![]() |
![]() |
|
#151
|
||||
|
||||
![]()
Ai probleme grave legate de înțelegerea și interpretarea celor citire, domnule dragă.
Păi părintele a zis că tocmai faptul că a GREȘIT mergând pe stilul VECHI a simțit acel sloi în inimă. Concluzia ta este minunată ca formă dar total eronată ca fond.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar să continui: „444.- Ce părere aveți despre practica preoților de pe stilul vechi, de a boteza a doua oară pe cei ce îi lămuresc să treacă la ei? -Pe lângă faptul că sunt schismatici și căzuți din ascultare, din cauza mândriei că sunt ortodoxia cea adevărată și că ei țin canoanele și hotărârile Sfintelor Sinoade, au căzut și au devenit anticanonici. La fel, din dorința de a desconsidera slujirea preoțească a stilului nou, îndeamnă pe credincioșii lor să nu ia anaforă sau să se împărtășească pe stilul nou considerându-le spurcate. Exact disputa dintre evrei și samarineni, de pe timpul Mântuitorului. Pe lângă aceasta, din ignoranță și din slaba pregătire teologică, nu au simțit când diavolul i-a dus cu preșul mândriei, făcându-i să desconsidere botezul săvârșit în numele Sfintei Treimi de către preoții stilului nou. Astfel, au călcat Sfânta Scriptură, unde spune: „Un domn, o credință și un botez„ (Efes. 4,5), făcându-se eretici, călcând liturgic canonicitatea de a nu boteza a doua oară în numele Sfintei Treimi, cum prevăd canoanele: 47 Apostolic, 57 Cartagina, 1 Sfântul Vasile Cel Mare, devenind și anticanonici.” Concluzie: Aici părintele explică de ce stilismul este o erezie și o sectologie, căci neagă lucrarea lui Dumnezeu în BOR și cu poporul român pe baza mutării ceasurilor, pentru care sfinții trei ierarhi au zis că nu este greșeală căci nu este canon. Deci nu e vorba de schimbarea ceasurilor înainte sau înapoi, pentru care nu este canon ci e vorba de altceva și părintele explică foarte bine! Deci nu neg ci susțin! Însă este bine cu ceasurile date cu 13x24 ore îndărăt dar cu calendar pe nou, adică trebuie trecuți toți sfinții căci Dumnezeu a lucrat cu noi în BOR și Noul Ierusalim și în România până azi și o să mai lucreze și în continuare, dacă nu-L mai mâniem prea tare cum suntem noi obijnuiți ca să fim obraznici și proști, prost crescuți. Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 09:52:39. |
#153
|
||||
|
||||
![]()
Am înțeles. Ce-ți convine susții, ce nu, negi.
"Curat murdar coane Fănică!" Mulțumesc pentru explicații și iertare te rog pentru intervenție.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#154
|
|||
|
|||
![]()
445.- Părintele, ne spunea:
-La Boroaia, aveam o creștină care venea la Biserică, postea toate posturile, se împărtășea, fiind o bună și de nădejde credincioasă, cu toate că mama ei ținea stilul vechi. Într-o zi a căzut la o boală grea și a pus-o la pat. Atunci, trimite după mine să merg și s-o împărtășesc. M-am dus în grabă și eram mirat cum de a căzut mătușa Ileana așa deodată la boală! Când am început slujba pentru spovedanie îmi spune: -Părinte, te rog, de data aceasta și pentru că este ultima dată, simt aceasta, să pomenești la rugăciune pe sfinții de astăzi pe stilul vechi! -De ce mătușă Ileana, că dumneata niciodată n-ai cerut și nu ai pomenit de stilul vechi, mereu ai crezut că sunt greșiți? -Știu, părinte, de data aceasta te rog să mă spovedești și să mă împărtășești pe stilul vechi.Mama a murit cu necazul pe mine, că