![]() |
![]() |
|
#601
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu eu trebuie sa va explic. Eu doar am facut o referire la un mesaj al doamnei user name dobrin7m. Pentru „confirmarea” minunilor exista si „demonstratia stiintifica”. Am dat 2 link-uri in meajul meu 562 http://ortodoxvio1.blogspot.ro/p/min...ele-tabor.html http://catacombeleortodoxiei.ro/inde...anta-viii.html |
#602
|
||||
|
||||
![]()
Va multumesc.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:27:27. |
#603
|
||||
|
||||
![]()
Va multumesc
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:27:52. |
#604
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ai auzit, oare, de "până de șaptezeci de ori câte șapte"? (Mt 18,22) Socoteală care, oricât ai fi de uimit în algebra ta, nu înseamnă 490! Ci, în Duhul lui Hristos, înseamnă "împacă-te cu pârâșul tău degrabă, până ești cu el pe cale" (Mt 5,25). 2) Nu mă pune iarăși (nu te mai potolești dezbinătorule de sub Tâmpa, obraznice?) contra lui Dragoș, nici pe Dragoș contra mea. Nu-ți merge cu nici unul dintre noi. Ne leagă un respect reciproc, la modul tacit, precum tainic ne leagă Duhul lui Hristos. Nu mai îndrăzni, așadar, să te bagi între noi, ca untul între pâini, ca cremvuștul, ca tot ce-i maroniu... Te-o arde cumințenia dintre noi mai abitir ca focul, fără ca eu sau Dragoș să facem cel mai mic gest, mă auzi? 3) Nu te atac (nu lupt cu indivizi de teapa ta), doar te invit să te dezvălui precum ești: enumerare............. 4) Dovadă clară pentru însușirile tale pe care (din milă, nu) le-am enumerat la punctul 3. Last edited by cezar_ioan; 20.08.2013 at 01:22:32. |
#605
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu risc un comentariu. Te cred pe cuvânt, dragul meu prieten Scotland. Last edited by cezar_ioan; 20.08.2013 at 01:34:30. |
#606
|
||||
|
||||
![]()
Va multumesc
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:28:19. |
#607
|
|||
|
|||
![]()
Aseara am mai gasit un topic despre „impartasanie des/rar” (or mai fi si altele ca e inflatie).
„Despre legătura dintre spovedanie și împărtășire” http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=16636 Se incadreaza in “campania” care a pornit dupa Revolutia din decembrie 1989. De ce trebuie sa existe astfel de indemnuri? Inteleg, dar ma tem. Nu ma tem sa spun, sa scriu. Ma tem pentru ca urmarile sunt foarte grave. Nu trebuie sa fii teolog ca sa intelegi asta. Daca suntem de acord cu scrierile acelor preoti care ne indeamna sa ne impartasim chiar si fara spovedanie, despre ce credinta vorbim? In traditia ortodoxa a crestinilor ortodocsi români (poate si a altor crestini ortodocsi) exista niste reguli. Despre ele ne-au vorbit de-a lungul timpurilor mari duhovnici, socotiti asa pana cand au aparut acei “salvatori ai mirenilor”; salvatori de greul marturisirii, de Sf. Spovedanie. Deci, ce ar mai fi duhovnicul daca minimalizam momentul numit spovedanie sau chiar ne lipsim de spovedanie, mergand pe ideea ca oricum nu suntem vrednici? De ce ar mai nevoie de duhovnic, acela care e “doar martor” al marturisirii noastre in fata lui Hristos, daca niste slujitori ai altarului ne spun ca, printr-o adevarata introspectie, putem sa ne dam seama daca am pacatuit sau nu? De ce Mantuitorul Hristos le-a mai spus Apostolilor: “Carora le veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, tinute vor fi" (In. 20, 23). <<Puterea data de Hristos Apostolilor de a ierta pacatele oamenilor nu apare ca o harisma personala care ar fi disparut cu viata lor pamanteasca, ci ca o institutie permanenta si ca o expresie concreta a puterii Duhului Sfant cu care Hristos insusi a investit pe Apostolii Sai dupa inviere. Caci odata cu instituirea preotiei sacramentale: "Precum M-a trimis pe Mine Tatal va trimit si Eu pe voi... Luati Duh Sfant" (In. 20, 21-22), are loc si instituirea Tainei Spovedaniei, aratata ca lucrare a celor investiti cu puterea Duhului Sfant si trimisi in lume: "Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, tinute vor fi" (In. 20, 23).>> http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ele-69059.html Daca suntem de acord cu ce ne invata acesti preoti si cu indemnul la un fel de razvratire impotriva acelor duhovnici care”pazesc Sfantul Potir”, se pune firesc intrebarea: a disparut Taina spovedaniei? Nu mai e nevoie de ascultare? |
