![]() |
![]() |
|
#641
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, nimeni nu garantează că în altă parte a Universului nu funcționează legi care aici nu sunt nici măcar în stadiul de ipoteză pentru că nicio manfestare necunoscută nu poate fi observată; apoi știința studiază, nu funcționarea Universului, că deocamdată nu-i stă în putere(pentru care totuși emite ipoteze mai mult sau mai puțin rezonabile), ci lumea materială de pe Pământ. Am pus unui om de știință o întrebare în legătură cu perturbările care pot apărea în alte condiții astronomice la transmiterea curentului electric, iar el mi-a răspuns că se pot enunța legi ale fizicii doar pe baza observațiilor concrete și a verificării(confirmării) ipotezelor de lucru; poate că în alte condiții e imposibilă transmiterea curentului electric. Astfel, pe Pământ știința nu a enunțat încă(din informațiile mele) o lege a Binecuvântării lui Dumnezeu, care funcționează continuu(trebuie să fiți de acord că altfel nu înțeleg ce căutați aici), dar diferit chiar și aici pe Pământ în funcție de vrednicie. 18. Luați seama deci cum auziți: Celui ce are i se va da; iar de la cel ce nu are, și ce i se pare că are se va lua de la el.(Lc8,18) Estimarea nu se admite ca fiind o lege, iar exemplul dvs este logic în condițiile inteligenței omenești de pe Pământ; poate că pe soare e posibil ceea ce pe Pământ e imposibil. P.S. Off-topic. Last edited by Demetrius; 19.07.2012 at 17:54:00. |
#642
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uitati, de exemplu colegul dvs. Demetrius a inteles si a trecut la alte argumente. Asa e o discutie normala, cineva afirma ceva, partenerul de dialog aduce si el argumente, celalalt le ia in calcul si aduce la randul lui alte arguemnte si tot asa. Cu dvs. nu se intampla de obicei asa, ramaneti fixat la prima afirmatie pe care nu o intelegeti si dupa cateva mesaje de explicatii. Astfel dialogul se desfasoara aproape tot timpul al fel: eu (sau altcineva) face o afirmatie sau aduce un argument, dvs. nu intelegeti, vi se explica, dvs. iar nu intelegeti, iar vi se explica si tot asa pana cand dialogul devine ceva absurd. Ca sa scriu si a patra oara, in teologia ortodoxa (si probabil si cea catolica), Dumnezeu lucreaza in lumea creata prin har, noi nu ne impartasim cu Persoana Duhului Sfant. Dar de multe ori se mentioneaza Duhul Sfant cand e vorba de har. Astfel e si in Sfanta Scriptura si in scrierile sfintilor. Dar astea vi le-am mai scris chiar citand din catehism, cum nu puteti intelege doua fraze in limba romana? E ceva de neinteles pentru mine. Dar si teologia catolica mirungerea este practica din Noul Testament a punerii mainilor si semnifica primirea harului (la catolici cresterea harului). Dar si in Sfanta Scriptura scrie de multe ori de primirea Duhului Sfant, nu a harului. "Aflând că Samaria primise cuvântul lui Dumnezeu, apostolii care erau la Ierusalim au trimis acolo pe Petru și pe Ioan. Aceștia au coborât deci la samariteni și s-au rugat pentru ei ca să li se dea Duhul Sfânt. Căci nu se coborâse încă peste nici unul din ei; ei fuseseră numai botezați în numele Domnului Isus. Atunci Petru și Ioan au pus mâinile peste ei și ei au primit pe Duhul Sfânt" (Fapte 8, 14-17). " Cum sa fie apa vie Duhul Sfant? Duhul Sfant e o Persoana, doar daca se confunda cu o energie, cum e harul. De aceea e si expresia folosita de sfinti, pe care intentionat nu au inteles-o teologii catolici de dupa Schisma, "prin Fiul". Sfântul Chiril al Alexandriei scrie: "Provine din Tatăl cel viu, prin Fiul... provine din Acela după ființă și se dăruiește creaturii prin Fiul ”. Adica "dacă Fiul nu venea în lume Fiul, nu venea nici Duhul Sfânt , fapt pentru care putem spune că venirea Fiului înlume este cauza venirii Duhului Sfânt, sau că Fiul este cauza Duhului Sfânt." Am citat aici din http://www.scribd.com/doc/25520976/D...ioque%E2%80%9D |
#643
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. In legatura cu pozitia rigida, nu exista asa ceva, e doar invatatura ortodoxa care e aceeasi si neschimbata. Modernismul patruns prin ecumensim (conceptii protestante) incearca sa faca laxa dogma ortodoxa ca sa se incadreze si eterodocsii in ea. |
#644
|
|||
|
|||
![]()
O lucrare pe care am mai dat-o, explica pe scurt toate diferentele si argumentele aduse de catolici: http://www.scribd.com/doc/25520976/D...ioque%E2%80%9D
Si o lucrare mai teologica, in care explica mai pe larg si dogmatica sf. Fotie cel Mare: http://www.mirem.ro/pdfuri/traian2.pdf |
#645
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