nu m-a putut convinge să merg la biserica pe Stilul Vechi, vreau măcar la sfârșitul vieții mele s-o împac pe mama. Nu am reușit oricât de mult am insistat și oricâte argumente i-am adus că, omul în ultima clipă a vieții se poate pierde și poate pierde tot ce a clădit într-o viață și că aceasta este o ispită cu care vrăjmașul vrea s-o câștige. Până în cele din urmă, neavând ce să fac, am spovedit-o și am împărtășit-o așa cum a cerut. Am insistat să-i aducă familia un preot pe vechi, dacă aceasta vrea, însă nici acest lucru n-a vrut, n-a vrut să primească preotul pe vechi decât pe mine. După ce am spovedit-o pe mătușa Ileana, în urmă a murit. I-am făcut înmormântarea. Fiind cutremurat sufletește de încăpățânarea mătușii, pentru că tot timpul am avut grijă să n-o scap la stiliști, știind că familia ei toată este pe stilul vechi, iar în ultima clipă a vieții s-o pierd fără putință de a o salva. Am pus rugăciune la Dumnezeu ca să-mi arate unde este sufletul mătușii Ileana! Fiind la rugăciune, peretele dinspre răsărit dispare, se vedea afară, mi s-a arătat un tânăr îmbrăcat în alb, zicându-mi: -Ai cerut de la Creatorul să vezi unde este sufletul lui Ileana? -Da. Am răspuns eu. -Vino cu mine și vezi! Am fost luat pe sus și dus înspre miază-noapte. Într-o clipă, am trecut deasupra munților, văilor, pădurilor, satelor, orașelor, am coborât într-un loc întunecos plin de rugi, spini, pământ colțuros și cu iarbă scurtă și aspră. Tânărul care mă însoțea a prins cu mâna de iarbă și a ridicat-o ca pe o ușă. -Coboară! Mi-a poruncit. -Nu văd nimic. I-am răspuns eu, pentru că totul era întuneric și nu se vedea nici pământ, nici scări. -Să fie lumină! A poruncit tânărul. Atunci s-a luminat, și am descoperit niște scări, nu știam din ce material sunt, am coborât foarte mult în jos, în fundul pământului, până ce am ajuns în fața unui zid, opac, care nu era nici din piatră, nici din fier, nici din ciment, nu știu din ce era. Avea multe uși. Ne-am oprit în dreptul uneia, în care tânărul a lovit. S-a deschis ușa și am intrat într-o cameră nu prea mare, cu pereții de culoare gri închis. În mijlocul camerei pe un scaun ședea mătușa Ileana într-o lumină puternică și apăsătoare. Când m-a văzut s-a luminat la față și a zis: -Ai venit să mă scoți de aici! Nu te-am ascultat și uite cum mă chinuiesc! Lumina aceasta este fierbinte și grea, mă apasă de mă dor umerii! Tânărul îmi face semn că este timpul să plecăm și-mi spune: -La sfârșitul vieții, a pierdut locul la Creatorul. Așa se chinuiesc cei despărțiți de ascultarea Bisericii, cei ce nu ascultă de duhovnicul lor, și se cred mai luminați! Deci, a pierdut locul care i se pregătise pentru trăire în evlavie și râvnă, mereu socotea despărțirea în două a bisericii: stil nou și stil vechi, o greșeală a celor de pe stilul vechi. Ați văzut, cum diavolul a avut răbdare și a așteptat-o până în ultima clipă a vieții sale? Când i-a dat o falsă mustrare de conștiință, că nu a ascultat de mama ei să respecte stilul vechi și că, mama a murit supărată pe ea? Vedeți, cum omul își poate pierde mântuirea chiar și în ultima clipă a vieții? Câți nu au fost înșelați în felul acesta? Câți nu zic, ce poate fi rău în stilul vechi, că tot biserică ortodoxă este? Este biserică ortodoxă, dar căzută din har și ascultare. Dacă s-ar întoarce la ascultare ar fi altceva. Din cauza aceasta, nici rugăciunile nu se urcă