![]() |
![]() |
|
#1581
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() "Mulțumesc lui Dumnezeu că mi-a dat multe boli. De multe ori îi spun: „Hristoase al meu, iubirea Ta nu are hotar!''. E o minune cum de mai trăiesc. Printre alte boli ale mele, am și cancer la hipofiză. S-a făcut acolo o tumoare care crește și apasă pe nervul optic. De-asta nu mai văd acum. Mă doare înfricoșător. Mă rog, însă, ridicând Crucea lui Hristos cu răbdare. Vedeți inima mea cum este? S-a mărit, nu mai este cum era. Este tot din pricina cancerului de la cap. Și cu cât merg, o să se înrăutățească. Se va mai mări, o să-mi fie greu să vorbesc. Mă doare mult, sufăr, dar este foarte frumoasă boala mea. O simt ca iubire a lui Hristos. Mă străpung la inimă și mulțumesc lui Dumnezeu. Este pentru păcatele mele. Sunt păcătos și Dumnezeu Se străduiește să mă curățească. Atunci când eram de șaisprezece ani, îl rugam pe Dumnezeu să-mi dea o boală grea, un cancer, ca să mă doară pentru iubirea Lui și să-L slăvesc în durere. Multă vreme m-am rugat așa. Dar Bătrânul meu mi-a spus că asta este egoism și astfel îl constrâng pe Dumnezeu. Dumnezeu știe ce-o să facă. Așa că n-am mai stăruit. Vedeți însă că Dumnezeu n-a uitat cererea mea și mi-a dat această binefacere după atâția ani! Acum nu-L rog pe Dumnezeu să-mi ia ce l-am cerut. Mă bucur că o am, ca să fiu și eu părtaș la Patimile Lui, din multa mea iubire. Am certarea Iui Dumnezeu. Căci pe cine îl iubește, Domnul îl ceartă (Evr. 12, 6). Boala mea este o deosebită bunăvoință a lui Dumnezeu, Care mă cheamă să pătrund în taina iubirii Lui și prin harul Lui să mă străduiesc să-l răspund. Dar eu nu sunt vrednic. O să-mi spuneți „Toate astea pe care ți le descoperă Dumnezeu nu te fac vrednic?" Acestea mă judecă. Pentru că ele sunt ale harului lui Dumnezeu. Nu-i nimic al meu. Dumnezeu mi-a dat multe harisme, dar eu nu am răspuns, m-am dovedit nevrednic. Strădania, însă, n-am părăsit-o, Poate că Dumnezeu o să-mi dea ajutorul Lui, ca să mă dăruiesc iubirii Sale. Pentru aceasta nu mă rog ca să mă facă Dumnezeu bine. Mă rog să mă facă bun." (Cuviosul Bătrân a suferit de următoarele boli: infarct miocardic, insuficiență renală cronică, ulcer cu nișă , cataractă, herpes zosterial pe față, dermatidă stafilococică pe mână, hernie inghinală , gușă endemică cronică, adenom la hipofiză.) Despre care Dumnezeu vorbesti ? Daca este cel in care crede el ,e doar o ipocrizie ieftina din partea ta.Daca e cel in care crezi tu este doar o blasfemie din partea ta...Deci abtine-te... ![]()
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#1582
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Creatia are un inceput, nu si Dumnezeu. Citat:
Ce anume ti se pare ilogic in faptul ca, mama daca bea si/sau fumeaza in sarcina copilul va avea probleme de sanatate? Si asa cum exista un bagaj genetic, exista si un bagaj spiritual. Daca parintii n-au un sistem moral sanatos, de unde sa-l aiba copilul? Nu pacatele propriuzise se transmit ci o atitudine, o mentalitate. Citat:
Au fost adaugate mai tarziu pentru ca o filosofie a-teista nu poate supravietui ca si religie intr-o lume cu religii teiste sau impotriva convingerilor religioase deja adoptate cvasi-universal. Si unde e logica afirmatiei "impotriva unor evidente ale lumii sensibile"? Sa lansezi astfel de speculatii este usor, dar se pare ca pana si tu le contrazici. Citat:
