
25.07.2009, 01:00:40
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
|
|
Decizii ale comisiei devenita congres si consiliu ecumenic
Cea mai importanta decizie a fost adoptarea calendarului iulian nou sau revizuit, proiectul profesorului Milankovitch, unul dintre delegatii sirbi la comisie. Acest calendar (o gluma proasta) se suprapune exact peste calendarul gregorian pina in anul 2800 cind apare o diferenta de o zi, care, insa, va disparea din nou in 2900, cind calendarul gregorian recupereaza prin anii bisecti. In acest fel devine posibil sa se sarbatoareasca principalele sarbatori crestine cu heterodocsii, asigurind in acelasi timp ortodocsii traditionali ca nu va fi adoptat calendarul romano-catolic.
Textul deciziei de a “corecta” calendarul iulian se incheie cu urmatoarea fraza: “Aceasta reforma a calendarului iulian nu este un obstacol in calea altor modificari pe care celelalte biserici crestine ar intentiona sa le faca.” (!!!) Conceptul este mai departe dezvoltat si enuntat in cea de-a doua decizie: “Congresul pan-ortodox intrunit la Constantinopol… solicita Patriarhiei Ecumenice sa anunte laicatul, dupa ce se va fi facut un schimb de opinii cu celelalte biserici ortodoxe ca dorinta noastra, a ortodocsilor, este ca in situatia in care in viitor vom fi nevoiti sa adoptam un nou calendar, acela sa pastreze numarul zilelor saptaminii, dar ca nu vom insista in opinia noastra daca celelalte biserici vor ajunge la o intelegere prin care sa adopte un calendar nou care sa schimbe numarul obisnuit de zile ale saptaminii.” (Vezi Revolutia Franceza si saptamina de 10 zile si ziua lumina de 10 ore prin care iacobinii au hotarit iesirea din timpul lui Dumnezeu ca sa inchine Ratiunii Supreme!.) Mai departe se indica, ca in acord cu “celelalte biserici crestine”, Biserica Ortodoxa este pregatita sa sarbatoreasca Pastele la o zi fixa, intr-o anumita duminica, cu dorinta ca “aceasta duminica sa corespunda datei istorice a Invierii Domnului, care se va determina prin metode stiintifice.”
Prin deciziile 3 si 4 se aproba casatoria dupa hirotonie a preotilor si a doua casatorie pentru clerul vaduv (in contradictie cu Traditia, Canonul 26 Apostolic si Canoanele 3 si 4 ale celui de-al IV-lea Consiliu Ecumenic).
Prin decizia 5 se aproba clerului sa-si taie parul si sa poarte haine civile in afara bisericii.
|