la cer, chiar dacă sunt pioși, evlavioși, respectă tipicul, canoanele, predaniile, mi s-a arătat aceasta. Concluzie: Din cele prezentate rezultă foarte clar că tânărul îmbrăcat în alb era diavolul care luase locul Creatorului și se dădea Creatorul și care îl halucinase pe părinte, ca să creadă că mătușa Ileana a ajuns în iad. Nu și-a dat numele, a zis doar că părintele a Cerut creatorului să îl lămurească dar iată că el se dădea Creatorul, lăsând să se înțeleagă asta întrucât spuse la un momendat: „Să fie Lumină!” De ce zic asta? Păi care era greșala ei, a mătușei Ileana? Ea nu chemase pe părintele de pe vechi ci acceptase numai pe părintele de pe nou, deci amândoi rămaseră fideli rânduielii pe nou, atât Ileana cât și Preotul, rămaseră fideli ascultării de Biserică, dar au făcut doar o împăcare cu cei pe vechi prin Ileana care s-a smerit spre pace, deci o împăcare cu mama ei care crezuse mai mult în cei de pe vechi și care erau schismatici și eretici căci părintele o învățase bine pe Ileana și ea așa credea dar voia să se împace cu maica ei, să iasă din ceartă căci cel mai înțelept cedează dar iată fără să se lepede de adevărata Creadință. Ea ceruse defapt o împăcare, o recunoaștere a unicității bisericii, adică recunoștea pe Dumnezeu în întregime, căci dacă ar fi chemat preot pe vechi atunci era clar că se lepădase în ultimul ceas, dar așa, e clar că nu se lepădase ci murise în biseica unică a Domnului. Deci e clar, că diavolul îmbrăcat în alb, nedându-și numele a înscenat o minciună bine ticluită ca să-i facă pe naivi să creadă că mătușa Ileana a ajuns în iad. Și mă întreb cum putea face un preot pe nou o slujbă pe vechi? Ce ar fi făcut? Ar fi pomenit sfinții cu ceasurile date înapoi, deci nu făcea o greșală canonică. Deci validitea împărtășaniei trebuie recunoscută, deci mătușa Ileana s-a împărtășit valid și nu are păcate căci înainte de moarte s-a împărtășit cu Hristos, deci i s-a iertat păcatul și i s-a recunoscut și smerenia față de părinți ca împăcare dar și nelepădarea de Dumnezeu căci a cerut numai preotul ei pe nou! Rezultă clar că tânărul fără nume în alb ce s-a dat a fi slujitorul Creatorului furându-i apoi locul „Să fie Lumină” era însuși diavolul! căci nu a zis să fie Lumină în numele sfintei treimi ci s-a arătat singur deci a mărturisit nu sfânta treime ci așa ca cei ce cred în Dumnezeul ce nu are fiu pe Hristos și nu cred nici în Duhul Sfânt ci în ei înșiși sau într-un Dumnezeu unic și necunoscut de nimeni. Deci a fost o înșelare drăcească foarte puternică venită prin părintele Argatu. Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 10:26:55. |
#155
|
|||
|
|||
![]()
„446.- Părintele, spunea:
-La 6 decembrie 1939, am făcut prima slujbă ca preot extrabugetar la socrul meu (preotul Mihăilescu), în satul Oniceni, județul Suceava. Ca preot ajutător, am avut de-a face cu credincioși de pe stilul vechi, care au avut mănăstire în satul Roșiori. Primul Ajun, a fost în 1939. El a luat o parte din sat, iar pe mine, m-a trimis în cealaltă parte. Când am terminat serviciul, el a venit plângând, pentru necazurile ce le-a avut de la casele celor pe stilul vechi. Am spus că, la Ajunul Bobotezei mă duc eu pe acolo, unde-s mai mulți. Când am trecut eu pe la ei, unii n-au avut curaj să iasă, să mă apostrofeze și lăsau totul pe masă pregătit și un copil sau doi care să mă întâmpine. În anul acela, a fost o