Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #31  
Vechi 02.12.2012, 13:34:24
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Biserica Catolică admite mai multe căsătorii, dacă soțul (soția) nu mai este în viață și nu există nici un alt impediment. Dacă ambii soți sunt în viață, Biserica Catolică nu poate desface o căsătorie, fiindcă nu a primit acest mandat de la Cristos și un asemenea lucru ar însemna neascultare față de Mirele ei și de Capul ei nevăzut.
"Și s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L și zicând: Se cuvine, oare, omului să-și lase femeia sa, pentru orice pricină? Răspunzând, El a zis: N-ați citit că Cel ce i-a făcut de la început i-a făcut bărbat și femeie? Și a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va lipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. Așa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu despartă. Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea carte de despărțire și să o lase? El le-a zis: Pentru învârtoșarea inimii voastre, v-a dat voie Moise să lăsați pe femeile voastre, dar din început nu a fost așa. Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, și se va însura cu alta, săvârșește adulter; și cine s-a însurat cu cea lăsată săvârșește adulter." (Matei 19, 3-9)

Deci iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al adulterului, Hristos a permis divorțul ("cartea de despărțire") și implicit și recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de Însuși Hristos, cel care divorțează de soția lui (și probabil că și reciproca este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu soția) nu comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte era unit în căsătorie. Și având dreptul să se despartă și să fie neunit are în mod implicit și dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai este unit cu femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos specifică clar acest lucru.

Cu alte cuvinte, acolo unde Hristos Iisus Însuși a spus clar că poate exista divorțul, pentru motivul preacurviei, și că deci căsătoria (fie ea și religioasă) poate fi desfăcută, căci bărbatul îi poate da "cartea de despărțire" sau de divorț femeii respective, fără a săvârși adulter, adică fără a fi în păcat de moarte (spre deosebire de adulterină, care este în păcat de moarte) vine Biserica Romano-Catolică și spune că de fapt lucrurile nu ar sta așa, și că ceea ce spune papa și papismul este deasupra a ceea ce a spus Hristos Însuși. De ce? Pentru că BRC pretinde că este indisolubilă căsătoria, că nu se poate desface (nici măcar când are loc un adulter) deși Hristos Iisus Însuși a spus foarte clar că există o cauză pentru care o căsătorie poate fi desfăcută, adică în cazul unei preacurvii sau adulter. Cu alte cuvinte căsătoria nu este chiar așa de indisolubilă precum pretinde biserica romano-catolică, și asta pe temeiul cuvintelor lui Iisus Hristos. În cazul în care căsătoria a fost desfăcută în mod justificat cel care a dat "cartea de despărțire" pe motive temeinice nu este vinovat de adulter, și nu este deci în stare de păcat de moarte; mai mult el este dezlegat de unirea anterioară și nu mai este "un singur trup" cu fosta soție, nefiind vinovat de despărțirea a ceea ce "Dumnezeu a unit".

Din punctul meu de vedere mai există și alte temeiuri justificate, în afară de ceea ce îndeobște este denumit adulter, pentru care se poate ajunge la divorț bisericesc și chiar și la recăsătorire, dar pe care nu le menționez acum.
Reply With Quote
  #32  
Vechi 02.12.2012, 20:03:52
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
...vine Biserica Romano-Catolică și spune că de fapt lucrurile nu ar sta așa, și că ceea ce spune papa și papismul este deasupra a ceea ce a spus Hristos Însuși.
1. Biserica Ortodoxa accepta desfacerea casatoriei pentru orice motiv, practic un divortat se poate recasatori in Biserica Ortodoxa fara sa fie intrebat care a fost cauza divortului. Iar asta vine mult peste mult subliniatul "in afara de pricina de desfranare..." Oare nu cumva sunteti asa cum acuzati ca ar fi altii?
2. Tot Hristos, Domnul nostru, a spus "ceea ce Dumnezeu a unit omul sa nu desparta." Iar El ne-a lasat exemplul de urmat, al jertfei si dragostei pentru celalat. Daca El ne indeamna sa ne jertfim pentru pacatosi necunoscuti, oare nu se cuvine mai mult sa ne jertfim si sa iertam pe sotul/sotia adultera?
Reply With Quote
  #33  
Vechi 02.12.2012, 22:43:23
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Tot Hristos, Domnul nostru, a spus "ceea ce Dumnezeu a unit omul sa nu desparta." Iar El ne-a lasat exemplul de urmat, al jertfei si dragostei pentru celalat. Daca El ne indeamna sa ne jertfim pentru pacatosi necunoscuti, oare nu se cuvine mai mult sa ne jertfim si sa iertam pe sotul/sotia adultera?
Eu nu am spus că în caz de înșelare / preacurvie / adulter este obligatorie despărțirea, divorțul. Deși sunt multe cazuri în care divorțul este preferabil chiar și dacă nu este pentru moment vreo situație de adulter; există destule cupluri care sunt "zidite pe nisip" iar pentru aceia este mai bine să își vadă fiecare de drumul lui decât să se nenorocească unul pe celălalt. Ceea ce eu am spus este că poziția bisericii romano-catolice este împotriva Cuvântului lui Dumnezeu predicând o așa zisă indisolubilitate a căsătoriei când Hristos ne spune clar că aceasta, în anumite condiții, poate fi desfăcută și poate avea loc chiar recăsătorirea, fără ca să se cadă în adulter, adică în păcat de moarte, fără ca să se calce cuvântul lui Dumnezeu că "ceea ce Dumnezeu a unit omul sa nu desparta", și fără ca respectivii (cei neadulteri) să aibă interdicție la Sfânta Împărtășanie.
Reply With Quote
  #34  
Vechi 03.12.2012, 01:01:13
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1. Biserica Ortodoxa accepta desfacerea casatoriei pentru orice motiv, practic un divortat se poate recasatori in Biserica Ortodoxa fara sa fie intrebat care a fost cauza divortului. Iar asta vine mult peste mult subliniatul "in afara de pricina de desfranare..." Oare nu cumva sunteti asa cum acuzati ca ar fi altii?
Si crezi ca atitudinea exact opusa, cea in care casatoria este considerata indisolubila indiferent de motivele pentru care cei doi s-au separat, e mai buna?

