![]() |
![]() |
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rabinii considerau lepra incurabila dpdv omenesc.Vechiul Testament consemneza doar doua situatii cand Cel de Sus a vindecat un lepros( Numeri 12:10-15 si 2 Imparati 5:1-14).Impins de mila(termenul este splanchnistheis>,,mila profunda") Mantuitorul s-a atins de cel de neatins si a vindecat ceea ce era incurabil.Atingerea Sa poate semnifica ca Mantuitorul nu era tinut de regulile rabinice cu privire la pangarirea rituala.Aceasta atingere simbolica cat si felul categoric in care s-a pronuntat ,,Voiesc"(timpul prezent) si ,,curateste-te"(un act decisiv primit)au constituit vindecarea,care a fost imediata,completa si vizibila(toate caracteristicile unei marturii valide)pentru toti cei ce il vedeau(inclusiv cu martori) pe cel ce a fost bolnav. Curatirea leprei era un semn mesianic de necontestat(Matei 11:5 si Luca 7:22) ca Cel de Sus lucra intr-un fel nou.Daca preotii l-ar fi declarat curat pe lepros dar L-ar fi respins pe cel ce L-a curatat,necredinta lor ar fi fost o proba incriminatoare impotriva lor(asistam cumva la o scena demonstrativa aproape pe sistem juridic).Nu poti admite efectul dar sa respingi cauza,mai ales cand aceasta si-a probat validitatea inclusiv cu martori.Ti-ai recunoaste singur abordarea subiectiva si deloc onesta. Este posibil ca Mantuitorul sa-i fi solicitat omului discretia pentru ca ar fi fost asaltat de diversi oameni care doreau favoruri imediate.Mantuitorul a poruncit adeseori pastrarea tacerii si a cautat sa reduca la minim proclamarea adevaratei Sale identitati si a puterilor Sale miraculoase.Valul care acoperea,aparent,identitatea Sa a fost ridicat treptat pana cand EL a declarat-o deschis(Marcu 14:62 ) Last edited by Scotsman; 11.02.2011 at 22:53:03. |
|