#608
|
|||
|
|||
![]()
<<4) TAINA SPOVEDANIEI
Este Taina în care Dumnezeu iartă, prin duhovnic, păcatele crestinilor care se căiesc sincer si le mărturisesc la scaunul spovedaniei, în fata preotului. Ea are diferite numiri. Se numeste pocăintă, pentru că cel ce o primeste trebuie să regrete în mod sincer, păcatele săvârsite si mărturisite preotului duhovnic; mărturisire sau spovedanie, întrucât crestinul îsi mărturiseste păcatele în fata preotului; al doilea Botez, pentru că prin ea se spală păcatele întocmai ca prin Taina Botezului; iertare, dezlegare, pentru că prin ea se dezleagă păcătosul de legătura păcatelor; împăcare, pentru că ne împacă cu Dumnezeu. Mântuitorul Hristos a îngăduit această Taină sfintilor Săi apostoli când le-a spus : "Oricâte veti lega pe pământ, vor fi legate si in cer si oricâte veti dezlega pe pământ, vor fi dezlegate si in cer" (Matei XVIII, 18; XVI, 19). El a instituit-o apoi după Sfânta Sa inviere din morti, când arătându-Se apostolilor le-a zis : «Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl vă trimit si Eu pe voi. Si zicând aceasta, a suflat asupra lor si le-a zis : Luati Duh Sfânt; cărora veti ierta păcatele, le vor fi iertate si cărora le veti tine, vor fi tinute» (Ioan XX, 2123). Puterea de a lega si dezlega păcatele o are numai Mântuitorul Hristos, cum ne-a arătat (Luca V, 20 si 24), dar El a dat această putere si apostolilor (Ioan XX, 21-23) si prin acestia, episcopilor si preotilor. Recunoasterea păcatelor se face prin mărturisirea sau spovedirea lor, prin viu grai, în fata preotului-duhovnic. Păcatul apasă constiinta noastră ca o piatră si o răneste dureros. Dar prin mărturisire, sufletul se usurează, inima dobândeste liniste, constiinta câstigă împăcare si rana se vindecă. După cum bucuriile cer să fie mărturisite si prin aceasta îsi sporesc frumusetea, asemenea si durerile se cer mărturisite si astfel sufletul se usurează.>> http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...povedaniei.htm Oare, toata invatatura crestina daruita noua de marii nostri duhovnici pe care, pana nu de mult ii apreciam, ii respectam si ii iubeam, s-a sters cu buretele? Pentru ce i-am mai numit „mari duhovnici” pe Sfintii parinti: Sofian Boghiu, Arsenie Boca, Arsenie Papacioc, Ilie Cleopa, Ilarion Argatu, Adrian Fageteanu, Nicodim Mandita, Iustin Pârvu, Petroniu Tanase, Mina Dobzeu, Constantin Galeriu, Paisie Olaru, Ioanichie Balan, Teofil Pârâian si altii pe care nu-i mai stiu acum, daca „N-ar mai fi nevoie, obligatoriu, sa ne spovedim?” |
#609
|
|||
|
|||
![]()
1. Pentru ca „ideile noi sar ca puricii si-i pișcă pre multi” (cerandu-i iertare lui Tudor Musatescu pe care l-am parafrazat, care,de fapt, spunea: << Ideile sunt ca puricii, sar de la om la om, dar nu-i pișcă pe toți!>>), iata ce ne spune parintele Constantin Necula:
<<Și la noi, anii ‘50-56 au adus o discuție întreagă în revistele teologice. Pe de o parte, unii susțineau deasa împărtășanie, pe de altă parte alții susțineau rara sau foarte rara împărtășanie. „Nici deasă, nici rară – spunea Sf. loan Gură de Aur- ci cu vrednicie“.>> Pare sa fie un inceput bun. Mai ales ca facem apel la cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur. Dar: <<Iar când vorbim de vrednicie și nevrednicie la Sf. Împărtășanie – fie vorba între noi, nimeni nu e vrednic a se împărtăși. Hristosul din noi ne face să fim vrednici de Hristosul din potirul de dinaintea noastră. Atunci, în această grilă de valori, a teopatiei, a împreună-pătimirii cu noi a Dumnezeului Celui Viu, între Hristosul Ce locuiește în noi și Hristosul dinaintea noastră, stă toată cheia mântuirii noastre, până la urmă! Noi ne împărtășim și ne mântuim nu pentru că ne învrednicim, ci pentru că Dumnezeu ne-a voit întâi. Or, e foarte greu să-i faci pe oameni să înțeleagă acest lucru.