zăpadă foarte mare, de doi metri. Într-un loc ca acesta cu zăpadă, era casa celui de care ascultau toți cei de pe stilul vechi. La el nu puteam ajunge decât printr-un tunel, făcut de la casă la fântână. Acest om, a avut grijă să lege poarta ca să nu pot intra. Am pus copiii, care mă însoțeau,să dezlege poarta, am intrat, iar el avea o furcă într-o mână și într-alta altă furcă. Nu m-am înfricoșat. Iar copiii, vreo șaptezeci la număr, au umplut curtea lui. Mi-a zis: -Peste douăsprezece zile, să vii aici!!! Eu i-am răspuns: -Cum te cheamă? A cui e această casă? (era veche). Era a lui, de la tata și de la bunicul. I-am spus: -Vezi? Bunicul a venit și a plecat! Tatăl, a venit și a plecat! Și dumneata vei pleca! Iaca și eu, să mă odihnesc. Mi-a zis: -Te las sa intri, dar să nu se cânte. Am intrat în casă cu dascălul. El a rămas afară. Și am cântat „În Iordan”.Opt copii de ai lui, au venit repede și au sărutat crucea și i-am stropit cu aghiasmă. El a aflat, îmi pune mâna în gât, peste epitrahil și voia să mă pălmuiască. Dascălul se speriase și eu i-am zis: -Fapta pe care ai făcut-o acum, știi din ce categorie e? A unui om nebun! Eu am venit în casa tea cu Crucea Mântuitorului, cu care ești botezat și dacă ai făcut așa, ca un om nebun, atunci, În numele Mântuitorului Hristos, nebun să rămâi!De acum înainte, să te dezlege mitropolitul și episcopul ”de pe vechi”. Și-a luat mâna din gâtul meu și a început să tremure și să se schimbe la față. Am trecut iar prin tunel la celelalte case și oamenii erau curioși cum am să ies de acolo. La scurt timp, acest om, călare pe cal, cu sabia, cu pumnalul și securea, fugărea calul de-a lungul satului și striga: -Eu sunt Ștefan cel Mare! Ieșiți la hotare, că vin tătarii în țară! Și o lua la galop cu calul, până în șoseaua mare și se întorcea înapoi, zicând că e Mihai Viteazul, că intră turcii! Din Ajunul Bobotezei și până în luna lui mai, astă treabă făcea ziua, iar noaptea, buciuma să se adune păsările negre care defilau deasupra casei lui. L-au lăsat așa până la înfloritul cireșilor. Cei pe vechi i-au citit, dar nu și-a revenit. Iar în luna lui mai, a venit o serie de consilieri, de la cei pe stilul vechi, rugându-mă să-i dau iertare. Le-am cerut să aducă o cămașă albă și am citit rugăciunile Sfântului Vasile cel Mare, i-am dat cămașa stropită cu aghiazmă și am citit dezlegarea de blestem și le-am spus să-l îmbrace cu ea, să-l spele pe față cu aghiazmă. Aceia, au spus la toți: -Cum l-au spălat cu aghiazmă și l-au îmbrăcat cu cămașa, i s-a luminat mintea și a început a întreba: Unde sunt copiii mei? Cum de au înflorit cireșii așa repede? Acum, ei ar da înapoi, dar nu mai pot pentru mulțimea oamenilor ce vin la ei, dând dovadă de căință. Dar pentru greșeala lor, le este rușine să se întoarcă. Trebuie un fel de a vorbi bine cu dânșii, pentru a ajunge la întoarcerea lor. (Pr Alexandru Argatu, Viata părintelui Ilarion Argatu, scrisă de mâna sa, 2006, pag.53-55)” Concluzie: Părintele Argatu a greșit că a intrat în casa omului punând copiii să dezlege poarta și că nu a respectat pe stăpânul casei respective, mințind și săvârșind totuși slujba și că l-a mai și blestemat pe acela pentru că credea că e corect cu ceasurile îndărăt cu 13 zile, el a zis cu 12, deci nu știa nici el prea clar, omul acela, dar nu sunt eu chemat aici să-l judec pe părinte, dar iată că apoi se dovedește că puterea