The Latins asserted that they say the holy Spirit proceeds from the Father and the Son not with the intention of excluding the Father from being the source and principle of all deity, that is of the Son and of the holy Spirit, nor to imply that the Son does not receive from the Father, because the holy Spirit proceeds from the Son, nor that they posit two principles or two spirations; but they assert that there is only one principle and a single spiration of the holy Spirit, as they have asserted hitherto. http://www.ewtn.com/library/councils/florence.htm iar pe de altă parte dogmatizează că de fapt Spiritul ar purcede atât din Tatăl cât și din Fiul ca dintr-un singur principiu. that the holy Spirit is eternally from the Father and the Son, and has his essence and his subsistent being from the Father together with the Son, and proceeds from both eternally as from one principle and a single spiration http://www.ewtn.com/library/councils/florence.htm Aceste două poziții dogmatice afirmate la Sinodul de la Florența mi se par contradictorii pentru că, pe de o parte postulează că numai unul ar fi principiul Spiritului, sau cauza purcederii Sale, iar pe de altă parte de fapt Spiritul purcede atât din persoana Tatălui cât și din cea a Fiului, adică din două persoane, ca dintr-un princpiu. Ori de vreme ce Tatăl și Fiul sunt două persoane unite dar care totuși nu se confundă în Sfânta Triadă, nu înțeleg cum ele nu pot fi două principii ci doar unul singur. Pe de altă parte o dată se afirmă că Spiritul are un singur principiu, iar apoi se afirmă că de fapt purcede atât din Tatăl cât și din Fiul ca dintr-un principiu; problema care se pune este cum Tatăl și Fiul deși sunt persoane care nu se confundă în Triadă sunt considerate un singur principiu al Spiritului, și nu două din moment ce persoanele sunt unite dar fără să se confunde. Last edited by Decebal; 22.07.2012 at 23:39:05. |
#646
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Referinte. http://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%98tiin%C8%9B%C4%83 "Investigarea sau studiul naturii prin observație și raționament" Teologie ortodoxa: ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București:Editura Basilica, 2010. LEMENI Adrian, Aspecte apologetice contemporane. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Sensul eshatologic al creației. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. Daca doriti sa discutam subiecte stiintifice va invit sa deschideti topicuri adecvate. De asemnea precizez ca referintele stiintifice trebuie sa corespunda paradigmei stiintifice actuale intrucat nu sunt interesant de presudo-stiinta. Mutumesc pentru intelegere. |
#647
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Forum Crestin Ortodox > Dogmatica Reîncarcă această pagină Ce este pacatul? Definitia ortodoxa vs. romano-catolica si protestanta http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=15237 Astfel nu cuvintele, textul, literea rugaciunii sunt importante... ci ceea ce intelegem prin acele cuvinte, duhul invataturii, al rugaciunii. Degeaba crestinii de diferite denomniatiuni folosesc aceeasi termeni precum: mantuire, indumnezeire, pacat stramosesc, viata duhovniceasca, Sfinte Taine, Euharistie, har Dumnezeiesc, catholic, purcedere, etc ... daca ei inteleg diferit aceste notiuni. Consider ca pana nu se ajunge la un conses teologic in duhul ortodoxiei patristice, filocalice al acestor notiuni nu se poate vorbi de comuniune Sacramentala, Ecleziala. Putem discuta oricat nadajduind in harul si mila lui Dumnezeu ca ne va lumina sa "conlucram cu frica si cutremur mantuirae noastra" intru Hristos Iisus. Asadar sa luam aminte. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Last edited by Eugen7; 23.07.2012 at 13:44:02. |
#648
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu acuz pe nimeni de ecumenism, acea persoana afirma aceste conceptii, eu doar arat ca sunt gresite si diferite de invatatura ortodoxa. Nu stiu ce vreti sa spuneti de parintele Staniloae, a dat si citate in care se arata ca nu a avut deloc conceptii ecumeniste. Probabil e din nou intelegerea dvs. gresita a "sobornicitatii deschise", crezand ca se refera la ecumenism. V-am rugat sa citit hotararea unui sinod in legatura cu conceptiile ecumeniste: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14964 Si invatatura arienilor era 99% asemanatoare cu cea ortodoxa, avea doar o diferenta. Ecumensimul asta propovaduieste, ca nu conteaza diferentele, ci asemanarile. Am mai dat citatele din sf. Ignatie Briancianinov: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14349 Va rog sa le cititi ca sa putem avea un punct comun, altfel discutam despre teologia protestanta. |
#649
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Recomand sa studiati corespunzator pozitiile privitoare la ecumenism existente in teologia ortodoxa contemporana. Mentionez ca personal consider pertinenta viziunea Pr. Prof. Dumintru Staniloae in ceea ce priveste "sobornicitatea deschisa". In acest sens un punct de plecare in studiu este urmatoarea lucrare teologica academica si sper sa intelegeti corect (cu ajutorul harului lui Dumnezeu) atat conceptul de "sobornicitate deschisa" prezent in teologia Pr. Prof. Dumintru Staniloae precum si celelate pozitii din BO fata de conceptul de ecumenism. http://www.librariasophia.ro/carti-A...C-so-5464.html Pavel, Aurel; Toroczkai, Ciprian Iulian - Adevaratul si falsul ecumenism, Editura Andreiana - Arhiepiscopia Sibiului, Sibiu Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. |
#650
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|