|
|
#1
|
|||
|
|||
Intrebare despre credinta
Buna tuturor
Ar putea cineva sa ma indrume catre o explicatie ortodoxa a paragrafului Marcu 16:15-19 redat mai jos? "Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura. Cel ce va crede si se va boteza se va mantui; iar cel ce nu va crede se va osandi. Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: in numele Meu, demoni vor izgoni, in limbi noi vor grai, Serpi vor lua in mana si chiar ceva datator de moarte de vor bea nu-i va vatama, peste cei bolnavi isi vor pune mainile si se vor face sanatosi. Deci Domnul Iisus, dupa ce a vorbit cu ei, S-a inaltat la cer si a sezut de-a dreapta lui Dumnezeu." M-ar interesa explicatia semnelor ce urmeaza celor ce cred, semne pe care, in viata de zi cu zi, eu personal nu le-am vazut la nimeni ci doar am auzit ca ar exista la unii crestini, foarte putini. Va multumesc. |
#2
|
||||
|
||||
Citat:
In vremurile noastre, aceste semne sunt mai rare. Motivele sunt mai multe: in primul rand, noi nu mai avem credinta primilor crestini. Ei traiau intr-o curatie pe care acum noi o mai vedem doar la parintii foarte imbunatatiti. In al doilea rand, toate aceste semne si minuni au avut o abundenta deosebita si pentru a intari cu mare putere predica Apostolilor si a primilor propovaduitori. Incet incet insa, pe masura ce Biserica s-a fundamentat pe predica Apostolilor si pe sangele martirilor, aceste semne s-au rarit. Dar si astazi sunt nenumarate vindecari, prin care in mod lamurit se arata lucrarea Duhului Sfant. Dar acestea nu au mediatizare, intrucat nu ne intereseaza decat pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
Citat:
""Marcu 11 22. Isus a luat cuvantul si le-a zis: “Aveti credinta in Dumnezeu! 23. Adevarat va spun ca, daca va zice cineva muntelui acestuia: “Ridica-te si arunca-te in mare”, si daca nu se va indoi in inima lui, ci va crede ca ce zice se va face, va avea lucrul cerut."" Cine si cati oameni au azi asemenea credinta? Foarte putini.... Lavrentiu a explicat mult mai bine. Last edited by Adriana Cluj; 22.06.2012 at 20:11:29. |
#4
|
||||
|
||||
Pe net am gasit acum doar Sf. Teofilact al Bulgariei - p. 196.
http://www.scribd.com/doc/36283302/S...uirea-Ev-Marcu
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#5
|
|||
|
|||
Multumesc de raspunsuri. Ceea ce am inteles din ele este ca putini oameni au credinta primilor crestini, putini au credinta cat un bob de mustar si anume doar anumiti credinciosi imbunatatiti iar acestia fac minuni de vindecare dar nu sunt mediatizate. Cum anume fac minunile? Prin punerea mainilor ca in pasajul citat? Imi puteti da exemple? Cunoasteti persoane astfel vindecate?