lui Hristos, era lucrătoare în părintele Argatu și Domnul era cu el, și deci avea bună credință și intenție curată, căci lucrase spre slava Lui Dumnezeu, căci dacă blestemul lui era doar al unui om îndrăcit, un slujitor fără har, și biserica stiliștilor pe vechi ar fi validă, atunci ar fi dezlegat cu ușurință pe omul acela de blestemul cu nebunia, dar iată că ei nu putuseră și-l chemaseră pe el să-l dezlege pe omul acela. Și iată deci că puterea lui Hristos lucra din nou când a fost rechemat ca să-l dezlege de nebunie, dezlegând părintele Argatu pe acel om care și-a revenit din nebunie complet. Deci părintele Argatu a dovedit că BOR nu greșise dacă a dat ceasurile înainte cu 13 zile căci nu este canon pentru asta și că Harul și Darul și puterea și lucrarea Domnului nu se oprise ci continuase în BOR prin preoții și arhiereii credincioși și ascultători. În timp ce stiliștii care folosindu-se de ceasuri, mint despre BOR, și au căzut în tot felul de schisme și eresuri și călcări de canoane și nu au nicio putere Dumnezeiască decât așa că se roagă și ei ca orice om mai mult sau mai puțin creștin îmbrăcat în popă fără hirotonie validă și fără har și putere, neavând prea mari șanse ca rugăciunile să-i fie ascultate, sunt defapt o biserică străină de Adevărul, căci pe motiv de ceasuri ei neagă BOR și calcă multe canoane și nu recunoscu sfinții mai noi, deci continuarea lucrării Domnului, după mutarea ceasurilor, adică folosesc acest pretext doar ca să se erijeze la osândirea nedreaptă a sfinților și proorocilor ce își au locul în noul calendar. Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 11:03:48. |
#156
|
|||
|
|||
![]()
447.- Am văzut cum sunt preoții de pe stilul vechi înaintea lui Dumnezeu:
-Am văzut, cum preoții stilului vechi sunt îmbrăcați în veșminte strălucitoare, înconjurați de lumină, dar cuvintele lor de aur li se urcau până deasupra capului și apoi coborau și se așterneau pe pământ, așa cum a coborât fumul din jertfa lui Cain, fiul lui Adam și Eva, pentru că nu a adus jertfă din cele plăcute lui Dumnezeu. Deci și Cain aducea slujbă lui Dumnezeu. Dumnezeu nu primește tot ce i se aduce. Să se știe că ascultarea este socotită la Dumnezeu ca jertfa cea bună. Mântuirea vine numai prin biserică și ascultarea de ea. Înafara bisericii nu este mântuire. Dacă te-ai botezat în biserică și ai crescut duhovnicește în ea și apoi te rupi și ieși de sub ascultarea ei, facându-ți separat biserică, atunci, ai făcut o biserică schismatică. La Judecata Înfricoșată, Dumnezeu, va trece prin foc orice neascultare și orice act de păcătuire. Dumnezeu, nu este al dezbinării și al neorânduielii, chiar dacă zici că slujești cu râvnă și devotament, când faptele sunt ale neascultării și dezbinării. Ce spune Evanghelia că vor zice unii la judecată: „Doamne nu Ti-am slujit Ție, nu în numele Tău am scos diavoli și li se va zice acestora, plecați de la Mine că nu vă cunosc pe voi!” (Mat.7,22-23) (op.cit.pag.60-61) Concluzie: Aici observ cum părintele folosește argumentul ascultării și înfricoșarea la fel ca bisericile ce lepădându-se de Hristos se tem că plecând oile nu vor mai avea pe cine să mulgă și să tundă și să mănânce, deci e un argument plin de prozelmită în care folosește ascultarea pe post de îndobitocire a credincioșilor... deci mă mir de dânsul și cred că e liber fiecare să facă cum crede de cuviință, și ar fi trebuit