



De la Părintele Arsenie cetire...

DESPRE ÎNGUSTIMI ȘI SECTARISM

E bine să punem la punct acel „spirit sectar”, spirit îngust, spirit habotnic, zelotismul fără socoteală, sau mai bine zis prostia, care încununează fruntea multor suficienți de sine.
Nu s-a crezut că se găsesc sectari și altundeva decât unde de obicei îi știm. Observând oamenii mai cu atenție, am aflat că spirite sectare se găsesc oriunde, în toate activitățile omenești. Se găsesc (cârcotași) pe marginea oricărei gândiri omenești, nu numai în religie. Se găsesc spirite sectare răzând chiar la temelia ierarhiei. E clar că spiritele sectare, mentalitățile de orice fel, sunt spirite anarhice, sortite la fărâmițarea lor până la absurd. Sectarismul se explică prin sine, dar nu și-l poate explica cel ce pătimește de el. Adică cel căzut în asemenea îngustimi susține cu toată tăria că așa este Adevărul, cum îl înțelege el, și nu admite o altă părere a Sfinților, a Bisericii și a obștii în general.
Dacă prostul s-ar recunoaște prost, ar înceta de a mai fi ca atare și s-ar schimba în înțelept.
Orișice spirit sectar aduce minții și sufletului o neliniște, o tulburare, o barieră care stingherește libertatea sufletului, seninătatea superioară, suveranitatea Credinței în conducerea preaînțeleaptă a Providenței, atât în directivele mari ale lumii, cât și-n amănuntele vieții noastre. Că ori de câte ori nu ții pas cu Providența, ba din neștiință, ba din fixarea pe câteva idei omenești, totdeauna am putea fi striviți, fără a avea un merit altul decât acela de a fi victimă a îngustimii noastre. Cine-i îngust la minte, n-are leac nicăieri. Mulți sunt mai betegi la minte decât de alte boli fizice.
Sunt oameni care reprezintă Providența, oameni providențiali, dar după oarecare vreme se sectarizează, se limitează la îngustimi, la câteva principii fixe, și vor cădea victimile acestor îngustimi. Și întâi trebuie să se spargă capul prost, ca să vie cel cu minte.
Să luăm un exemplu și un model de îngustime a oamenilor providențaili din anii 1556-1598. În această perioadă de vreme pe tronul Spaniei a urcat regele Filip al II-lea, care din fire era un rege ipocrit și veșnic posomorât; se spune că n-a râs în viața lui niciodată. A zâmbit numai o singură dată, când a auzit de măcelul din noaptea Sfântului Bartolomeu. A moștenit cel mai mare imperiu care exista pe atunci. Spania cu America Centrală, America de Sud, Neapolul, Sicilia și Sardinia, și Milanul și Țările de Jos; iar după ce a cucerit Portugalia, la anul 1580, se făcu stăpân și peste imperiul colonial [al acesteia]: Brazilia, posesiunile din Africa și Indiile. Căsătorindu-se cu Maria Tudor a Angliei, dispunea acum și de aceasta [de Anglia]. Această întindere imensă [îl] făcea pe Filip să se creadă în sine așa de tare încât afirma, umflat de mândrie, că în împărăția sa soarele niciodată nu apune, iar lumea zicea că atunci când se mișcă Spania, se cutremură pământul.
Filip ar fi putut fi un rege mare, dacă ar fi înțeles vremea în care trăia. Chiar de la suirea sa pe tron își propusese ca toată viața lui să lupte pentru stârpirea protestantismului. Fanatismul său, întreținut și de iezuiți, era așa de mare încât spunea adesea: „Mai bine n-aș mai fi rege, decât să domnesc peste eretici!”. Într-adevăr, el se purta cu atâta cruzime contra reformaților încât aceștia îl numiră „demonul de la miazăzi”.
În luptele sale, ce le-a avut cu flamanzii, a căutat să-i aducă pe aceștia cu de-a sila la catolicism, fiindcă, din îngăduința lui Carol Quintul, primiseră calvinismul. Măsurile regelui siliră pe acești locuitori să facă o confederație, pentru ca să-și apere cu armele libertatea religioasă și politică.
Filip, afumat de fumul fanatic catolic, însărcină pe generalul său, Ducele de Alba, să se ducă să supună țările răsculate. Acesta a fost cel mai crud om al vremii de acum și purtarea lui fu înspăimântătoare. Dărâmând toate fortărețele răsculaților, 18.000 de oameni au fost arși de vii, [la] 30.000 li s-au luat averile, rămânând pieritori de foame, [iar] 100.000 fură nevoiți să părăsească țara.
Filip povățuit de iezuiți, se hotărî să curețe Spania de necredincioși. El dădu un decret prin care ordona ca „toți cei care nu sunt catolici să se boteze sau să părăsească țara”. Cei mai bogați și-au vândut averile și au trecut în alte țări, iar sărăcimea a rămas pe mâna iezuiților și închinătorilor și au fost arși de vii. În urma acestor măsuri, Spania de miazăzi ajunse o paragină. Sfârșitul vieții lui Filip a fost același ca al lui Irod, ucigătorul pruncilor: „păduche sub piele”, iar după dânsul Spania a decăzut mereu și nu s-a mai ridicat niciodată.
Iată un argument destul de bun al suficienței de sine, al bigotismului fanatic, plin de nenumărate crime și sânge, manifestat prin ura ucigătoare de oameni, bazat pe mijloace de teroare, ca să se impună un creștinism forțat.
Întrebăm Apusul: oare așa ne-a învățat Hristos? Unde este răbdarea care trebuie s-o avem, până la jertfă, pentru frații noștri mai slabi? Iată unde a dus pe Filip îngustimea fanatică a suficienței de sine! De aici reiese că acel care este căzut în aceste extreme ale sectarismului nu-și dă seama de această orbire și, ascultând de o vrajă vrăjmașă, împinge lucrurile, în îngustimea sa, până la absurd, prăbușindu-se în abisul fărădelegilor și căzând din creștinism prin călcarea iubirii de oameni.
Oricine care este afumat de o vrajă vrăjmașă sectară luptă pentru ca să-și facă prozelitism cât mai mare, ca prin aderenții ce și-i câștigă să poată, azi sau mâine, să producă „anarhie”, prin răzbunare și ferocitate.
Sectarismul este o vrajă vrăjmașă care luptă împotriva păcii lui Hristos, împotriva dragostei Lui, împotriva unității Lui, care a legat pe toți creștinii de veacuri, până la sfârșitul veacului acestuia.
Spiritul anarhic sectar este izvor al răutății, care ia pacea de pe pământ și pustiește inima de iubirea lui Hristos. Prin îngustimile lui, credința se pustiește, ateismul se generalizează, drepții se desăvârșesc și… „judecata cea de pe urmă” se grăbește.
Ateismul este ultima fază a sectarismului. Acesta tinde să cotropescă tot pământul, iar când va reuși ca toți supraviețuitorii acestei lumi, cu voie și fără voie, să afirme negația lui Dumnezeu, negația nemuririi, negația Învierii și a Împărăției lui Dumnezeu, după o vreme foarte scurtă se vor izbi de apariția cea înfricoșată a lui Iisus Hristos, ca Judecător al lumii și Împărat al creștinilor. Atunci fiecare își va primi plata ostenelilor sale, pentru o veșnicie fără de sfârșit.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.09.2010, 14:59:03
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Sunt situatii cand poti minti cu un scop bun, cum a facut acest calugar din Pateric:

