![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
294. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei (partea a II-a: oprirea de la căsătorie) (X)
Lelița Mihaela merge mai departe cu răstălmăcirea Scripturii, arătând că deși Scriptura spune limpede că preotul sau episcopul trebuie să fie bărbat al unei singure femei, în caz că dorește căsătorie, astăzi această libertate condiționată a căsătoriei lui nu mai este valabilă. Despre B.O.R. afirmă că "este condusă de satana", confirmând încă odată public poziția schismatică a sa și a sectei pe care o păstorește față de Biserica majoritară, în care a fost și ea cândva botezată: "O, căsătoria nu înseamnă lepădare de sine, iar Eu am spus că cel ce voiește să vină după Mine, să se lepede de sine. Am spus aceasta și la cei necăsătoriți, și la cei căsătoriți, dar mai mult le-am spus la cei căsătoriți, și iarăși spun: căsătoria nu înseamnă lepădare de sine. Dacă Scriptura spune despre preot și despre episcop "să fie bărbatul unei singure femei", și aceasta, în Domnul, precum este scris în Scripturi, iată ce spun azi Eu, Domnul: preotul sau episcopul nu poate fi și al femeii, și al bisericii, iar dacă voiește episcopie, să se oprească și el, și femeia lui de la desfrânare, de la păcatul cel în însuși trupul lor, și, lepădându-se de sinele lor și de trupurilelor, să-și ia crucea și să-Mi urmeze ca slujitori pentru cer și pentru biserică. Azi însă biserica este condusă de satana, nu de Mine, căci capul bisericii este omul; omul care se face preot, și care se însoară mai întâi, dar Scriptura spune așa: "Cinstită să fie nunta, și patul neîntinat, iar pe desfrânați îi va judeca Dumnezeu". Amin.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 31 mai/13 iunie 1999) O nouă răstălmăcire gravă aduce lelița Mihaela Tărcuță atunci când vine vorba despre relațiile dintre soți. Referindu-se la un text din Epistola I către Corinteni, Mihaela falsifică frazele și sensurile ei, pentru a le conferi înțelesuri modificate "cu 180 de grade". Textul în cauză este următorul: "Cât despre cele ce mi-ați scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie. Dar din cauza desfrânării, fiecare să-și aibă femeia sa și fiecare femeie să-și aibă bărbatul său. Bărbatul să-i dea femeii iubirea datorată, asemenea și femeia bărbatului. Femeia nu este stăpână pe trupul său, ci bărbatul; asemenea nici bărbatul nu este stăpân pe trupul său, ci femeia. Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre. Și aceasta o spun ca un sfat, nu ca o poruncă." (1Cor.7,1-6) Pavel punctează aici esențialul în ceea ce privește relațiile dintre soți: 1. Bună este înfrânarea celibatului, dar pentru a preveni desfrânarea, căsătoria este și mai bună. De aceea, omul să nu se mai desfrâneze în afara căsătoriei, ci să se căsătorească pentru a scăpa de desfrânare; 2. Fiecare (deci toți bărbații) bărbat să aibă de soție o femeie, și fiecare (deci, toate femeile) femeie să aibă de soț un bărbat; 3. Cei căsătoriți nu pot să se șantajeze reciproc în ceea ce privește dreptul fiecăruia la relațiile intime; de aceea, fiecare soț este stăpân pe trupul soției, și invers; 4. Relațiile intime țin de buna înțelegere și conviețuire dintre soți, deci asupra lor nu se pot da porunci, ci numai sfaturi. Iar sfatul lui Pavel este de a nu apela la "căsătoria albă", pe motiv de evlavie, ci soții să se iubească și să nu se lipsească unul de altul, pentru a nu anula astfel avantajul oferit lor de căsătorie, și anume ferirea de desfrânare; dar nici evlavia să nu fie neglijată, ci postul și rugăciunea să se facă în comun, pentru cinstirea familiei. Ce spune Mihaela referitor la aceste versete? Iată ce spune: "Apostolul Pavel răspundea și el cu grijă la începutul bisericii Mele când era întrebat de cei ce se alăturau învățăturii curate, și spunea: "Bine este pentru om să nu se atingă de femeie, dar ca desfrânarea să-și aibă și ea rânduială, să-și aibă bărbatul femeia lui, iar femeia să-și aibă bărbatul ei, căci cei ce se lipsesc unul de altul multă vreme, sunt ispitiți de satana din pricina desfrânării lor". Dar celui nedesfrânat nu-i trebuie legea aceasta, căci acela este curat. O, pe pământ așa este încă de la căderea omului. Cel ce nu se poate înfrâna, acela se căsătorește, căci între foc și căsătorie, mai bună este căsătoria. Aceasta este lege pentru cei ce nu se pot înfrâna și care nu sunt liberi." (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 31 mai/13 iunie 1999) Lelița Mihaela modifică sensul dat de Scriptură pentru căsătorie, și anume: "legea căsătoriei îi este dată omului ca să scape de desfrânare, care îl paște în afara căsătoriei", propunând o formulă nouă: "legea căsătoriei îi este dată omului pentru ca desfrânarea lui să capete o formă legiuită, o rânduială tolerată" . Cu alte cuvinte, toate sfaturile date de Pavel sunt modificate după cum urmează: 1. Omul să nu se mai desfrâneze în afara căsătoriei, ci să se desfrâneze în interiorul ei. 2. Dispare cuvântul "fiecare", care apărea de două ori în textul original al Scripturii. Bărbatul (deci nu fiecare, nu toți bărbații) care nu se poate lipsi de desfrânare să-și aibă femeia lui, cu care să se desfrâneze în voie, iar femeia (deci, nu fiecare, nu toate femeile) care nu se poate lipsi de desfrânare, șă-și aibă soțul ei, cu care să se desfrâneze în voie; 3. Dispare complet orice referire la relațiile trupești dintre soți și la regulile de bun simț care ar trebui să le guverneze; 4. Dispare complet sfatul lui Pavel adresat soților cu privire la frecvența apropierilor trupești: "Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială...". El este înlocuit cu o constatare neutră, impersonală, care reafirmă convingerea că cei căsătoriți, dacă se lipsesc unul de altul multă vreme, recad în pofta desfrânării lor pe care le-o garantează căsătoria. Mesajul lelițăi Mihaela este limpede: "căsătoria este o rânduială omenească, prin care se asigură legiferarea desfrânării". Dacă ar fi așa, de ce ar mai fi fost nevoie ca Pavel să dea "dezlegare la desfrânare" în sânul căsătoriei? Dacă se pleacă de la desfrânare și tot la desfrânare se ajunge, atunci rostul acestei "dezlegări " nu se mai justifică, chiar dacă se legiferează. Ba e chiar mai rău, ca și când Pavel s-ar învoi la un lucru rău (desfrânarea) și ar da un "cadru legal" răului, ca să se săvârșească în voie și cu "acoperire legală", fără să mai creeze vreo remușcare celor în cauză. Last edited by mariamargareta; 28.01.2011 at 00:29:41. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Mesaj,propunere | TEOLOGUL | Generalitati | 45 | 08.01.2011 12:16:34 |
Fenomenul Noul Ierusalim de la Pucioasa | mihailt | Secte si culte | 2319 | 30.07.2010 23:36:37 |
un mesaj frumos | The_Fallen | Generalitati | 1 | 14.07.2010 22:22:29 |
|