![]() |
![]() |
|
#81
|
|||
|
|||
![]()
Am verificat 2 calendare inclusiv cel de pe site si nu am gasit Inaltarea Domnului. Intr-un calendar scos de Arhiepiscopia Targovistei sarbatoarea aceasta este marcata pe 13 mai. Cat despre calendarul pe care l-am cumparat la biserica romaneasca din Vicenza/Italia, intitulat Calendar crestin bizantin (nu sunt sigura ce inseamna), nu numai ca Inaltarea a fost inlocuita cu o sarbatoare catolica (aparitia Maicii Domnului la Fatima pe langa care au mai aparut si alte sarbatori catolice) si Sfanta Cuvioasa Parascheva a fost ELIMINATA din calendar. Calendarul nu este unul pentru toti ortodocsii romani (chiar daca e publicat in diferite parti ale lumii plecam toti de la aceeasi vatra)? Poate sa ma ilumineze cineva?
|
#82
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
#83
|
||||
|
||||
![]()
In calendarul ortodox de pe acest site, Inaltarea apare la 13 mai.
http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/2010-mai |
#84
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#85
|
|||
|
|||
![]()
In anul acesta, 2010 ,sarbatorim Sfintele Pasti la data cea mai timpurie posibil: 4 aprilie. Din acest motiv, Caslegile sunt foarte scurte, doar pana in 14 februarie cand se lasa sec pentru Postul cel Mare. Tot datorita datei foarte timpurii a Pastilor, avem postul Sfintilor Apostoli de 29 de zile!!! (31mai-29 iunie).
Perioada Triodului incepe la 24 ianuarie,intre odovania praznicului Bobotezei si Duminica Vamesului si Fariseului nefiind decat 10 zile. |
#86
|
|||
|
|||
![]()
La Ierusalim si peste tot locul unde calendarul ortodox este in vigoare postul Sfintilor Apostoli va fi de 42 de zile in 2010. Diferenta (42 - 29) apare din cauza ca cei care urmeaza traditia Sfintilor Parinti ai Bisericii nu intrerup postul ca sa aduca Craciunul mai repede sa poata fi sarbatorit deodata cu Sfintul Parinte de la Roma si cu toti ceialalti drept-credinciosi protestanti din intreaga lume.
|
#87
|
|||
|
|||
![]()
Stiati ca:
|
#88
|
|||
|
|||
![]()
Am spus ca voi reveni in legatura cu date despre calendar...
Pentru sminteala care a creat-o OIT aduc urmatoarele lamuriri asupra calendarului, pentru calmarea sufleteasca a oamenilor incercati de acest duh al schismei stiliste. CE AU SPUS, IN REALITATE, MARTURISITORII ROMANI INTERBELICI DESPRE PROBLEMA PASCALIEI SI A CALENDARULUI “Ce vom face noi, față de această stare grea, în care chiriarhii noștri au adus Biserica? Nu vom pierde nădejdea, căci Domnul Nostru Iisus Hristos este Domnul răbdării și al milei fără de sfârșit”. (Fericitul Martir Mircea Vulcanescu) In ultima perioada o serie de promotori ai variantei schismatice de impotrivire fata de adoptarea noului calendar de catre B.O.R. (adoptare care a fost, in sine, o greseala vadita provocata de presiuni masonice) invoca rezistenta unor cercuri intelectuale din interbelic, rezistenta restransa, sumar, la o singura propozitie: Nu mai avem Sinod, datorita, chipurile, adoptarii noului calendar. Propozitia este atribuita lui Mircea Vulcanescu (pomenit uneori alaturi de Nae Ionescu). De fapt, pomenirea cazului interbelic romanesc al adoptarii noului calendar nu arata altceva decat – cel putin – superficialitatea noilor propovaduitori zeloti, ignorarea adevarului istoric, precum si distorsionarea marturisirii curate ale celor care vor deveni chiar Martiri ai Bisericii pe care ei, zelotii, o considera a se afla sub anatema. Sa vedem, asadar, care este adevarul istoric, cine a marturisit si, mai ales, ce: 1. Campania de impotrivire condusa de cercurile de intelectuali crestini a fost provocata nu atat de introducerea noului calendar, ci de repetarea unei anomalii a B.O.R. in anul 1929 – anume, fixarea unei pascalii diferite fata de intreaga Biserica Ortodoxa Universala. 2. Anomalia pascaliei ”romanesti” era efectul adoptarii nu a calendarului gregorian ca atare (sau a “noului calendar“, cel despre care se spune ca e anatemizat de o serie de sinoade din sec. XVII) ci a calendarului iulian rectificat, opera a prof. Chiricescu care, culmea, era anti-catolic fervent. Detalii se gasesc aici: http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Rezistenta.html 3. Campania a fost dusa, in principal, de doua curente: cel condus de Nae Ionescu, prin Cuvantul, si cel condus de Nichifor Crainic, prin Curentul. Controversa a cuprins insa mai toate mediile din acel timp, problema fiind discutata inclusiv in Academia Romana si atragand atentia politicienilor vremii. 