![]() |
![]() |
|
#91
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#92
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#93
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ok. Mi-a facut placere. |
#94
|
|||
|
|||
![]()
Cam usor le intoarceti voi, orrrtodocsii cu trei de r, pe toate! :-)
As putea si eu spune ca canoanele citate impotriva ereticilor sunt de ordine interioara si incalcalea lor nu inseamna erezie: Cine hotaraste daca e erezie sau nu incalcarea unui canon? Imi permit sa fac totusi o observatie despre canonul de la Calcedon: incalcarea lui in occident duce la erezia de a avea o ecleziologie gresita, adica Biserica sa aiba intr-un loc mai multi episcopi, - exista un canon si pt asta. Se atenteaza la structura Bisericii, care e trupul lui Hristos, nicidecuö numai la administratie. Ar mai fi o erezie vizata, s-a condamnat in sec al 19lea ca 'filetism' (punerea in fata a natiunii inaintea Bisericii). Insa cum episcopii nu-l aplica, insa de fiecare data cand se vad zic ca bine ar fi sa fie aplicat si ca e sfant si bun, desi se intorc la casele lor si continua... teoria e una, practica e alta, din pacate. In fine, sa judece fiecare! Va recomand tuturor articolul lui Affanasiev de pe acest sit, Canoanele Bisericii: schimbabile sau neschimbabile? Pt cine vrea sa-si faca o idee. http://www.crestinortodox.ro/drept-b...-neschimbabile |
#95
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.scribd.com/doc/5571385/ecumenismul-incotro |
#96
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ma refer la Sfintii Parinti care se mai si contrazic si gresesc si la imaginea cu stincile si duhul... Daca este asa,atunci inteleg! Dar pun si eu o intrebare.Daca oamenii indumnezeiti,Sfintii Parinti mai si greseau ...atunci,in zilele noastre,cine mai marturiseste Adevarul ...si cum ii aflam,sau dupa ce ? dupa ce stim ca nu ne mint sau ne mint ?
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#97
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din pasajul citat mai sus, putem evidenția faptul că Sf. Ioan nu propăvăduia o împărtășire cu tainele lui Hristos așa într-un mod indiferent de starea sufletească a credinciosului. Ci din contra promova o kinonie cu Trupul si Sângele lui Hristos în contextul prezenței unei stări de suflet înrădăcinată în relația agapică cu Hristos. http://ortodoxstudent.wordpress.com/...a-euharistiei/ |
#98
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te rog, Sherlock, nu condamna fara rost ce nu stii: St Serge este un institut ortodox si nu "de" ecumenism. As fi putut si eu sa scriu in acest mesaj ca voi antiecumenistii ati invatat unele exagerari pe care le tot spuneti la un institut "de" antiecumenism.. Eu am incercat sa va respect si sa va recunosc pe voi ca ortodocsi in ceea ce sunteti, dar voi vad ca orice as spune si pe orice ton nu foloseste la nimic pt un dialog cu pace si nu luati decat cate o fraza fara sa incercati sa intelegeti restul. :-(( Sa stii ca m-ai intristat, iti credeam analiza mai fina. Imaginea cu apa este scoasa din capul meu propriu. Nu se vrea alegorie perfecta, este o imagine poetica. Este si asta e interzis in Biserica noastra cea orrrtodoxa, trebuie sa folosim numai imagini si vorbe venite direct de la Parinti? :-) Asa cum a scis cineva in alta parte (ClaudiuT parca) ca raspuns pt Emanuel, numai cine nu a studiat de loc istoria Bisericii (ci, as adauga eu, numai cartile "antiecumeniste") nu stie ca exista contradictii, complementaritati si idei personale, neimpartasite de toti, poate unele din ele gresite, dar nu erezii, la sfintii parinti, care nu deranjeaza pe nimeni. Uite, ia controversa sfanantului Ciprian cu ceilalti despre primirea apostatilor (nu s-au impacat in timpul vietii dar toti sunt