părintele să-și amintească de cum procedaseră evreii din sinedriu acum 2000 de ani și cum înfricoșaseră ei pe popor cu legea și ascultarea ca nu cumva să meargă cineva după Iisus fiul Mariei... Deci ar fi trebuit să știe că la noi ortodocșii se referă citatul din Matei, la „preoții” desfrânatei jidoavce din care apare antichrist în chip de om... Și chiar dacă are dreptate părintele, că stiliștii sunt schismatici și că ascultarea cea bună de biserica cea Adevărată e bine răsplătită de Dumnezeu, e totuși urât ca să folosești ascultarea și înfricoșarea pentru minterese străine de Dumnezeu ce transpar din text... căci oricine e liber să plece când dorește... unde dorește, la cine dorește, calea spre iad o poate alege oricine, și n-are decât... căci Domnul nu a călcat libertatea omului înfricoșându-l pentru interesele pântecului dracilor... ![]() ![]() Deci nu e suficient să-i vezi pe alții greșiți ci trebuie să te vezi musai mai înainte pe tine însuți... și să cauți să-i căștigi și pe alții de partea Adevărului, pe Calea cea strâmtă cu urcuș, că la ce-mi folosește mie de câștig gLumea toată dacă suflețelul meu mi-l voi pierde? Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 11:24:09. |
#157
|
|||
|
|||
![]()
„448.- Părinte, nu s-ar putea să se întoarcă episcopii, preoții și credincioșii de pe stilul vechi la ascultare de Biserica Mamă și să rămână tot pe stilul vechi, le-ar da voie patriarhul?
-S-ar putea dar ei nu vor. Eu am fost de vreo două ori pe la Slătioara, la centrul lor, să stau de vorbă cu cei mai mari și chiar s-a întâmplat să călătoresc, odată, de Sfintele Paști la Ierusalim, cu episcopul lor Silvestru. I-am îndemnat să revină sub ascultarea Sfântului Sinod a Bisericii Ortodoxe Române. Dacă Glicherie a fost lipsit de minte, smerenie și supunere și a făcut dezbinare și despărțire, ieșind de sub ascultarea Bisericii, măcar cei de după el, să îndrepte această greșeală, să nu lase timpul să sape prăpastia și mai mare, așa cum s-a întâmplat cu Biserica de Apus sau Biserica Catolică, pentru că revenirea va fi din ce în ce mai imposibilă. Le-am propus să meargă la Mitropolitul Moldovei și să facă o înțelegere cu el, că sunt deschiși să revină sub ascultarea și îndrumarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române cu condiția ca: episcopii, preoții, credincioșii, mănăstirile și bisericile lor să rămână așa cum sunt astăzi și nimic să nu se schimbe din administrarea și organizarea pe care o au și nu cred că nu ar fi găsit înțelegere, dimpotrivă, cu brațele deschise erau primiți. La început, s-au arătat încântați de părerea mea și chiar apreciau că ar fi foarte bine, că în felul acesta ar fi fost și ei recunoscuți de Patriarhia Ecumenică și de Bisericile surori și nu ar mai fi fost puși în situația umilitoare de a fi considerați dezidenți și schismatici, însă, și-au dat seama că nu Sfântul Sinod ar fi fost cel mai greu de convins, ci pe proprii lor preoți și mai ales pe credincioșii pe care i-au înveninat și îndoctrinat mereu, că preoții noștri sunt spurcați, că anafora și împărtășania este spurcată, ș.a.m.d. Mi-au zis așa: „Ar fi bine să facem așa cum ne-ați sugerat, dar ce facem cu credincioșii noștri că ne omoară dacă aud!”