![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Dumnezeul meu, desi nu am facut nici un bine inaintea Ta, da-mi dupa harul Tau, sa pun inceput bun. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ingerii sunt in stare de mantuire, respectiv de cadere pentru ca au ales sa fie asa in mod liber si constient. Nu-i obliga nimeni sa faca sau nu ceva.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sfantul Ioan Damaschin nu mai accepta caderea ingerilor, dupa caderea lui Lucifer dimpreuna cu intreaga lui ceata. Ingerii buni s-au inradacinat in bine, implinesc pururea voia lui Dumnezeu- de aceea Sfantul Ioan Gura de Aur la talcuirea rugaciunii Tatal nostru spune ca asa cum ingerii implinesc voia lui Dumnezeu in ceruri asa si noi oamenii pe pamant. "Faca-se voia Ta precum in cer asa si pe pamant"
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
'Faca-se voia Ta,precum in cer,asa si pe pamant'
Ingerii au voia lor,care nu consta decat in aceea de a implini voia lui Dumnezeu.Rostul lor este de a il slavi pe Dumnezeu si de a face voia Sa. Ingerii nu sunt lipsiti de vointa,ci si-au acordat deplin vointa lor cu a lui Dumnezeu.Este ceea ce ar trebui sa faca si oamenii. Doar ca oamenii au cunoscut caderea si moartea ,si vointa lor s-a pervertit.Insa prin incercarile la care au fost supusi,oamenii s-au curatit mai mult ca argintul ,ca prin foc.Vointa sfintilor e chiar mai puternica ca a ingerilor,caci a cunoscut si caderea firii omenesti,dar si marirea care le-a dat-o Dumnezeu ,prin infiere . Ingerii sunt slujitorii cei credinciosi,oamenii sunt fii ai dragostei fara sfarsit. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ceva din taina libertatii ingeresti ni se desluseste luand aminte la randuielile vietii monahale, la chipul vieturii ingeresti pe acest pamant. In monahismul ortodox taierea voii prin ascultare este o conditie fundamentala.
Nu exista insa o contradictie intre ascultarea de Hristos prin duhovnic si propria libertate. Ba chiar aceasta este calea aflarii adevaratei libertatii. La fel si in cazul ingerilor, a face voia lui Dumnezeu este insasi conditia propriei lor libertati. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intocmai cum sfinti precum Sfantul Serafim de Sarov sau Sfaantul Spiridon, Sfantul Luca al Creimeei... s-au fixat in conlucrarea cu harul Duhului Sfant si Hristos Iisus traieste in ei; si ei nu mai cad potrivit vointei lor, alegerii lor libere... la fel este si cu Sfintii Ingeri buni (cele 9 cete ingeresti potrivit spiritualitatii ortodoxe crestine). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ingerii,ca si oamenii sunt impreuna slujitori ai lui Dumnezeu,doar ca ingerii il cunosc pe Dumnezeu in toata intelepciunea Lui,spre deosebire de oameni care asa cum spune si Sf. Apostol Pavel intr-o epistola ,,... pentru ca oamenii in intelepciunea lor,nu l-au cunoscut pe Dumnezeu in intelepciunea lui Dumnezeu..." Acum sa vedem ce insemna sa-i slujesti lui Dumnezeu cunoscand intelepciunea Lui. Asa cum spunea Parintele Cleopa,intelepciunea lui Dumnezeu are doua capete: la capatul de jos sta frica lui Dumnezeu ,iar in partea cea mai inalta sta dragostea de Dumnezeu. Intre cele doua capete se afla credinta in Dumnezeu. De fapt acest lucru ne este aratat si noua oamenilor in cadrul Sfintei Liturghii,atunci cand preotul cheama drept credinciosii pentru a primi Sfintele Taine:,,Cu frica de Dumnezeu,cu credinta si cu dragoste sa va apropiati".Vedeti ca si noi suntem chemati sa-l cunoastem