![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca ar fi folositor pentru suflet sa aflam ceva si despre sfintii celorlalte religii.
Informatia nu este spre daramare, ci spre zidire interioara, prin aflarea despre lucrarile duhovnicesti ascunse si modul in care acestia lucreaza faptele bune. In budism, generic, sunt recunoscute patru categorii de sfinti si anume: "Ascultatorii umili", "Cei solitari", Bodhisattva si Buddha. "Ascultatorii umili" si "Cei solitari" sunt cei ce pasesc pe "Mica Carare" (hinayana = hina -mic, yana-carare, vehicul) pentru ca acestia se nevoiesc si se roaga doar pentru propria mantuire. Bodhisattva si Buddha apartin "Marii Carari" (maha - yana) pentru ca ei sunt plini de dragoste pentru toata faptura, fara deosebire. "Ascultatorii umili" sunt cei ce au ascultat de invataturile scripturilor (in speta cele 4 nobile adevaruri) si le-au urmat. "Cei solitari" au o intelepciune mai mare ca "Ascultatorii umili" avand o mai buna intelegere a relatiilor de interdependenta si cauzalitate ( a cauzelor si efectelor atat a virtutilor cat si a pacatelor). Bodhisattva sunt ca soarele fata de stele in comparatie cu cei ce sunt pe "Mica Carare", pentru ca inima lor arde de dragoste pentru toate fapturile. bodhi - inseamna treaz sattva - curat Bodhisattva sunt de doua feluri: Bodhisattva obisnuiti si Bodhisattva Superiori. Bodhisattva Superiori sunt bodhisattva care au ajuns la "vedere". Bodhisattva obisnuiti inca nu au ajuns la curatenia "vederii". Bodhisattva Superiori se afla si ei pe zece nivele de sfintenie. Acestea nu pot fi diferentiate dpdv al naturii, pentru ca toate au darul "vederii". Insa pot fi diferentiate foarte fin de intensitatea "parerii de sine" si de calitatile cu care sunt blagosloviti, astfel: 1. FOARTE BUCUROS 2. PREACURAT (sau IMACULAT) 3. LUMINOS 4. RADIANT 5. DIFICIL DE INVINS 6. APROAPE 7. ADANCIT 8. DE NECLINTIT 9. INTELIGENTA EXCELENTA 10. NORUL INVATATURII Nivelul 10 este cel mai aproape de perfectiune sau de budeitate. Buddha sunt cei realizati, care au transcens complet dualitatea bine-rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Te adapi de la izvoare care nu sunt mantuitoare, ci dimpotriva.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
m-am adapat si eu o vreme, aprox 8 ani, din aceste izvoare...pot doar sa spun ca nu are nici un rost, ba mai mult, m-au dus spre ratacire, am ajuns sa ma hranesc cu iluzii, apoi am capatat o oarecare doza de orgoliu..au existat multe faze pana sa ma intorc la credinta, insa aceasta cale, a creat in mine multa confuzie si iti spun din suflet, Hristos este viu!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inteleg si accept ca fiecare trebuie sa-si apere convingerile interioare intime, chiar printr-o respingere intransigenta. Cuvintele patrund adanc odata ce sunt citite, sunt ca niste sageti aducatoare de lumina sau durere. Depinde de ochiul intelegerii. Cel ce a gustat cat de dulce este Domnul are o alcatuire interioara delicata asa ca respingerea "intelesurilor straine" este o miscare virtuoasa a sufletului, pe care o respect. Nu stricam lucrarea interioara a Duhului pentru a cadea in rationalitatea dezbaterii. Asa ca pentru cei ce se afla in aceasta stare, imi cer iertare. Pentru cei ce nu au nevoie de forma expresiei pentru a ajunge la miez este folositoare privirea spre centru si din alte unghiuri. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Iisus si Buddha (pe care datorita unor revelatii unii calugari ortodocsi sporiti si unii sufi il considera unul dintre arangheli) au in comun 112 pilde si invataturi si nu se poate spune ca Buddha s-a inspirat de la Iisus pentru ca a trait cam cu 500 de ani inainte. Insa Iisus a repetat acele pilde ca sa arate ori ca Ei au sorginte divina comuna ori ca a fost acolo in orient in timpul despre care nu se aminteste nimic in cele 4 evanghelii pina la virsta de 29-30 de ani. calatorii in legatura cu care exista papirusuri cit si traditie orala atit in Tibet cit si in India in mai multe locuri , izvoare cu ajutorul carora s-a aflat cu exactitate traseul calatoriilor.