Hai, sa zicem ca sotii sunt vinovati si merita persecutati astfel, dar cum ramane cu copiii?

Nu au dreptul sa aiba si tata si mama?

Logica ortodoxa este urmatoarea: Dumnezeu este judecatorul impartial iar omul este cel care isi asuma responsabilitatea pentru alegerile sale, Biserica nu poate impiedica divortul insa poate sa-i ofera sansa unui nou inceput, legitim, pentru ceea ce face cu aceasta, va da singur socoteala.

Citat:
2. Tot Hristos, Domnul nostru, a spus "ceea ce Dumnezeu a unit omul sa nu desparta." Iar El ne-a lasat exemplul de urmat, al jertfei si dragostei pentru celalat. Daca El ne indeamna sa ne jertfim pentru pacatosi necunoscuti, oare nu se cuvine mai mult sa ne jertfim si sa iertam pe sotul/sotia adultera?
Ai fost pus in situatia sa-ti ierti sotul adulter?
L-ai ierta?
De cate ori?
De 70 ori cate 7 crezi ca ai putea?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #35  
Vechi 03.12.2012, 03:40:45
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Biserica Ortodoxa nu accepta desfacerea casatoriei pe orice motiv. Cine a spus asa ceva? S-au mai posta pe forum motivele ingaduite, (nu aproba-este o diferenta) de BO in cazul divortului. Le mai postez odata, caci vad ca s-au uitat f.repede.

133. Care sunt cauzele canonice ale divortului ?

Motivele canonice de divort sunt :

I.a. Adulterul ( preacurvia ) , adica violarea credintei conjugale de catre sot sau sotie. Acest motiv de divort se bazeaza pe Sfanta Evanghelie, adica pe dreptul divin ( Matei 19, 9 ) .
b. Pe langa adulter, sotul poate sa divorteze cand i se pun curse care pericliteaza viata, indreptate contra existentei casatoriei, de catre un sot impotriva celuilalt, cum ar fi refuzul sotului sau sotiei de a naste copii. In acest caz partea nevinovata are drept sa solicite divortul.
c. Iarasi, sotul poate divorta cand sotia se face vinovata de avort intentionat si prin aceasta impiedica scopul casatoriei.
d. Cand femeia sau barbatul participa fara voia celuilalt la ospete si petreceri necuviincioase.
e. Pentru sotie exista motiv de a cere divort cand barbatul sau o acuza public pe nedrept de adulter cand sotul ei greseste in public sau in ascuns, in casa sau in alta parte cu o alta femeie.

II. Al doilea motiv principal de divort, dupa adulter, este caderea unui sot din dreapta credinta - apostazie, necredinta, secta etc. ( I Corinteni 7, 15 ) .