4. Sinodul, dupa ce a incercat sa justifice si sa respinga toate atacurile privitoare la pascalia ”romaneasca” (care in 1929 era pe 31 martie, pe cand pascalia ortodoxa era pe 5 mai), anomalia de care vorbeam, initial revine, facand concesia de a lasa crestinii sa sarbatoreasca Pastile la data la care doresc (ceea ce ducea la aberatia praznuirii Pastelui de doua ori in cuprinsul aceleasi Patriarhii) iar apoi renuntand cu totul la orice ”originalitate” cu privire la data Pastilor si revenind la randuielile Traditiei si ale Bisericii Ortodoxe Universale. Ironia istoriei face ca Nae Ionescu sa considere ca Patriarhul Miron Cristea NU a fost unul din sustinatorii acerbi ai noii pascalii: Citat:
Spunem “defaimari” deoarece acesti zeloti, care dau citate ciuntite, nu fac decat sa adumbreasca integritatea marturisitorilor din interbelic, caci din doua una: or marturisitorii nostri considerau BOR anatema din cauza noului calendar si atunci nu se explica de ce au ramas in comuniune cu aceasta si cu Sinodul acesteia, or impotrivirea lor nu era legata, esential, de problema calendarului, ci de problema pascaliei. Intr-adevar, printre numele cele mai cunoscute care au participat la campania de impotrivire fata de pascalia ”romaneasca” se numara Fericitul Martir Mircea Vulcanescu ce a semnat o serie de articole, adevarate bijuterii de marturisire ortodoxa. O parte din aceste articole este semnata insa in colectiv, alaturi de Vulcanescu aducandu-si contributia George Racoveanu si un alt viitor mucenic al inchisorilor comuniste, Sandu Tudor. Interesant, nu? Asadar, Sandu Tudor (adica viitorul parinte isihast si marturisitor Daniil de la Rarau, participant de frunte al Miscarii “Rugul Aprins” de la Antim) a participat si era foarte in tema cu problema pascaliei si a calendarului. Cu toate acestea, Sandu Tudor decide sa se faca monah in 1948, avandu-l drept duhovnic pe Parintele Cleopa. Sa nu fi stiut oare Sandu Tudor nimic despre factiunile obscure stiliste existente in momentul in care a devenit monah? Greu de crezut… In orice caz, era foarte in tema pe problema calendarului si totusi nu numai ca a ramas in Biserica Ortodoxa Romana fara sovaiala, dar a devenit monah si apoi parinte duhovnicesc si staret in cadrul acesteia acesteia! Pentru a-si sfarsi alergarea sa ca martir in iadul Aiudului. Inteleg oare noii zeloti de astazi care impart icoane cu Sfantul Mucenic Daniil pilda acestuia? Tare ne indoim… Revenind la tema… Asadar, Mircea Vulcanescu, Sandu Tudor si George Racoveanu elaboreaza impreuna doua articole marturisitoare din seria mai cuprinzatoare a Cuvantului lui Nae Ionescu: Infailibilitatea Bisericii si Failibitatea Sinodala si Raspuns Prea Sfintitului Vartolomeu. Ratacirea Sinodala (articolul se gaseste, incomplet, la pag. 12 din documentul scribd. A fost atribuit in mod eronat lui Nae Ionescu; in arhivele lui Mircea Vulcanescu acesta precizeaza cine au fost autorii.) In Raspunsul catre P.S. Vartolomeu cei trei marturisitori afirma clar (in mod bizar, din documentul din scribd lipseste un pasaj intreg ce se regaseste in editia Bunul Dumnezeu contemporan. Studii despre Religie, Ed. Humanitas, p. 288): |
#89
|
|||||
|
|||||
![]()
continuare:
Citat:
Citat:
In alta parte, Mircea Vulcanescu afirma urmatoarele despre problema generala a calendarului: Citat:
* reforma se facea din cauze si pricini ne-patristice; * produce tulburare in popor; * produce neoranduieli legate de cursivitatea praznicelor, pe termen lung. Nu pentru ca ne scoate din sobornicitate si pentru ca ne lipseste de har! Acestea sunt legate abia de schimbarea datei pascaliei! Doar prin decizia de a praznui Pastile separat de Biserica Ortodoxa Universala, doar prin iesirea din sobornicitate si din randuielile stabilite la Niceea privitoare la Pasti, abia asa s-a pus problema unei virtuale (deci nu implinite, realizata) schisme initiata insa (NOTA BENE) nu de marturisitorii Predaniei, ci de inovatori! Iata deci alta dovada a discernamantului si a constiintei marturisitoare a lui Mircea Vulcanescu – faptul ca nu ei, fideli traditiei, amenintau cu o schisma sau initiau o astfel de miscare (!), ci ca sinodalii inovatori s-ar fi pus, singuri, in schisma, daca ar fi afurisit gruparea condusa de Nae Ionescu: Citat:
De remarcat insa caracteristica autentica a duhului marturisitor, asa cum avea sa-l formuleze apoi si Cuviosul Paisie Aghioritul: a spune adevarul in interiorul Bisericii, pana cand, la limita tragica, vrajmasii adevarului se scot pe ei insisi singuri din aceasta. Niciodata a te rupe de Biserica pentru a fonda grupari schismatice! Ca scopul campaniei dusa de Nae Ionescu si ceilalti marturisitori a fost revenirea la Pascalia ortodoxa o atesta insusi filosoful, remarcand efectul marturisirii: Citat:
Mai mult, la inceputul campaniei Nae Ionescu citeaza chiar celebrul Sighilion patriarhal din 1583 care, printre alte anateme aduse invataturilor catolice, anatemizeaza si calendarul gregorian, latin, care includea, evident, o pascalie schimbata. Asadar, nu se poate spune ca Nae Ionescu si ceilalti nu cunosteau istoria bisericeasca si sinoadele in materie. Stiind aceleasi lucruri pe care le invoca si schismaticii zilelor noastre, esentialul pentru ei, o spunem cu riscul de a ne repeta, a fost pascalia, care facea ca Biserica noastra sa se afle in sobornicitate sau in afara ei. Calendarul indreptat nu era bun, insa nu au considerat ca este nevoie sa faca inca o campanie pe tema revenirii la vechiul calendar, nici in momentul in care Sinodul a dat inapoi in problema pascaliei, in anul 1929, nici in momentul introducerii lui, cu cativa ani mai devreme. Acestea sunt faptele istorice, aceasta este marturisirea iubitorilor Traditiei si Predaniei ortodoxe. Si mai trebuie aratat un lucru esential: Sighilionul patriarhal din 1583 nu se putea aplica Bisericii Ortodoxe Romane din perioada interbelica, asa cum nu se poate aplica nici BOR din prezent! Pentru simplul motiv ca B.O.R. nu a avut niciodata adoptat, integral, calendarul gregorian sau latin! In perioada interbelica, chiar si cand a avut anomalia legata de pascalie, BOR avea ”calendar iulian revizuit” iar acum are calendarul gregorian doar in parte, avand Pascalia praznuita pe calendarul vechi. Ne aflam, asadar, intr-o situatie canonica noua pentru care Sinoadele istorice invocate de zelotii schismatici nu se aplica. Se aplica, in schimb, hotararea pan-ortodoxa de la Moscova din 1948, care a oranduit co-existenta unor calendare diferite dar existenta unei singure date a Pastilor, cea conforma Predaniei. Referitor la sintagma care i se atribuie lui Mircea Vulcanesc: “nu avem sinod”. In realitate, asa cum am aratat, Mircea Vulcanescu si ceilalti nu faceau decat sa constate o virtualitate (deci nu un fapt implinit!): decizia de a sarbatori Pascalia diferit fata de Soborul Bisericilor Ortodoxe (deci iarasi, este vorba despre Pascalie si nu despre calendar!) nu facea decat sa puna Sinodul intr-o pozitie in raspar cu intreaga ortodoxie. Virtualitatea NU a devenit realitate, Sinodul a revenit la Pascalia ortodoxa iar marturisitorii nostri au ramas, prin biruinta lor, atat in Biserica Luptatoare cat si in cea Triumfatoare, din cer. Selectam insa un ultim citat din Mircea Vulcanescu pentru a vedea duhul in care acesta marturisea si ce distanta este intre duhul marturisirii autentice a Predaniei si duhul zelotismului care ii agita pe cei care ar fi trebuit sa ia aminte la Sfinti Inchisorilor… |
#90
|
|||
|
|||
![]()
continuare:
Citat:
Concluzii Marele rau pe care il fac cei care se folosesc de frumoasa biruinta din perioada interbelica a marturisitorilor Predaniei este ca o falsifica pe aceasta si lipsesc poporul binecredincios de un reper esential. Pentru ca noi trebuie sa urmam marturisitorilor si nu zelotistilor care se folosesc in mod iezuit de citate trunchiate si de sfintele moaste ale Martirilor din inchisori. Asadar, daca vrem sa avem parte de marturisitorii Predaniei si de Sfintii Inchisorilor, sa urmam lor, intelegand ca schimbarea calendarului a fost o decizie nepotrivita Traditiei ortodoxe, provenita dintr-un duh ne-patristic de innoire, dar ca: Citat:
Ioan Bucur Am postat de la adresa http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...-calendarului/. Am vrut sa aduc la cunostinta cititorului acest minunat link, care nu toti ajung la el si toti meritam sa ajungem la Adevar ... Chiar daca nu sunt cuvintele mele releva credinta in acest discurs despre calendarul nou si vechi. Pentru mai multe detalii recomand aceasta adresa in legatura cu geocentrismul Pamantului, despre Calendarul liturigic si uman etc.: http://www.hexaimeron.ro/ Aceasta transcriere a link-ului zis mai scurt concentreaza, parerea mea, cel mai bine cum sa ne ferim de schisma fata de Biserica Ortodoxa si sa ne ferim sa cadem in stilism. Nu ma dau mare invatator, destept, intelept. Sunt un om ca tot omul, pacatos, incercand sa imi lucrez mantuirea. Tot ce doresc e unitate intre fratii nostri stilisti, si eu nu ii anatemizez, cum ne fac ei noua, ci ma rog pentru ei sa le descopere Bunul Dumnezeu adevarul dreptatii si calea cea adevarata spre ortodoxism. A fost si este o munca de toate zilele, in cautare de raspunsuri, dar prin rugaciune, dragoste si rabdare Dumnezeu iti descopera Adevarul dreptatii. Smerenie sa avem si sa nu ne impotrivim Adevarului ... Iar radacina smereniei, dupa parerea mea este ASCULTAREA. Ascultarea in primul si in primul rand de Biserica Lui Hristos ... Daca o avem pe aceasta, multe roade putem aduce in fata Lui Dumnezeu, semenilor nostri si in sufletul nostru ... Renuntarea la orgoliul este primul pas in ascultare ... Recomand urmatoarele link-uri pentru o mai buna lumina in ochii sufletului si pentru toate gandurile ce ne macina si nu ne dau pace in legatura cu calendarul si ecumenismul. Pentru cei care vor sa paraseasca Biserica, crezand ca asa slujesc lui Dumnezeu – GHERON IOSIF, UCENICII SAI SI CALENDARUL -> http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/ Mitropolitul Serafim de Pireu: O RATACIRE COMUNA: ZELOTISMUL RADICAL SI ECUMENISMUL SINCRETIST -> http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...ul-sincretist/ Parintele Epifanie combate extremismele stiliste si arata cum Biserica intotdeauna a lucrat cu iconomie si dreapta socoteala ->http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...pta-socoteala/ Fericitul Filotheos Zervakos – DOUA MINUNI DOVEDITOARE CA NU MANTUIESTE CALENDARUL, CI POCAINTA -> http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...l-ci-pocainta/ Cuviosul Paisie Aghioritul si cele doua rani opuse ale Bisericii de azi: ECUMENISMUL SI STILISMUL->http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...-si-stilismul/ PARINTELE IUSTIN: “Tot erezie este sa te desparti si de trupul Bisericii, cum e cazul stilistilor” -> http://www.razbointrucuvant.ro/recom...l-stilistilor/ Rezistenta Bisericii - > http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Rezistenta.html REGLEMENTAREA PASCALIEI ORTODOXE LA MOSCOVA 1948 http://www.hexaimeron.ro/Calendar/Hotarire.html De asemeni recomand cartea: Cele doua extreme: Ecumenismul si stilismul, Arhim. Epifanie Teodoropulos http://bibliotecateologica.wordpress...-si-stilismul/ Pentru ce vă spun acestea? "Pentru că e vorba să cercetez alcătuirea lumii și să contemplu universul nu pe temeiul principiilor filosofiei lumii, ci pe temeiul învățăturilor pe care Dumnezeu le-a dat lui Moise, slujitorul Lui, Care i-a vorbit lui Moise aievea, nu prin enigme. De aceea trebuie neapărat ca cei care doresc să vadă aceste mărețe lucruri să aibă exercitată mintea lor pentru înțelegerea învățăturilor ce ne stau în față." Sfântul Vasile cel Mare, Hexaimeron Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce este calendarul? Calendarul iulian revizuit. Cum si de ce?! | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 71 | 31.10.2011 09:23:19 |
Calendarul ortodox | daniil96 | Intrebari utilizatori | 0 | 23.01.2011 22:29:02 |
Istoria trecerii de la calendarul niceo-iulian la calendarul iulian indreptat | ioannistor | Resurse ortodoxe on-line | 8 | 20.11.2010 02:17:10 |
Ciudateniile din calendarul BOR | mihailt | Generalitati | 4 | 22.03.2009 14:16:15 |
Calendarul | AndreiVlad | Generalitati | 2 | 02.02.2009 19:03:05 |
|