Deci pedeapsa care o sufera din partea "karmei" nu este justificata, lucru de altfel care e usor de observat din perspectiva faptului ca "fluxul de constiinta" nu are nici o "constiinta" a relatiei cauza-efect. I se intampla anumite lucruri rele dar nu poate intelege de ce, neavand amintiri despre faptele sale "dintr-o viata anterioara". Deci ipoteza functiei "educative" a karmei pica. Citat:
Citat:
Ceea ce arata ca pana la urma, in budhism trebuie sa pasesti prin (oarba) credinta altfel nu rezisti. Personal nu vei aveai niciodata "revelatiile" despre reincarnare, budhasi si alte povesti iar observatii elementare care contrazic flagrant alte aspecte esentiale ale acestei credinte se pare ca esti obligat sa le ignori, nu? P.S. Ma bucur ca restul aspectelor nu le-ai mai comentat, le ignori intentionat sau imi dai dreptate? :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#1583
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu ce este mai indreptatit sufletul unui copil sa se nasca din parinti sfinti care-i ofera dragoste si educatie iar altul sa se nasca din parinti degenerati, copil care nu are sanse din start, care intra intr-un mediu pervertit si se perverteste. Este o problema de morala divina, in universul iudeo-crestin. Din punct de vedere al budismul este pur si simplu cauza-efect. Un principiu enuntat limpede de Hristos: Nu face rau caci raul facut ti se va intoarce inapoi. Insa cauzalitatea transcende temporalitatea unei vieti umane. Un copil care este abuzat traieste un iad, este traumatizat si probabil va traumatiza pe altii la randul sau. Este prins intr-un cerc vicios. Nu intotdeauna nasterea in conditii adverse adanceste starea de suferinta. Exista exceptii. Pentru orbul din nastere din evanghelie a fost o binecuvantare, o circumstanta prin care a fost iluminat.
__________________
|
#1584
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dharma insa are o functie educativa. Presupune aceasta constientizare si abtinerea de la fapte rele intelegand ca ceea ce experimentam clipa de clipa este rezultatul conduitei noastre precedente.
__________________
|
#1585
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Intr-o lume fara Hristos ai fi avut dreptate.Tu de ce crezi ca a venit Hristos?Ca sa rupa cercurile vicioase ...daca il rogi frumos si nu ii hulesti Biserica si pe sfintii sai.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#1586
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alegerea nu este o componenta intrinseca, autonoma, neconditionata ci este dependenta de ...educatie/informatie. Copilul se educa prin modele. Daca nu are referinte, in fapt este lipsit de ALEGERE ("alegere personala" o asociere de termeni reduntanta - alegerea este intotdeauna personala nu impersonala). Insa ce sa mai spunem despre situatiile in care copiii au handicapuri severe care le afecteaza capacitatea de intelegere...unde este "ALEGEREA PERSONALA". Citat:
Budismul afirma ca ne aflam sub puterea Mortii. Adica in orice instanta existentiala ne-am afla moartea ne poate lovi in orice moment iar la un moment dat se va produce cu siguranta...de un numar nesfarsit. Citat:
Alegerea binelui se pare ca este o conditie OBLIGATORIE si pentru crestin, pentru a fi ferit de suferinta. Nu exista neutralitate. Citat:
Da, Hristos rupe cercul vicios al pacatului si ne scoate de sub puterea Mortii.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 20.11.2016 at 10:14:06. |
#1587