III. Cand unul din soti sau amandoi intra in monahism, " ca o moarte superioara, fata de lumea pusa in slujba pacatului " ( Sinodul VI Ecumcnic, canonul 12 si 48 ) . Insa " cel ce-si lasa ( prin divort neingaduit ) sotia sa legitima si ia pe alta, trebuie sa fie canonisit ca un preacurvar, dupa porunca Domnului ( Matei 19, 9 ) , adica sa fie oprit pana la 15 ani de la Sfanta Impartasanie " , dupa Sfantul Vasile cel Mare.

"128. Cate casatorii ingaduie Biserica ?

Biserica Ortodoxa ingaduie cu pogoramant trei casatorii, insa in anumite conditii. Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 87, spune despre a doua nunta : " Casatoria a doua este ingaduita de Biserica, numai celor ce au ramas vaduvi de tineri prin deces si n-au copii " . Iar Sfantul Apostol Pavel, sfatuieste la vaduvie in castitate, dar cine nu poate " mai poate sa se casatoreasca, decat sa arda " ( I Corinteni 7, 39 ) . " Casatoria a doua nu se binecuvanteaza cu cununie, ci se canoniseste doi ani sa a nu se impartasi, iar a treia casatorie trei ani " , zice Sfantul Nichifor in canonul 2. Daca cei ce se casatoresc a doua oara sunt batrani, " unii ca aceia manie pe Dumnezeu, sa aiba pocanie trei ani si metanii cate 24 pe zi " ', zice Pravila Bisericeasca de la Govara, cap. 109. " Cel casatorit a doua oara nu mai poate fi hirotonit " ( Apostolic 17; VI Ecumenic, 3; Sfantul Vasile, 12 ) . Slujba cununiei a doua se face simpla si fara fast, iar preotul nu are voie sa ia parte la masa lor ( Neocezareea, 7 ) . Preotul, daca ramane vaduv, nu are voie sa se casatoreasca a doua oara. Daca totusi indrazneste la a doua casatorie, pierde preotia si nu mai are voie sa savarseasca nimic din cele ale preotiei ( Sfantul Vasile, 6 ) .

Casatoria a treia se ingaduie de Biserica " numai de mare nevoie, acelora care nu au copii, pana ls varsta de 40 de ani " . Sfantul Vasile zice ca " la trigami sa se aplice afiurisire ( oprim de la Sfanta Impartasanie ) cinci ani, fara a-i opri cu totul de la Biserica. " ( Canon 4 ) . " Nunta cea dintai este lege, a doua iertare, iar cea de-a treia este calcare de lege " , zice Indreptarea Legii de la Targoviste, cap. 205. Casatoria a patra este oprita cu desavarsire de Biserica. Cel vinovat este " afurisit si lipsit de toata slujba Bisericii " pana se desparte de acea persoana si se pocaieste opt ani.

" Daca o femeie sau barbat moare si sotul ramas se casatoreste, nu pacatuieste ... dar daca ramane vaduv ( pana la moarte ) isi agoniseste mai multa slava la Dumnezeu " ( Pastorul lui Herma ) . Iar Sfantul Iustin Martirul si Filosoful, in cartea sa Apologia, spune despre a doua casatorie : " Dupa Dascalul nostru, cei ce s-au casatorit a doua oara dupa legea omeneasca sunt pacatosi, precum si cei ce cauta la femeie spre a o pofti. Ca nu numai cel ce preacurveste cu fapta este preacurvar, ci si cel ce voieste a preacurvi, fiindca nu numai faptele ci si gandurile sunt vazute la Dumnezeu... " . Iar pe cei ce fac mai multe casatorii, Sfintii Parinti ii numesc poligami. Deci, dupa a doua nunta nu mai este nunta, ci poligamie. De aceea a zis Domnul samarinencei care pacatuise cu cinci barbati : " Pe care il ai, nu-ti este tie barbat " ( Ioan 4, 18 ) . " Cei ce au trecut peste a doua nunta, nu merita sa fie numiti barbati si soti " , zice Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 4. Tot el spune pentru a treia nunta : " Sfinti Parinti au trecut sub tacere nunta a treia ( poligamia ) si au socotit-o ca pe o pofta dobitoceasca si straina de vrednicia omului crestin. Noua ni se pare ca acest pacat este mai mare decat curvia... " ( Canonul 80 ) .

132. In ce conditii Biserica Ortodoxa aproba divortul ?

Dupa invatatura data noua de Dumnezeu, casatoria este indisolubila, adica una singura pe toata viata : " Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta " ( Matei 19, 6 ) . Numai moartea desparte in chip firesc pe cei doi soti. Totusi, sunt cateva exceptii ingaduite de Biserica, care duc la despartirea sotilor intre ei prin divort. Iar divortul este desfacerea casatoriei pe care o provoaca sotii intre ei, pentru care Biserica nu le poate da nici o binecuvantare sau hotarare juridica oficiala. De aceea, nici nu se prevede vreo slujba bisericeasca la divort. Adevarata legiuitate a nuntii consta numai in casatoria intaia. Desfacerea ei legala o face numai moartea unuia dintre soti, sau pe plan mai inalt, moartea ambilor soti, caci dupa moarte " sunt ca ingerii, necasatoriti " ( Matei 22, 30 ) .