>> <<Să încui toate șansele omului de a se împărtăși iar mi se pare, într-un fel sau altul, o lipsă de scrupule pastorale. Și o lipsă de bun simț pastoral să faci din țânțar armăsar de fiecare dată și să-i spui omului că dacă se împărtășește din 40 în 40 de zile, abia atunci e în regulă cu Biserica. 40 de zile după care calendar? Exact ca imposibila imagine pe care mi-am creat-o în toamna aceasta mergând în Canada, în care îmi dădeam seama că ora 7 dimineața, în România, când preoții se pregăteau să meargă la biserică, era ora 12 noaptea pentru mine, în Canada, când eu mă pregăteam de somn.>> (Preot Constantin Necula, Îndumnezeirea maidanului, Editura Agnos, 2006, p. 279) http://invitatielaortodoxie.wordpres...-impartasanie/ 2. Va dau mai jos cateva FRAGMENTE dintr-un articol/interviu al parintelui Petru Pruteanu. <<Calendarul bisericesc este memoria și simbolul Orotodoxiei – un indispensabil element al Tradiției Bisericii, pe care este necesar să-l studiem, să-l prețuim și să-l păstrăm intact, chiar dacă unora le trezește insatisfacții. În Ortodoxie, aceasta trebuie s-o știm fiecare dintre noi, prioritățile și structura celor două calendare – iulian și gregorian, pot fi analizate numai în raporturile acestora față de viața liturgică a Bisericii Ortodoxe. Astfel, Biserica Răsăritului a menținut mai departe calendarul iulian, care, de aici înainte, se va numi și stil vechi sau ortodox, prin opoziție cu cel gregorian, numit și stil nou sau catolic.>> <<Cu regret unii ierarhi, precum patriarhul Constantinopolului Meletie IV (Metaxachis) (1921-1923), au căzut pradă acestei influențe și s-a decis „îndreptarea” calendarului iulian și în Biserica Ortodoxă, suprimându-se diferența de 13 zile, și astăzi ne-am pomenit într-o situație contrară Ortodoxiei cu o serie de consecințe grave ce au urmat și continuă să urmeze… Astfel pe parcursul secolului al XX-lea cu stilul vechi (calendarul iulian) au rămas: 1. ― Patriarhia Ierusalimului. 2. ― Biserica Ortodoxă Rusă. 3. ― Biserica Ortodoxă din Serbia. 4.― Biserica Ortodoxă din Georgia. 5. ― Mănăstirile de la Sfântul Munte Athos. Astfel fiind adevărul lucrurilor, de ce n-am fi lăsați în pace și nu ni s-ar tot strecura și nu ni s-ar tot îndesa gândul nepotrivit și neortodox – fie din partea celor nechemați, fie din partea celor lipsiți de adevăratul duh bisericesc – de a părăsi și bisericește, după cum am părăsit politicește, stilul vechi, și a ne însuși stilul nou, care ar fi păcătuit mai puțin din punct de vedere astronomic, dar păcătuiește mai mult din punct de vedere bisericesc. Ca născut din catolicism și din anumite ambiții papiste, stilul nou nu poate aduce nimic Bisericii Ortodoxe, în afară de dezbinare și tulburare.>> <<În concluzie: adepților ai reformelor bisericești și ai calendarului nou, liberi sunteți să adoptați orice sistem de calculare al vremii: păgân, creștin, științific sau nu; al lui Sosigene, Aximene, Lilio, Chiricescu, ș.a. – Nașterea Domnului, Învierea Domnului, însă, trebuie să se serbeze așa cum ne-au lăsat Sfinții Părinți, încât să fie respectată Tradiția Bisericii Ortodoxe. Noi trebuie să fim alături de acele Biserici Ortodoxe care țin, fără nici un compromis, stilul vechi în viața lor bisericească, drept urmare a hotărârilor canonice, care trebuie să rămână neștirbite… Biserica nu cere de la noi decât numai devotament din tot sufletul și din toată inima față de sfânta și nepătata credință a Părinților noștri: iubirea și afecțiunea pentru Biserica Ortodoxă Cea care ne-a renăscut pe noi nu prin stropirea inovatoare, ci prin dumnezeiasca baie a botezului apostolic; Cea care ne hrănește pe noi după Testamentul cel veșnic al Mântuitorului nostru… „…Să o înconjurăm dar cu gândul ca puii de cloșcă, în orice parte a pământului ne-am găsi…, când vrăjmașul mântuirii noastre, oferind înlesniri înșelătoare…, pune cursele…, turnând otrava dăunătoare în apa limpede a Ortodoxiei…”.>> http://ortodox.md/articole/un-striga...mas-in-europa/ |
