Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #35  
Vechi 12.02.2011, 21:27:21
Scotsman
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
tocmai am verificat... am cartea in format electronic... versetul acela se gaseste la pag 60 nu la 85.. cel putin la mine... comentariul acela nu ii apartine lui Nil Ascetul! Comentariul lui Nil Ascetul e la versetul 20 . verifica si tu... 378 = Nil Ascetul , Cuvantul Ascetic (vs 20) .. 379 e la versetul 24..
Ciudat,la mine este la pagina 85,am cartea,Editura Christiana.Penultimul paragraf,nr 24.Capitolul 15 din Levitic incepe la pagina 82 iar la pagina 85,penultimul paragraf,este comentat exact asa versetul 24 din Levitic.La pagina 60,la mine,este vorba despre insecte si dobitoace cu copita despicata iar la versetul 20 nu am nici o trimitere la nici un Parinte sau la Nil Ascetul.Nu inteleg de unde provine diferenta,adica de ce sunt diferite.Versetul 24 este comentat exact asa:,,Contextul face referire la declansarea spontana a menstruatiei in timpul actului sexual,caci in cazul intentiei constiente de apropiere sexuala in acesta perioada,legea prevedea pedeapsa cu moartea"

Mai invoc un singur argument in sprijinul ideii conform careia acea necuratire era mai mult decat una medicala,sau mai mult decat o simpla impuritate.Nu incerc sa conving pe cineva,doar imi postez argumentele si sursele.O sa folosec studiul lui Schultz ,,Journey through the Old Testament".

Leviticul este cartea a treia a Pentateuhului.Evreii o numeau ,,Tora Hacobanim",sau ,,Legea Preotilor"(Tora Hacobanot)sau Legea Jertfelor.Cuprinde dispozitii cu privire la cultul sacru.Se imparte in doua parti: partea I(capitolele 1-10)care vorbeste despre felurile jertfelor si despre preotime si partea II (capitolele 11-27)care vorbeste despre normele referitoare la curatirea levitica.Poporul trebuia curatit atat prin curatire externa legala cat si prin curatire interioara(vezi unde am vorbit de Hristos si fariseii).Incalcarea Legii cauzeaza efecte speciale,atat pentru preoti cat si pentru norod.

Elaborarea legilor morale pentru o viata sfanta erau menite sa-i calauzesca pe israeliti in comportamentul lor ca popor sfant al lui Dumnezeu(vezi in acest sens Exodul capitolele 20-24).Ascultarea fata de aceste legi morale,civile si ceremoniale mai avea si rolul de a-i deosebi de natiile inconjuratoare,pagini si idolatrii prin definitie.Adica aveau nevoie de o invatatura distincta,care sa-i tina pe linia de plutire,inclinatia lor spre a calca Legea Domnului nefiind chiar ceva nou.Aceste legi primite de Israel pot fi si mai bine intelese in lumina culturilor contemporane din Egipt si Canaan.Este asadar o perspectiva istorica.La israeliti era interzisa casatoria intre frate si sora(care era permisa in Egipt).Reglementarile privind maternitatea si nasterea copiilor nu numai ca le reaminteau faptul ca omul este o creatura pacatoasa dar contrastau cu perversiunea sexuala,prostitutia si sacrificiul copiilor asociate cu riturile religioase si ceremoniile canaanitilor.

Legile privind alimentele curate si restrictiile ce vizau sacrificarea animalelor erau destinate sa-i impiedice pe israeliti sa se conformeze cu ritualurile egiptene asimilate idolatriei.Era logica ca israelitii,avand amintirea vie a sclaviei,sa fie instruiti ca in vremea recoltei sa lase spice pentru saraci,sa-i ingrijeasca pe cei neajutorati,sa-i respecte pe varstnici,sa judece cu dreptate in toate relatiile lor.Acesta distinctie era necesara pentru a se delimita clar sfintenie poporului Domnului in comparatie cu cei cu care intra in contact.Era ca un fel de vaccin divin si de cate ori israelitii l-au uitat nenorocirile s-au abatut asupra lor.De aceea cred ce aceste prevederi erau mai mult decat o simpla necuratire medicala.Era necuratirea pacatului de care trebuia sa te feresti,in care traiau altii si in care puteai cadea si tu oricand.

Last edited by Scotsman; 12.02.2011 at 21:32:32.
Reply With Quote