[quote=catalin2;391084]
Citat:
Iar botezul simplu facut de un ortodox, care e madular al Bisericii, se face in cazuri exceptionale ca sa fie facut ceva.
|
Cum
ca să fie făcut ceva? Adică să aibă omul impresia că și-a botezat copilul? Mi se pare că nu încape niciun dubiu că un astfel de botez, făcut de orice creștin, e valid. Iar uneori el a fost făcut, probabil, și de creștini care, deși botezați ortodox, nu cunoșteau nici măcar crezul. Iar dacă nu moare se continuă cu rânduiala obișnuită, de către preot, și cu mirungerea.
Citat:
Nu stiu daca ai inteles ca orice ortodox marturiseste crezul, iar in crez e vorba ca Biserica e Una, nu ca BO e mai buna decat alte biserici. Celelalte nu sunt biserici, s-au autodenumit ele asa. Inseamna ca va trebui sa sari peste pasajul acesta cand se rosteste crezul daca doresti sa ramai si cu conceptia ta.
|
Nu trebuie să sar acel pasaj. Așa mărturisesc, și așa cred: „întru una, sobornicească și apostolească Biserică”. Ceilalți s-au desprins din aceasta, însă nu cu totul, cred eu, ci rămân ancorați, catolicii prin preoție și celelalte taine, luteranii și ceilalți protestanți prin cele 3 taine pe care le păstrează, neoprotestanții prin singura taină pe care o recunosc - botezul.
După cum am spus-o în repetate rânduri, această părere se bazează nu doar pe spusele părintelui Teofil, ci și pe ale părintelui Stăniloae. Voi mai căuta și la alți teologi care tratează problema aceasta, ca să înțeleg mai bine.