#610
|
|||
|
|||
![]()
Un articol (un îndemn) al Parintelui Petru Pruteanu
Daca aveti ragaz, va rog frumos sa-l cititi. Nu va intreb dupa aceea la ce ne îndeamna. Nu suntem la școală. Dar as intreba totusi : minunea cu fotografia cu botezul etc. si celelalte minuni doar pe calendarul vechi, si toate mesajele care-mi atrag atentia ca exista „Comuniune” si poate nu s-a inteles corect cum e cu bisericile ortodoxe; si ca ar fi doar pareri sau simple impresii toate controversele pe tema calendarului iulian/gregorian etc. etc. Pana la urma ce trebuia sa intelegem din toata bășcălia de pe acest topic? <<Stimați ierarhi, opriți inchiziția! Temeți-vă de Domnul! 7 august 2013 Dedic acest material celor șase preoți din BOR, care mi s-au plâns despre aceleași lucruri. Dar ei sunt mult mai mulți… După cum remarca Sf. Athanasie din Paros (1721–1813), Sf. Nicodim Aghioritul (1749-1809) și alți Părinți trăitori ai teologiei euharistice, mulți preoți, care vor încerca să aplice în parohiile sau mănăstirile lor învățătura Bisericii despre împărtășirea sistematică cu Sfintele Taine vor fi blamați și persecutați. Din păcate, acest lucru chiar se întâmplă în unele eparhii din cuprinsul Bisericii Ortodoxe Române (mai puțin în diaspora), unde preoții sunt opriți de slujbe, băgați în consistorii, transferați în alte parohii etc., pe simplul motiv că împărtășesc oamenii în fiecare săptămână – adică, pe motiv că respectă canoanele. Și întrucât bravii „canoniști” și „păstrători ai tradiției strămoșești” nu pot să formuleze niște capete de acuzare concrete, bagă totul în categoria „inovație în cult”. Și ce numesc ei „inovație în cult”? De exemplu: împărtășirea mirenilor mai des de 40 de zile (mai ales în afara posturilor), împărtășirea de 2-3 ori cu aceeași spovedanie, citirea cu voce tare a rugăciunilor Liturghiei, unirea Botezului și Cununiei cu Liturghia și altele de genul acesta. Normalitatea este numită de ei „inovație”, iar anormalitatea este numită „tradiție strămoșească”. Atâta pot pricepe oamenii respectivi sau, mai degrabă, cei care i-au pus în aceste funcții… Și n-are rost să vin acum cu argumente teologice sau istorice, căci cei vizați oricum nu le citesc. În ultima vreme ei știu doar să numere… Bineînțeles, preoții curvari nu sunt opriți de slujbă, pentru că „sunt smeriți și ascultători”, în schimb sunt ținuți pe sub ușile unor consilieri eparhiali agramați doar cei care vor să facă ceva bun în Biserică și cheamă la o trăire conștientă a credinței. Că la noi așa este: poți să faci orice prostie, numai „să nu ieși în evidență”; dar dacă vrei să faci ceva bun, apăi stai puțin…, e nevoie de „binecuvântări” și „aprobări”. Iubiți frați și preoți ai lui Hristos! Stați tari și neclintiți! Nu vă temeți de nimeni! Dacă ați nimerit în asemenea situații, cereți un singur lucru: să fiți judecați de preoți și ierarhi care se spovedesc înainte de fiecare împărtășire și postesc 3 zile fără ulei înainte de fiecare Liturghie! Dacă de aceștia nu sunt în BOR, înseamnă că nimeni altcineva nu are dreptul să vă judece pentru faptele pe care le faceți, mai ales dacă lucrați cu smerenie și discernământ. Nu au ce să vă facă, căci Dumnezeu e cu noi. „Măsurile administrative” sau „canonice” cu care ne înspăimântă „boierii bisericești” sunt nimicuri. Gândiți-vă la Sfinții Ioan Gură de Aur, Maxim Mărturisitorul, Ioan Damaschin și alți Sfinți care au suferit pentru mărturisirea adevărului. Vă susținem și noi… Generația comunistă din Biserică se va stinge… P.S. În loc să ne preocupăm de cipuri, ar fi bine să înviorăm disciplina liturgică a Bisericii și catehizarea, căci dacă credincioșii noștri îl vor avea pe Hristos, nu doar vor ști, dar vor avea și putere să se împotrivească lui Antihrist. Iar cei care știu totul despre cipuri, dar nu se împărtășesc sistematic și nici de rugăciune nu se îngrijesc, aceștia vor rămâne doar cu informația despre cipuri… Exact ce-i trebuie dracului: multă informare, dar numai formare nu! >> http://www.teologie.net/2013/08/07/i...ie-preoti-bor/ |
|