Citat:
În prealabil postat de delia31
Nu va asteptati din partea domnului 100-1 sau a vreunui adventist sa admita prin credinta (ca de inteles rational, oricum, no chance) ca prin acele cuvinte tainice rostite la Tainica Cina, Hristos S-a referit avant la lettre la trupul Lui indumnezeit, inviat, pnevmatizat, de care s-au impartasit Luca si Cleopa dupa Inviere, trup a carui consistenta nu mai e identica cu cea a trupului de carne si sange.
|
Printre multe și inutile ironii mai scapă și câte un adevăr, probabil neintenționat. Dar oricum e bine că e scris... Să fie primit!
Într-adevăr,
prin credință înțelegem că e vorba de o referire
avant la lettre la trupul Lui crucificat, înviat (poate mai puțin în contextul Cinei, dar totuși prezent) și slăvit la Revenirea Lui (Mat.26,29). Această
credință ne face apți să înțelegem că pâinea și vinul este/reprezintă trupul și sângele Lui, adică
viața (Deut.12,23) Lui curată de care trebuie să fim părtași și noi. Ideea este că nu trebuie să ne împărtășim [doar] cu pâine și vin, ci [și] cu viața Lui Hristos; adică așa cum pâinea și vinul ce le luăm devin prin procesul asimilației parte din noi (carne, sânge, oase, nervi), așa și viața curată a Lui Hristos să devină viața noastră trăită prin El și pentru El.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Nu mai am de adaugat decat o fotografie postata de Lore pe topicul cu Lucruri minunate in imagini, in care domnul 100-1 poate vedea cu ochii acestia trupesti, ceea ce refuza sa vada cu retina launtrica: Lumina ce iradiaza din launtrul Potirului Ortodox in care se afla Trupul pnevmatizat al lui Hristos, invaluit in chipul painii si vinului.
|
Vă mulțumesc pentru împărtășirea Sfântului Photoshop, însă eu rămân la ce spusesem mai sus: pentru mine, pâinea și vinul de la împărtășanie
este trupul și sângele Domnului
prin credință. Căci umblăm prin credință, nu prin vedere. 2 Cor.5,7.