![]() |
![]() |
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Protestantii si din aceasta cauza s-au despartit de BC si au facut o noua invatatura, pentru ca BC pierduse drumul si punea accentul mai mult pe fapte. Asa ca protestantii au spus har si credinta. De asemenea unii protestanti, unii din ei fiind calvinii, au spus prin Calvin ca la caderea lui Adam firea omului a cazut total. Noi ortodocsii spunem ca firea omului doar s-a degradat, nu avea cum sa cada de tot. De aceea oamenii pot face din proprie vointa unele fapte, fie bune fie rele. Si ateii pot face fapte bune din acestea, nu stiu de ce toti ii considera pe atei raufacatori. Aceasta conceptie cu faptele conteaza nici macar nu tine de ecumenism ci de umanismul secular, e un fel de semiateism. Filozofii iluministi si ganditorii atei au spus si spun ca tot ce conteaza sunt faptele, sa faci bine, etc. Nu are nicio legatura cu crestinismul, e o conceptie venita din cauza secularizarii, din ateism. Spune Sf. Igantie ca dreptii din Vechiul Testament nu s-au putut mantui, desi aveau nu numai niste fapte, dar si credinta adevarata in Dumnezeu adevarat, nu aveau nici macar o deformare cum ar fi azi ereziile. Unii chiar vorbeau direct cu Dumnezeu. De ce nu se puteau mantui? Pentru ca nu aveau harul acela trimis de Iisus la Cincizecime, harul prezent azi in Sfintele Taine. Sutasului Corneliu i s-a spus ca are si credinta si fapte, dar nu i-a zis sa faca la fel in continuare, ci sa se boteze in Biserica, pentru ca acelea nu puteau sa ii asigure mantuirea. De aceea spune Sf. Ignatie de faptele credintei (si cu ocazia asta am inteles si eu mai bine), nu crucea rosie sau organizatiile de caritate pot aduce mantuirea, ci milostenia facuta din credinta. fapte caritabile pot face si ateii, Biil Gates doneaza de exemplu mari sume de bani care ajuta multi oameni. Toti oamenii isi iubesc familia, copii, au aceasta iubire, cred ca si Stalin o avea fata de copii (povestea fiica lui). Bineinteles ca nu toti ortodocsii se mantuiesc, nu despre asta e vorba. Sf. Serafim de Sarov ne spune ca harul pe care il adunam conteaza, nu sa facem ce stiu eu ce sau sa stim dogmele. Iar harul se aduna din credinta, unii din milostenie, unii mai mult din rugaciune, etc. Cum ne indeamna Sf. Ignatie, sa stam mai mult sa ii citim pe sfinti, nu conceptiile si cartile cu idei venite din vest sau orientale, cand nici nu am apucat sa stim ce spune ortodoxia. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|