Cu toate acestea, conducerea bisericeasca, tinand seama de scopul moral al casatoriei, inca din vremea apostolilor a dat ingaduinta vaduvei ramasa prin deces de a se recasatori. Deci ca o iconomisire dintre cele doua altemative : a vaduvei prea superioare, in deplina stapanire de sine ( Luca 2, 36-37 ) si a desfraului prea pacatos, i s-a indicat calea de mijloc a casatoriei celei de a doua ( I Corinteni 7, 8-9; I Timotei 5, 3, 6, 14 ) , cum spune asa de clar Arhimandritul Nicodim Sachelarie, in lucrarea sa monumentala Prsvila Bisericeasca."(Avva Cleopa)
Reply With Quote
  #36  
Vechi 03.12.2012, 03:44:04
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Iata deci ca, BO nu accepta orice motiv de divort si nu oficiaza a doua casatorie oricum, care nu mai este Taina, ci este iertare, o binecuvantare. Acum, cati dintre cei care s-au casatorit sunt si credinciosi? Cati dintre cei care divorteaza s-au luptat din rasputeri ptr. acea casatorie? Dintre cei care au divortat, care s-au dus sa se spovedeasca si sa primeasca canon ptr. asta? Multi care se recasatoresc nici nu o mai fac in Biserica, mai ales daca se recasatoresc cu o persoana divortata si ea. Deobicei o fac doar civil sau traiesc diresct in concubinaj si se comporta ca sot si sotie.
In divort deobicei este vorba despre egoism, lipsa de rabdare. Mai bine stai in acea casatorie si incerci sa scoti tot ce poti din ea si poti sa scoti multe, decat sa o arunci un-doi la gunoi. Nu iti garanteaza nimeni ca dupa vei avea o viata fericita si ca vei intalni omul ideal, mai ales acum cand oameni ideali nu prea mai sunt. Divortul ar trebui sa fie facut in cazuri extreme si nu asa cum se fac acum.
Daca s-ar respecta invatatura ortodoxia cu tot cu canoanele ptr. divort si a doua casatorie, nu cred ca ar mai divorta oamenii asa usor. In primul rand ca, deobicei casatoriile care au in centru pe Domnul Iisus Hristos nu prea ajung la divort, caci ii ajuta Domnul sa duca aceasta cruce. Astazi este f.greu sa duci o casnicie la capat fara Dumnezeu, este f.greu. Acum, daca au fost persoane care au calcat stramb si sunt inca tineri si vor sa o ia de la capat, sa se pocaiasca si sa mai aibe o sansa sa isi fromeze o familie adevarata, nu suntem noi Dumnezeu sa le spunem nu si sa ii judecam. Consider ca Sfinti Parinti au fost manati de harul Domnului cand au scris aceste canoane si eu ii cred pe ei. Desi sunt si parinti mai stricti, ca Pr.Arsenie Boca, care spune ca daca ai divortat sa nu te mai recasatoresti, ci sa iti duci crucea.

Nu consider ca am ajuns noi,eu cel putin, la o inaltime duhovniceasca ca sa ne permitem sa ii contrazicem pe Sfintii Parinti si sa aruncam cu pietre in Sfanta Biserica, cea ortodoxa.
Ce spune alte culte si confesiuni, nu ma pasioneaza. Vorba Pr.Arsenie Papacioc: *singur ortodoxia*.
Reply With Quote
  #37  
Vechi 03.12.2012, 04:01:41
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
...
Din punctul meu de vedere mai există și alte temeiuri justificate, în afară de ceea ce îndeobște este denumit adulter, pentru care se poate ajunge la divorț bisericesc și chiar și la recăsătorire, dar pe care nu le menționez acum.
Temeiuri justificate(crestine) nu exista, nici macar unul(adulterul); ca este de inteles nu inseamna justificat.
Daca insa cineva vrea cu tot dinadinsul sa se desparta, poate oare Dumnezeu sa-l opreasca? Depinde...