"7) Doi frati au mers impreuna la un targ, ca sa-si vanda lucrul mainilor lor si
daca au intrat in targ, s-au despartit unul de altul. Iar unul cu mestesugul si
indemnarea diavolului, s-a inselat si a cazut in pacatul curviei. Dupa aceea,
aflandu-l pe el fratele, i-a zis: sa mergem, frate, la locul si chiliile noastre.
Acesta a zis: eu, frate, astazi nu voi merge cu tine. Iar fratele auzind acel cuvant,
s-a minunat si l-a intrebat zicand : pentru ce, frate, zici ca nu vei merge cu mine?
El a oftat si i-a spus, zicand: eu, frate, dupa ce te-ai dus tu si te-ai departat de
mine, am cazut cu o femeie in pacatul curviei si de aceea nu voi merge acum cu
tine la chilia mea. Fratele auzind acestea si vazandu-l foarte mahnit, scarbit si
deznadajduit si vrand ca sa-i scoata sufletul din pieirea deznadajduirii, i-a zis:
frate si eu daca m-am desparut de tine, am cazut in acelasi pacat. Pentru aceea
dar, frate, sa mergem degraba la chiliile noastre si cu osardie sa ne pocaim si
Dumnezeu ne va ierta greseala si pacatul nostru. Si asa, ascultand fratele, a mers
la chilia sa si mergand la batranul, si-au marturisit amandoi impreuna caderea
lor in pacatul curviei. Iar batranul le-a dat canon de pocainta; si amandoi, cu
dragoste primind canonul, se rugau lui Dumnezeu unul pentru altul. Vazand
Dumnezeu silinta si osteneala pe care o facea fratele cel ce nu cazuse in pacat
pentru dragostea si mantuirea fratelui sau, peste putine zile i-a iertat pacatul. Si
l-a instiinat Dumnezeu pe batranul ca pentru multa dragoste a fratelui ce n-a
gresit, s-a iertat pacatul celui ce a gresit. Iata fratilor, a zis batranul, aceasta este
dragostea cea adevarata, ca sa-si puna cineva sufletul sau pentru mantuirea
fratelui sau.
"
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.09.2010, 15:27:24
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Sunt situatii cand poti minti cu un scop bun, cum a facut acest calugar din Pateric:
Si Sfantul Ioan Gura de Aur in lucrarea "Despre preotie" dedica un intreg capitol minciunii si viclesugului. Poate spre surprinderea noastra, el arata insa aici ca acestea in mana celui intelept si iubitor de semeni (nu de sine) si folosite cu masura - devin arme in slujba binelui. Desigur, Sfantul Ioan stia ca diavolul este tatal minciunii si stia, de asemenea, ca Mantuitorul ne-a spus ca ce este da sa fie da, iar ce este nu sa ramana nu.