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E adevărat că modelul are și el un rol în procesul decizional. Dar sunt mulți alți factori, pe lângă model (care model? că viața copiilor e plină de modele, unele contradictorii între ele!), care intră în procesul decizional. A supralicita rolul modelului este cât se poate de păgubos pentru copil și educație. Astfel de concepții educaționale au de fapt adulții care suferă de adultrism, adică aceia care cred că un copil e un adult în miniatură care trebuie să crească, evident după modelul pe care îl hotărâm noi. Nimic mai nerealist și mai păgubos pentru copil! Copilul capătă o educație în primul rând prin experiență și descoperirile adiacente. Plaja lui de experiențe este direct proporțională cu plaja de alegeri. Atunci când un copil experiază o situație problematică are prilejul să descopere soluții personale, bune sau proaste. În funcție de acestea își va orienta următoarele experiențe și alegeri, scopurile și mijloacele. Copilul se educă singur, deseori. Există mereu și o autoeducație. El ia act de cei care i se oferă ca modele însă adeseori se comportă diferit sau exact invers decât modelul. Îl respinge pe acesta sau îl înțelege în mod surprinzător și iese, oricum, altceva decât năzuiește modelul care se voiește urmat. Copilul descoperă lumea și pe sine însuși, în baza unor investigații personale care sunt cu totul diferite de ce ne închipuim noi că sunt ele. Copilul imită pe alți copii, care îi sunt modele mai apropiate decât părinții sau alți educatori. Copilul își repune problema alegerilor luînd în calcul și modelul. Dar nu îl imită, nu se calchiază după model decât dacă nu găsește ceva mai bun de făcut. Atunci, da, apelează la model, așa cum l-a înțeles (diferit de la copil la copil și diferit de la o etapă de dezvoltare la alta pentru fiecare copil în parte). Anumite comportamente se pot însuși mai ușor prin modelare. În general conduitele simple, rutiniere, automatizate sau automatizabile sunt mai ușor de preluat prin modelare. Însă conduitele complexe, care angajează structuri de personalitate unice și originale nu se dobândesc prin modelare, ci prin implicare în situația problematică pe care copilul o traversează cu tot universul tainic al ființei lui. Sunt foarte multe mecanisme de învățare și educație. A reduce totul la modelare este păgubos pentru copil și, în orice caz, e semn de sărăcie a educatorului. Citat:
În realitate, orice ființă umană, cât timp este vie, înțelege și alege în felul ei. A înțelege nu este înțelegere-precum-vrem-noi, ci este așa cum face omul respectiv. Câți oameni, atâtea înțelegeri! Deși ne-ar plăcea, poate, să înțelegem toți la fel. Apoi, sunt și înțelegeri emoționale (și cine poate ști oceanul inimii unui om?), nu doar intelectuale. Nu e o bună înțelegere dacă reducem înțelegerea doar la un proces intelectual modelabil pentru a fi universal și standard. Aceasta nici nu este, de fapt, înțelegere! Ci imitare formală. Încercînd să înțeleagă înțelegerea, oamenii s-au poticnit de taina ei nesfârșită. Doar cei onești o respectă. Ceilalți truchează și forțează. Pentru că ei nu înțeleg... Bănuiam eu... ![]() Noi creștinii afirmăm că ne aflăm în Puterea lui Hristos, Mântuitorul nostru, Iubirea! Dumnezeu este iubire. Atotputernică. Nesfârșit înțelegătoare și proniatoare. Noi nu ne temem că ne paște moartea și că ne înhață imediat ci, mai degrabă, ținem cont că ne paște iubirea și că poate pune stăpânire pe noi când nici nu bănuiam, măcar...:) Last edited by ioan67; 20.11.2016 at 12:33:47. |
#1588
|
|||
|
|||
![]()
Florin, aș vrea să îți spun acum ce am spus mereu, de vreo 20 de ani încoace, despre budism - așa cum este el receptat și prezentat la noi, românii europeni.