Problema buddhismului nu i se datoreaza lui Buddha ci faptului ca invataturile lui nu au fost scrise decit dupa multi ani de la moartea lui asa incit reinterpretate sau cunoscute doar in parte pe parcurs au rezultat mai multe scoli budhiste cu viziuni diferite in unele privinte, apoi au existat mari sfinti care si-au exprimat viziunile in ceeace privesc marile adevaruri intro forma destul de abstracta in lipsa unor concepte uzuale care sa fie raspindite deja in doctrine. Asa incit urmasii au inceput sa le interpreteze in feluri diferite si pe acestea. Asa incit daca nimeresti sa practici invataturle unei asemenea secte fara sa ai o baza cu care sa faci deosebirea nu ai nici rezultate si iti faci si o ideea proata despre intreg sistemul budhhist. In prezent se incearca ajungerea la un numitor comun din partea celor doua mari ramuri principale insa tot au mai ramas aspecte care nu pot fi conciliate. Probabil ca abordarea -punctul de vedere este diferit si documentatia insuficienta. Cu toate astea se pare ca lucrurile intro buna zi se vor schimba pentru ca Buddha pe patul de moarte a profetit despre venirea calauzitoare a unei persoane numita de el Maitreya despre care intre altele spune ca avind o fire preietenoasa va avea multi prieteni in toata lumea si va unifica toate caile spirituale de pe pamint. Limba nativa a lui Buddha este pali insa Maitreya este un cuvnt sanscrit care se afla intre cele 1000 de nume ale unui ipostas divin hindus (Adi Shakti- Puterea necreata primordiala) corespunzatoare Duhului Sfint in traditia crestina. Daca Iisus in realitate s-a referit la Duhul Sfint ca la o venire intrupata in vremea Judecatii atunci este de inteles de ce va dovedi lumea vinovata in ceea ce priveste pacatul (caci noi nu credem varianta asta care se va dovedi reala), in ceea ce priveste judecata pentru ca Ea nu este antihristul dupa cumprobabil O vor huli unii tinindu-se cu miinile de tronurile arhieresti cit si in cea ce priveste credinta prin faptul ca noi nu il vom mai vedea pe Iisus cel de acum 2000 de ani ci probabil cel mult sub chipul de dupa inviere, mai cu seama ca Iisus a promis ca vine ceasul cind nu va mai vorbi in pilde cind va vesti despre Tatal si ca va veni si ni se va arata celor care respectam poruncile Lui iubind pe ceilalti cu iubirea prietenului care isi pune toata viata pentru celalalt. Last edited by Mihai36; 26.06.2011 at 10:34:08. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Buddha un Arhanghel? Unde ai citit asa ceva?
Iti recomand cartea MARII INITIATI AI INDIEI SI PARINTELE PAISIE de Dyonysios Farasiotis, unde foarte frumos povesteste acest om despre cum a scapat din ghiarele acestor budisti si a demonilor ce erau cu ei, cu ajutorul Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu si a Parintelui Paisie. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Budha apare peste tot ca o fiinta supraponderala. Am citit ca a murit innecindu-se cu un bol de orez. Oare putem lua ca reper sau model o persoana lacoma, care nu-si poate tine propriile vicii in friu? 2.Daca invataturile lui Budha au fost scrise multi ani dupa moartea lui, oare nu or fi idilizate, ca in cazul lui Mahomed? Daca ne uitam la faptele amindurora nu prea vedem sfintenie in ele si nici nu indraznim sa facem comparatii cu Domnul nostru Isus Cristos. 3. Indienii sint si astazi analfabeti si nu stiu sa scrie. In antichitate erau doar citeva popoare care aveau sisteme de scriere, iar din cite stiu eu India nu era printre ele. Cine a scris acele "papirusuri cu ajutorul carora s-a aflat cu exactitate traselul calatoriilor " Lui Isus in India? Mai mult decit atit cum de n-au fost date publicitatii pina acum? Aud vorbindu-se despre ele de mai bine de 10 ani insa nimeni nu arata nici un "papirus", chiar daca exista de 2000 ani, dupa cum afirmati! 4.In Evanghelii nu se aminteste ce a facut Isus de la 8 ani pina la 30 ani cind a inceput sa predice, insa e specificat ca atunci cind a venit in tinuturile natale sa predice, oamenii nu L-au crezut spunind "Nu e acesta fiul lemnarului?". Deci era cunoscut de consatenii Lui si tocmai din acest motiv nu L-au crezut; pentru ei EL era sateanul obisnuit, pe care Il cunosteau. 5. Din faptul ca spuneti ca budismul s-a impartit in ramuri si ramurele si poti fi usor indus in eroare reiese ca ar trebui sa ne ferim de aceste "invataturi". De fapt noi, crestinii, stim ca primim invatatura curata si proaspata de la Fiul Lui Dumnezeu, deci ce nevoie avem de surogate, oricit de mare ar fi tentatia "iluminarii" si aflarea unor "secrete" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
toate sunt bune cat il avem pe Hristos, chiar si Buddha?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mie imi pare ca Sfantul Velimirovici a numit pe Budha Sfant,in cartea "prin jurnalul temnitei".
E o opinie a unui Sfant crestin ortodox. Dumnezeu Iisus Hristos e Dumnezeu intrupat,dar de unde reiese de aci ca Budha nu ar putea sa fie Sfant? Nu zice in Sfanta Scriptura de Melchisedec care se pare era ceva pustnic si era mai Sfant decat Sfantul prooroc Avraam,ca zice ca l-a binecuvantat? Dumnezeu Iisus Hristos e Dumnezeu si lui Budha mi se pare,nu cred ca Budha nu a urmat tot invataturi de la Preasfanta Treime. Nu zice la Sfanta Scriptura ca la nasterea lui Dumnezeu Iisus Hristos au venit ca sa il cinsteasca ca Dumnezeu trei magi de la rasarit? Pai acestia nu erau nici de neam si nici de religie iudaica,de unde stiau ca Dumnezeu Cuvantul se va intrupa dintr-o fecioara? Rasaritul (adica estul) fata de Israel,nu este prin Asia?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. Last edited by mihailt; 26.06.2011 at 17:31:14. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfintii | alinutzica | Generalitati | 34 | 17.10.2011 10:15:32 |
Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe despre impartasirea cu ereticii | paradosis | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 26.01.2011 01:11:47 |
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. | voxdei55 | Generalitati | 8 | 04.12.2010 22:48:51 |
Sfintii | Juli | Rugaciuni | 27 | 02.01.2009 15:18:45 |
|