Totusi, el vorbeste despre miciuna nu la modul general, ci face distinctia intre miciuna pentru binele propriu si cea pentru binele altcuiva, in functie de context.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.09.2010, 15:36:14
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
el arata insa aici ca acestea in mana celui intelept si iubitor de semeni (nu de sine) si folosite cu masura - devin arme in slujba binelui.
Sunt taine. Un raspuns de incepator ar fi acela ca daca avem cazuri de persoane imbunatatite care au mintit, ele au facut acest lucru pentru ca se invrednicisera sa cunoasca finalitatea lucrului prin Dumnezeu. Adica stiau ca si asa fac un bine. Noi nu ne-am ridicat la masura desavarsirii lor si de aceea nu e bine sa mintim. Pentru noi minciuna e ca fructul din pomul cunostintei binelui si raului, adica duce la pacat, in vreme ce pentru ei, minciuna a devenit ca si moartea - o trecere spre mai multa viata.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.09.2010, 15:55:28
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Acceptarea unei acuzatii pe nedrept nu este o minciuna? Stiti acea povestire in care un batran este acuzat de catre cineva ca este lenes, desfranat samd si el confirma: da, asa este - desi nu era asa. La urma, este acuzat de erezie, iar el striga: NU sunt eretic!

Deci omul mintise de frica sa nu se mandreasca, dar totul pana la o limita, cand i s-a reprosat ca altereaza adevarul credintei ortodoxe.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.01.2011, 15:07:58
camy_d camy_d is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.11.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.666
Implicit

Minciuna înseamnă și ascunderea adevărului. Unii martiri ai comunismului au fost închiși pentru că nu voiau să dea declarații (care uneori ar fi fost adevărate) împotriva anumitor persoane. Spuneți voi că această minciună n-a fost bună!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.01.2011, 13:26:11
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Sunt situatii cand poti minti cu un scop bun [...]
Poveștile care povestesc despre asemenea "situații" intră în contradicție cu mesajul biblic, iar Biblia nu mai este o poveste pentru cei care o folosesc spre a lor zidire:

"Nu vă mințiți unul pe altul, fiindcă v-ați dezbrăcat de omul cel vechi, dimpreună cu faptele lui,
Și v-ați îmbrăcat cu cel nou, care se înnoiește, spre deplină cunoștință, după chipul Celui ce l-a zidit" (Col. 3,9-10)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
„Cu pace să ieșim”,„Întru numele Domnului” VladCat Sfanta Liturghie 4 07.01.2013 18:54:33
„Marșul pentru Viață” - 2012! Laura19 Generalitati 0 19.03.2012 10:04:25
„Motto-ul” de zi cu zi Delalucaci Generalitati 3 20.01.2012 20:25:48
„Particula” lui Dumnezeu Paisie Aghioritul Teologie si Stiinta 109 04.05.2010 11:22:19
Dumnezeu a zis: „Să fie lumină!” cozia Biserica Ortodoxa si Massmedia 0 13.01.2008 05:33:55