Trăsătura esențiala a budismului, așa cum a fost el preluat de europeni și de români, este că se prezintă ca o învățătură psihologică. El nu apare la noi ca o doctrină spirituală, deși se pretinde așa ci, din pricini pe care încă nu le dibuiesc bine, se prezintă ca o psihologie. Consecința este că teologii nu își bat capul prea mult cu budismul acesta de import. Îl lichidează repede, în baza unor criterii tari pe care Biserica nu este dispusă să le negocieze. Cu adevărat, în Biserică budismul nu capătă nici o atenție. E ceva atât de străin de ființa Bisericii încât pică singur, fără vreun efort special. Creștinii nici nu ar trebui să acorde vreo atenție budismului. Pur și simplu. Pentru că acesta vine spre noi în haina psihologiei. Și încă a uneia foarte stranii... Astfel, în mod firesc și implacabil, voi budiștii aveți de-a face mai ales cu noi, psihologii. Dar aici aveți un ghinion teribil. Exceptînd pe psihologii care nu cunosc psihologie (și sunt, vai, o mulțime de diplomați care n-au nici o treabă cu psihologia), în fața celorlalți picați în ridicol. Pentru că psihologia aceasta naivă și sucită care este budismul-așa-cum-se prezintă-la noi, este repede asimilată și pusă la locul ei (care e coșul de gunoi) de psihologia europeană. Istoria psihologiei europene este gigantică. Abia de o pot cuprinde, cât de cât rezonabil, mințile cele mai alese. Noi cunoaștem destul de bine, azi, majoritatea mecanismelor, proceselor, funcțiilor, patologiilor, etc. care țin de psihicul omenesc. Fie că vor sau nu vor, toți cei care ignoră cunoștințele de azi ale psihologilor europeni ajung în ridicol. Darul lui Dumnezeu care este psihologia de azi (din ce rațiuni a făcut Domnul acest cadou este deja o problemă teologică delicată și mult controversată deocamdată) nu se poticnește de naivitățile și ifosele budismului. Vă demontăm orice afirmație cu puterea evidenței, ori de câte ori avem timp și chef să o facem. Partea proastă e că lumea, publicul larg, nu este conștientă că voi vreți să oferiți o psihologie alternativă și să o înălțați la rang de teologie sau disciplină spirituală. Voi nu realizați că predicați o psihologie jalnică, închisă între malurile tâmplei și fără nici o priză la Dumnezeire. Și pentru că oamenii nu cunosc, în majoritatea lor, psihologie - iată că reușiți să îi seduceți pe unii sau pe alții. Dar veți avea de furcă mereu cu noi, paznicii credincioși ai Bisericii, noi psihologii. Nu veți putea pătrunde în Biserică pentru că la marginile acesteia veți da mereu de noi, noi cei care am fost alungați din curtea Bisericii și ne ducem veacul pe la garduri. Poate că tocmai din acest motiv noi psihologii suntem la periferie, ca Iov pe gunoi. Ca să dați de noi și sa vă poticniți și să vă rușinați înainte de a mai îndrăzni să faceți vreun pas cât de mic către Tinda Bisericii. |
#1589
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este bine să privim la lucrul acesta și din altă perspectivă. Este posibil ca unii dintre noi, care părem oameni foarte de treabă, de fapt să fi folosit atît de putin din caracteristicile ereditare bune și din educatia bună primită, încît sîntem, în realitate, mai răi decît aceia pe care îi socotim oameni înrăiti. Știm noi cum ne-am fi comportat dacă am li avut structura psihologică, educatia rea și puterea politică pe care a avut-o, să zicem, Himmler? Acesta este motivul pentru care creștinilor li se spune să nu judece. "(CS Lewis-Crestinism pur si simplu) Citat:
In budism ,"sistemul" e facut de asa natura ca daca spui nu ,se repeta filmul pana spui da,adica sistemul nu accepta un refuz,nu exista un real liber arbitru.Dumnezeul crestin accepta refuzul pentru ca fiintele pe care le-a creat sunt cu adevarat libere,un lucru minunat si infricosator in acelasi timp.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#1590
|
|||||
|
|||||
![]()
Dupa care standarde de moralitate?
Budhiste, crestine? :) Citat:
In viata "prezenta" n-a facut nimic rau, viata anterioara daca a existat e discutabila dupa cum tu ai spus, nu exista o "entitate" care sa se reincarneze de fapt si chiar daca le-a facut nu si le aminteste deci este "pedepsit" inutil, fara sa stie de ce. In plus, o data ce "fiinta" a fost creata imperfecta de dumnezeu tau, automat va face alegeri proaste, deci va fi pedepsita in mod sadic si nedrept. Citat:
Ca sa nu mai zic ca invocarea moralei din perspectiva unui sistem in care morala e foarte relativa e destul de haioasa. Citat:
Pentru ca ce a spus Hristos se adreseaza unor persoana care pot constientiza legatura cauza-efect. Am facut asta - am primit asta, deci imi regret greseala. Nu genul "metempsihotic": nu am facut niciodata ceva rau, dar imi asum vina automat din perspectiva faptului ca am facut ceva rau care nu imi amintesc ca era in alta existenta. Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 14:54:36 |
Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 21:05:47 |
Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 21:55:18 |
Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 10:13:01 |
Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 20:14:10 |
|