12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.(1Cor7,12-15)
Reply With Quote
  #38  
Vechi 03.12.2012, 08:51:53
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ceea ce eu am spus este că poziția bisericii romano-catolice este împotriva Cuvântului lui Dumnezeu predicând o așa zisă indisolubilitate a căsătoriei când Hristos ne spune clar că aceasta, în anumite condiții, poate fi desfăcută și poate avea loc chiar recăsătorirea, fără ca să se cadă în adulter, adică în păcat de moarte, fără ca să se calce cuvântul lui Dumnezeu că "ceea ce Dumnezeu a unit omul sa nu desparta", și fără ca respectivii (cei neadulteri) să aibă interdicție la Sfânta Împărtășanie.
Am inteles sublinierea, de altfel e ideea care se desprinde din mai toate postarile dumneavoastra. Pozitia Bisericii Romano-Catolice in aceasta privinta e chiar intru totul in acord cu Cuvantul DOmnului nostru:
5. Și a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va lipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup.
6. Așa încât nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu despartă.
7. Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea carte de despărțire și să o lase?
8. El le-a zis: Pentru învârtoșarea inimii voastre v-a dat voie Moise să lăsați pe femeile voastre, dar din început nu a fost așa.

Vi s-au mai dat si alte versete care confirma temeiul biblic al pozitiei Bisericii Romano-Catolice. Pe de alta parte, eu nu am vazut nicaieri unde Domnul nostru a spus clar si fara echivoc ca ar putea fi desfacuta casatoria;

Si nu in ultimul rand, in Biserica Catolica sotul neadulter ramane membru al Bisericii si se poate impartasi.
Reply With Quote
  #39  
Vechi 03.12.2012, 09:19:44
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Si crezi ca atitudinea exact opusa, cea in care casatoria este considerata indisolubila indiferent de motivele pentru care cei doi s-au separat, e mai buna?
Solutia cea mai buna este aceea prin care, indifernt de greutatile si suferintele din aceasta viata, cei doi soti se vor mantui.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Logica ortodoxa este urmatoarea: Dumnezeu este judecatorul impartial iar omul este cel care isi asuma responsabilitatea pentru alegerile sale, Biserica nu poate impiedica divortul insa poate sa-i ofera sansa unui nou inceput, legitim, pentru ceea ce face cu aceasta, va da singur socoteala.
Daca aceasta logica va duce la mantuire mai multi oameni, atunci e o logica buna.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ai fost pus in situatia sa-ti ierti sotul adulter?
L-ai ierta?
De cate ori?
De 70 ori cate 7 crezi ca ai putea?
N-am fost pusa in aceasta situatie insa mi-am facut de mai multe ori scenarii de acest tip, "ce s-ar intampla daca...". Analizand si ce se intampla in jurul meu am ajuns la concluzia ca exista nenumarate alte situatii mai dureroase si mai dificil de iertat fata de infidelitate. Sa fii umilit in pubic, sa fii dispretuit de sot/sotie, sa ai un sot/sotie dependent de alcool, droguri, jocuri on line, violent, sa ai un sot/sotie care injura, care nu merge la biserica, nu se ingrijeste de sufletul lui/ei (suflet pentru mantuirea caruia suntem si noi responsabili), un sot care sa-ti interzica participarea la Sfanta Liturghie etc. Eu am ajuns la concluzia ca infidelitatea poate fi iertata mai usor decat multe alte lucruri (ma rog totusi sa nu fiu pusa in aceasta situatie).
Nu stiu de cate ori as ierta dar stiu ca Domnul nostru nu-mi da mai mult decati pot duce.
Reply With Quote
  #40  
Vechi 03.12.2012, 11:26:55
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
8. El le-a zis: Pentru învârtoșarea inimii voastre v-a dat voie Moise să lăsați pe femeile voastre, dar din început nu a fost așa.
Citat:
Pe de alta parte, eu nu am vazut nicaieri unde Domnul nostru a spus clar si fara echivoc ca ar putea fi desfacuta casatoria;
Chiar mai sus, ai dat tu citatul.

Citat:
Si nu in ultimul rand, in Biserica Catolica sotul neadulter ramane membru al Bisericii si se poate impartasi.
Dar primeste sau nu divortul si aprobarea de a se recasatori?
Daca nu, pe ce motiv (pentru ca acest caz este mentionat expres in Sf.Scriptura ca fiind motiv de divort).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
de ce a fost inventat divortul? DianaRoxana Generalitati 98 10.12.2014 00:03:05
Preotul - Legat de divortul lui sophia Preotul 10 04.06.2009 18:36:52
logodna, nunta si divortul crina_rodi Intamplari adevarate 5 16.09.2007 17:24:12
divortul "religios" Corina_Mihaela Nunta 1 05.09.2007 10:28:13