. Și uite așa diavolul schismei îi țin pe catolici cu mândria și pe stiliști cu frica și cu îndărătnicia.” Concluzie: Aici se dovedește faptul că dacă minciuna scoasă din mintereuri prozelmite a prins în popor ca bârfa, ca osândirea greșită, ca judecata strâmbă, atunci de frica credincioșilor greu mai poți o da la întors, greu mai poți întoarce credincioșii la Dumnezeu căci trebuie să recunoști înaintea lor că ai mințit, că ai avut minterese oculte... și cine să te mai asculte apoi ca pe un om cinstit al lui Dumnezeu? Deci e problema tuturor bisericilor asta... și e mare frica și rușinea acelor lupi îmbrăcați în haină de sfințișor căci pierzi credibilitatea... și cine poate spune sincer cu curaj: „-știți, v-am mințit, defapt preoții din BOR nu sunt spurcați și anafora și apa sfințită și împărtășania nu sunt spurcate ci chiar sunt valide și pline de puterea Lui Hristos...” Nu se mai poate căci poporul s-ar putea să ceară răzbunare și caterisirea celor greșiți! Așa că amână deznodământul... Deci le este frică de massmedia și de popor... căci își închipuie fericiri străine de Adevărul... „Nu puteți ajunge la Tatăl decât prin Mine! Eu sunt Ușa Raiului!” așa că nu vă mai faceți iluzii deșarte și speranțe că veți fi îndreptățiți împreună cu sfinții fără ca să vă pocăiți de faptele cele rele... e imposibil ca trăind în minciună să ai nădejdea că ți se va socoti dreptate credința aceasta. N-ai ce spera în deșert, vei ajunge în iad pentru că pe el l-ai păzit și apărat. Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 11:40:20. |
#158
|
||||
|
||||
![]()
Acu' că ai terminat exegeza (parțial, e drept) operei Părintelui Ilarion Argatu, vrei să te îndrum și către alt mare duhovnic, Părintele Cleopa să ne explici ce și cum și despre dânsul?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#159
|
|||
|
|||
![]()
449.- Părinte, stiliștii se laudă că au relații cu Ierusalimul, că ei sunt primiți de Patriarhul Ierusalimului la slujbe și pe preoții de pe stil nou nu sunt primiți, că au relații cu grecii, vin episcopi din Grecia și slujesc cu ei la Slătioara, cum se explică aceste relații pe care le au, dacă ei nu sunt recunoscuți?
-Se știe că în Grecia există o latură a Bisericii dezidentă, care nu prea este supusă ca și stiliștii noștri de ascultarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Grecești, cu aceștia au relații, episcopi dezidenți și schismatici vin și slujesc cu stiliștii din țara noastră. Stiliștii de la noi nu sunt recunoscuți de adevărata Biserică Ortodoxă Greacă. Iar în ceea ce privește relația lor cu Ierusalimul sunt mincinoși. Patriarhia de Ierusalim nu-i recunoaște pe episcopii lor și nu-i primește să slujească la Mormântul Mântuitorului și aceasta o pot confirma eu, pentru că am fost de față când Patriarhul Ierusalimului nu l-a primit la slujbă pe episcopul lor Silvestru. Cu vreo 20 de ani în urmă s-a întâmplat, ca în avion să fiu cu episcopul lor Silvestru, de am mers împreună la Ierusalim, de Sfintele Paști. Pe mine, un simplu călugăr m-a primit Patriarhul Ierusalimului să slujesc, iar lui Silvestru i-a interzis de a sluji pe motiv că nu este recunoscut, nu este hirotonit canonic și este schismatic. Când m-am întors în țară, Silvestru a împânzit vorba că a fost cu popa Argatu la Ierusalim de Paști și că Patriarhul pe el l-a primit la Slujbă și pe mine nu. Minciună mare. Nu ai voie să slujești cu ei din cauza schismei și a neascultării față de Sfântul Sinod. Concluzie: Aici e vorba de minciună și întreținerea minciunii în popor pentru credibilitate și