sfinti). Uite, ia spusele sfantului Grigore de Nissa desper mantuirea tuturor cu spusele altora despre existenta iadului vesnic. Ia discutiile care erau aprige intre sf. Serghie de Radonej si sf. Nil (primul zicea ca manastirile trebuie sa aiba bogatii ca sa faca milostenie, al doilea ca trebuie sa fie saraci lipiti, amandioi erau categorici, Biserica a pastrat ambele stiluri). Sunt nenumarate exemplele! Si cine se impiedica de asta? Nici un teolog adevarat ca p. Staniloae sau Lossky... Voi ati vrea poate sa aplicam la litera si noi tot ce se sfatuiesc parintii prin Pateric unul pe altul, atunci? Sa incepem sa ne lasam barba sa creasca de doi metri si sa nu ne mai spalam pt ca un ava oarecare sfatuia asta pe ucenicii sai? Nu exista si contextualitate in scrierile lor? Totul trebuie luat la modul absolut? ...Ceea ce nu le miscoreaza catusi de putin valoarea imensa si rolul in Biserica si NU se refera la dogme!! Ce ziceam mai sus, pt cine a citit. Voi chiar credeti ca sfanta traditie ortodoxa se aseamana cu directivele partidului, fratilor? Voi pareti sa ii luati ca pe un fel de idoli, sau cum iau musulmanii coranul, ca pe niste carti cazute din cer asa cum au fost scrise? Emanuel a ajuns sa scrie si ca nu exista nici un fel de ambiguitate la ei, si ca ORICE spusa a fiecaruia trebuie luata ca un cuvant iesit direct din gura lui Dumnezeu. De acolo a inceput sa creada da daca un sfant a zis unor maici ceva despre curatie si scurgeri (intr-un text destul de ambiguu de altfel), inseamna ca asta ramane in veci invatatutra oficiala a Bisericii, ca ciclul e pacat si poate fi invins.. Este un exemplu extrem si in care ati putea cadea si voi daca ati aplica practic ceea ce spuneti. Imi amintesc afirmatiile de genul "sfintii nu se contrazic niciodata" de afirmatiile ideologiste, din timpul comunismului: asa a zis partidul, asa este! Nu verificam, nu ne uitam mai de aproape.. Cand dam peste un exemplu clar, il ignoram pur si simplu. Ca pe cel pe care il dadeam mai sus cu p. Cleopa si Rafail Noica despre impartasanie. Este clar ca unul zice sa te impartasesti mai des si altul mai rar, indiferent de pregatire.. Oameni buni, dragi prieteni, eu zic ca asta nu e ortodoxie, ci sectarism si e logica de partid, nu de ortodoxie vie! Sa ma iertati daca va supar la randul meu! Cat despre intrebarea ta: in Biserica ortodoxa nu exista instanta suprema care sa hotarasca in afara Sinoadelor. In rest, duhul sinodal se manifesta in Biserica tot timpul si cerne raul de bine, iar constiinta vie a Bisericii va alege cu timpul. Daca avem smerenie si ne rugam putem sa mai alegem si noi dupa inima noastra ce ni se pare mai corect, si daca mai gresim un pic Dumnezeu ne iarta... Interbarea ta imi suna a frica: ce ne facem, daca nu ne tinem de litera?? Ei uite, Dumnezeu ne cere si noua discernamant sinodal, fiecarui crestin care are pretentia de a cunoaste si trai cat de cat traditia Bisericii... Sa ne rugam, si sa continuam sa gandim si cu capul si inima noastra! Sa ma iertati daca va supar. Dar spun ce gandesc. Noapte buna si liturghie cu folos maine! |
#99
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El aplica acel canon.. Dar deja in vremea aia nu prea se mai aplica, altfel nu ar fi fost nevoie sa ii admonesteze pe oameni) |
#100
|
|||
|
|||
![]()
Fani, practic dupa fiecare spovedanie primesc canon o vreme, mai putin in perioada dintre Inviere si pana la Inaltare. La noi in biserica nu ne putem impartasi, si nici n-as indrazni, fara spovedanie. deci daca spui ca cel care are canon/face penitenta e retinut de la Impartasanie, e clar ca nu te poti impartasi de fiecare data, ci doar cateodata, atunci cand esti vrednic. Ca vrednicia noastra relativa, e altceva.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|