Si cum ramane atunci cu ceilalti credinciosi care nu au semnele? Pe ce baza cineva poate fi incredintat despre sine ca ar fi credincios daca nu are aceste semne iar lipsa semnelor tradeaza lipsa unei credinte macar cat un bob de mustar? De unde s-ar deduce ca astazi credinta nu ar mai trebui urmata de semne? In alta parte Domnul Iisus a zis ca lumea aceasta va trece dar cuvantul Sau nu, deci mie imi rezulta ca pana la a doua Sa venire toate paragrafele evanghelice sunt valide, de aceea lipsa semnelor la cei mai multi (si la mine inclusiv) ma face sa imi pun intrebarea daca suntem intr-adevar pe calea cea buna, pe calea apostolilor. Vi se pare ilegitima o astfel de nedumerire? Cat despre cartea recomandata aveti acces la ea pentru a verifica daca este comentat si pasajul care ma intereseaza la acest topic? Multumesc! |
#6
|
|||
|
|||
Citat:
Nu ai cum sa vezi minuni la oricine doar privind in jur. Unii sunt doar botezati ortodox, nici nu merg la biserica. Altii au o credinta mai subtire sau nu inteleg prea multe. Dar cea mai mare minune este lupta cu pacatele, cea mai mare satisfactie este scaparea de un pacat/viciu. |
#7
|
|||
|
|||
Citat:
Nici în vremea Apostolilor nu aveau toți creștinii puterea de a săvârși astfel de minuni, ci existau anumite harisme (daruri excepționale dobândite de la Duhul Sfânt) care li se dădeau doar unora dintre membrii Bisericii. În special Sfinții Apostoli aveau darul facerii de minuni, dar și ei își foloseau această harismă doar după voia lui Dumnezeu, doar în măsura în care le dădea El puterea să o facă. De exemplu, în II Corinteni, Sfântul Apostol Pavel mărturisește că L-a rugat pe Dumnezeu să-i îndepărteze "un ghimpe din trup" (unii dintre exegeți cred că era vorba despre o boală cronică de ochi de care suferea Apostolul), iar Domnul i-a dat un răspuns neașteptat: "Îți este de ajuns harul Meu, căci puterea Mea se desăvârșește în slăbiciune" (am citat din memorie, textul se găsește la II Corinteni 11 sau 12...). Așadar, harismele nu puteau fi puse în lucrare așa, în mod magic, ci doar în comuniune cu Dumnezeu, din puterea Sa și cu un scop bine definit. Nicio minune autentică nu se săvârșește așa, de dragul poftei de senzațional, ci doar spre binele unei/unor persoane. De ce Dumnezeu săvârșește lucrările Sale într-un mod atât de discret? De ce Hristos Dumnezeu, îndată după vindecarea slăbănogului de la scăldătoare (Ioan5), S-a pierdut în mulțime? De ce adesea le poruncea "cu asprime" celor vindecați de El să nu relateze nimănui despre modul în care s-au tămăduit? De ce oare cea mai mare minune din toate timpurile - Învierea Domnului Hristos - a fost săvârșită într-un mod atât de tainic, încât cei sceptici în credință ezită s-o menționeze în manualele de istorie? De ce? Simplu: pentru că Dumnezeu respectă atât de mult libertatea noastră (pe care El ne-a dăruit-o din iubire), încât nu vrea ca, prin miracole evidente, să constrângă rațiunea noastră de a adera la credința în El. Dumnezeu nu ne obligă să credem și, mai mult decât atât, cum spunea părintele Steinhardt, "parcă în adins face totul ca să nu credem" (Jurnalul fericirii), pentru a nu îngrădi în vreun fel sufletul nostru liber în căutările sale. "Pe cât de mult ne iubește Hristos, pe atât este de discret." "Credința este un dialog, dar vocea lui Dumnezeu este aproape tăcere. Ea exercită o presiune de o delicatețe fără margini și niciodată irezistibilă." (Paul Evdokimov, Vârstele vieții spirituale) "Știința își impune viziunea ei asupra lucrurilor văzute, verificabile și mă obligă s-o accept. Eu nu pot să neg existența unui vierme din pământ, nici a unui virus, dar pot să neg existența lui Dumnezeu." (Paul Evdokimov, VÂrstele vieții spirituale) Domnul nostru Hristos, Viața noastră și Dătătorul libertății noastre, îi cuprinde în dragostea Sa nemărginită chiar și pe cei care-I neagă existența și nu-i constrânge să creadă prin tot felul de minuni, ci bate discret la ușa inimilor lor (cf. Apocalipsa3, 20), fiind - așa cum mărturisea meditativ Paul Evdokimov - "un Cerșetor al iubirii la poarta inimii". De aceea, să fim și noi cerșetori ai iubirii Sale la poarta Împărăției - Biserica ortodoxă! Slavă lui Hristos, Dumnezeul și Mântuitorul nostru, pentru toate, pentru tot ceea ce știm și pentru tot ceea ce nu știm despre iubirea Sa față de noi!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 23.06.2012 at 01:19:30. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra | Ekaterina | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 03.08.2012 15:38:50 |
Despre viata...intrebare | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 04.07.2011 12:05:05 |
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 12.12.2010 19:12:40 |
intrebari despre credinta biserica cult | scristim | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 07.02.2007 06:26:57 |
|