Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii si al suferintei omului?
O teorie năstrușnică din ultimul “Cuvânt” al ereticilor pucioși lansează teorema că “Dumnezeu este autorul bolii și a suferinței”, folosindu-le ca mijloace educative pentru om:
“Se duce omul la doctor și-i dă doctorii doctorul, dar nici un doctor nu gândește și nu știe să spună de unde vine boala la om, și nu-i dă omului doctorii după boala lui, ca să se vindece de boala de la care vine suferința. O, nu știe omul că trupul plin de durere e doctorie pentru el. Altfel de doctor este Dumnezeu, Care trimite omului suferință pentru vindecare dacă omul nu ia ca doctorie umilința cea pentru păcate și pocăința apoi și iubirea apoi pentru Domnul vindecătorul.”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 4 decembrie 2010)
Ce știm însă din Biblie? Iov a primit suferință și boală de la diavol, nu de la Dumnezeu. Dumnezeu doar a îngăduit-o, ca să se învedereze dreptatea și răbdarea lui Iov. Înainte de a intra în porci, diavolii au cerut învoire și au primit-o de la Iisus, dar nu El a avut inițiativa aceasta. Dimpotrivă, Domnul a fost doctorul sufletelor și a trupurilor, samarineanul milostiv care a uns cu untdelemn și vin rănile celui suferind, Cel care a plâns și apoi l-a înviat pe Lazăr și pe fiul și fiica celor care îi jeleau. Este o jignire și un afront și o blasfemie să-L facă cineva pe Dumnezeu autorul suferinței, fie ea și “educativă” (sau “vindecătoare”, cum spun pucioșii) pentru om. Diavolul aduce suferința iar Domnul doar o tolerează pentru o vreme. A inversa termenii ecuației înseamnă a dovedi ori rea intenție blasfemiatoare, ori o rațiune adânc deformată și profund pervertită. Prin demersul lor “original”, pucioșii se regăsesc așadar în cel puțin una dintre aceste două situații, dacă nu cumva chiar în amândouă.
Întrebarea însă poate rămâne, ca suport de reflecție teoretică: Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii și al suferinței omului?
|