pe Dumnezeu in intelepciunea Lui,cum altfel decat unindu-ne cu El in Sfanta Euharistie. Mai departe spune Parintele Cleopa ca ingerii sunt ordonati (pentru ca Dumnezeu este un Dumnezeu al ordinii ,nu al dezordinii) in noua cete ,cate trei cete formand o triada.In prima triada se afla ingerii,si arhanghelii carei-i slujesc lui Dumnezeu cu frica. A doua triada ii slujeste lui Dumnezeu din credinta,iar ultima triada, care sta cel mai aproape de Tronul Dumnezeirii ( heruvimii si serafimii ) ii slujesc cu vapaie lui Dumnezeu din dragoste. Toate cele noua cete ingeresti ii cunosc intelepciunea lui Dumnezeu,deci voia lor este si voia lui Dumnezeu,iar voia lui Dumnezeu este si voia ingerilor .Doame ajuta.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oare ce inseamna "voie proprie" pentru un Inger? Cumva exista momente in care se "deconecteaza" de la Harul lui Dumnezeu? Intrebarea mi se pare usor copilareasca. Haideti sa privim lucrurile prin alt aspect; Mantuitorul spunea despre Sf Ioan Botezatorul ca desi este desavarsit, este mai mic decat ingerii. Iar Sf. Ioan era probabil mai mare decat toti proorocii.
Sau: "Daca veti avea credinta cat un bob de mustar, veti putea spune muntelui - Muta-te de aici-acolo - iar muntele se va muta." Aici nu e vorba de vointa proprie, ci de prezenta Harului lui Dumnezeu. Mai pe romaneste: "Fa ce vrei, dar vezi ce faci!..." Sunt inca pe pamant, slujitori ai lui Dumnezeu care traiesc si se hranesc, doar cu si din Har. Nu le trebuie imbracaminte, nu le trebuie mancare, nu au nevoie de nimic inafara decat doar de Sf. Impartasanie, pe care o primesc din cand in cand, foarte discret. Acei oameni au aparent vointa lor proprie, dar de fapt fac numai voia lui Dumnezeu, instantaneu, fara "confeninte de presa", "consiliere", telefoane cu fir rosu, etc. Nu-mi pot inchipui cum un Inger, care nu mananca, nu doarme, nu are nici un fel de patima trupeasca si existand permanent cu si prin Harul lui Dumnezeu, ar reactiona "la nervi" ca asa vrea muschiul lui...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La prima întrebare vi s-a răspuns deja: Îngerii au ales să împlinească întru totul voia lui Dumnezeu, ei fiind înzestrați cu voință liberă. La a doua întrebare, cea despre predestinare, ne răspunde, într-o singură frază, Sfântul Ioan Damaschinul: "Dumnezeu prevede, dar nu predetermină". Preștiința lui Dumnezeu nu presupune existența predestinării. Dumnezeu știe totul din veșnicie, omnisciența fiind unul dintre atributele Sale. Cu toate acestea, El nu predetermină acțiunile noastre, nu ne încalcă libertatea voinței. De ce? Simplu: pentru că ne iubește... iar dragostea adevărată presupune și respectarea libertății celui iubit. Tatăl și Creatorul nostru ne-a dăruit libertatea și ne-o respectă, chiar și atunci când noi alegem să ne îndepărtăm de El. Sper că aceste câteva rânduri v-au fost de folos cât de cât. :) O seară binecuvântată!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 28.06.2012 at 23:08:38. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Faca-se voia Ta sau voia mea? | caliyo | Generalitati | 22 | 25.06.2012 17:54:32 |
Au protestantii si neoprotestantii o Traditie proprie? | Florin-Ionut | Secte si culte | 90 | 14.02.2012 13:25:48 |
Nelu și ingerii | ben_gal | Intrebari utilizatori | 2 | 22.03.2010 23:36:49 |
Cum ne influenteaza credinta,viata proprie? | ory | Generalitati | 29 | 06.05.2009 10:25:14 |
Despre îngerii cei căzuți | nectaria | Generalitati | 4 | 26.02.2009 12:04:44 |
|