așa fac și politicienii... deci tuturor ne sună asta, căci toți ne-am cam făcut politicienii lui baalamuc cel mic, pentru că toți avem minteresurile prozelmite ale pântecului... căci am lepădat în lături dreptatea și dragostea de Dumnezeu și nu mai sfătuim sincer pe aproape, căci noi apărăm de acum haita și zicem că apărăm biserica cea Adevărată... ne amăgim lingușindu-ne în ascuns. Păi Hristos a venit iar ca să caute și să găsească pe oaia cea pierdută pentru Tatăl, nu pentru Sine și nu ca să dea cu toiagul sau să facă războinici ai luminii, căci n-are nevoie de „ajutoare” din astea... Lasă deci sabia căci „Cine ridică sabie, de sabie va pieri!” și sărmanul sf. Petru a crezut că luptând așa își va da viața pentru Mântuitorul, așa cum a promis, și a crezut că iată tăind urechi și luptând trupește, nu s-a lepădat ci chiar era capabil să moară în luptă ca frații Macabei și apoi n-a mai ținut seama de jurământ și promisiune... crezând că Domnul nu vrea ca el să moară alături de El... dar iată că mai târziu a cântat cocoșul de două ori și el și-a amintit că e prooroc Domnul tocmai când vedeau că slugile sinedriului îl batjocureau, scuipându-L și pălmuindu-L, îndemnându-L răutăcios: proorocește!, hai proorocește!, și atunci a priceput ce fel de moarte era bineplăcută lui Dumnezeu. Și a înnebunit sărmanul sf. Petru știind că se lepădase de 3 ori de proorcul și sfântul lui Israel și se jurase că nu-L cunoaște și că nu e din rîndul ucenicilor Lui. Dar n-a căzut de tot în deznădejde, fiindcă îl iubea sincer pe Dumnezeu. Și bunătatea Domnului l-a iertat și i-a arătat cum va fi să moară pentru Hristos. Deci să nu-și mai facă niciogrijă din pricina asta. Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 12:03:07. |
#160
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu, preotul Ilarion Argatu, am intrat prin efractie in casa lui (am eu smecheriile mele), i-am cantat „În Iordan” macar ca el imi ceruse im mod explicit sa nu lălăi pe propietatea lui privata, si apoi, pentru ca tipul m-a enervat, l-am blestemat: „ - I-a inebuneste tu un pic în numele Mântuitorului Hristos!” L-am „aranjat” ca sa vada toti cine-i sefu. Ha, ha, sa-l fi vazut mai apoi cum umbla pana la o margine a satului călare pe cal, cu sabia, cu pumnalul și securea si striga ca el e Stefan cel Mare, iar la intoarcere era Mihai Viteazu. Te prapadeai de ras. „ - Du-te bă acum sa te dezlege preotii tai stilisti daca or putea!” i-am zis. Dar n-au putut fiindca (ghiciti, nu) doar eu puteam, taică. Am venit stilistii la mine cu roaga si l-am dezlegat, treaca de la mine. Dar fiti atenti, daca-i mai trece cuiva prin minte sa treaca la stilisti, eu personal il blestem de nu se vede. O sa umble prin Mall-uri si supermarket-uri si o sa strige in gura mare ca el e Napoleon. Nu va puneti cu mine, va avertizez!” |
![]() |
Tags |
batjocorirea lui iisus, iisus sau isus |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
scrie undeva in biblie de reincarnare? | annajanette | Generalitati | 144 | 27.12.2013 20:00:51 |
Autopsier -unde scrie in Biblie despre el ? | elenavioletacocos | Slujba inmormantarii | 8 | 05.11.2012 01:48:09 |
E adevarat ce e scrie in urmatoarea carte? | tinutza | Biserica Romano-Catolica | 23 | 28.05.2012 18:43:43 |
PR. IUSTIN PARVU SCRIE PATRIARHULUI SI SF. SINOD!! | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 04.06.2008 23:55:17 |
|