![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnule Lucian, daca cumva n-ati stiut, tin sa va spun ca domnul 100-1 sufera de o forma bizara de amnezie, combinata cu „maladia facerii ca ploua”, rezultand o simptomatologie de pacient aterizat de pe alta planeta, care acum aude aceste lucruri pt. prima oara. E absolut uimitoare capacitatea lui de a nega tot ce i s-a spus pana acum si de a repeta somnambulic aceleasi si aceleasi citate invatate pe din afara, dar din pacate, neintelese pe dinauntru. De cati ani frecventeaza acest forum, i s-a raspuns si ras-raspuns la aceste intrebari in toate modurile posibile, cu citate si interpretari de-ale sfintilor, asa incat aceasta discutie care revine ciclic exact in punctul de unde a plecat, ignorand tot ce s-a spus, nu seamana cu altceva decat cu traseul unei gâște pe apa sabathului. Cu cat erezia in care crede cineva siluieste mai urat Adevarul, cu atat creeaza un halou mai intunecos, total impermeabil, absolut ermetic, care nu permite patrunderea in minte a nici unei dâre de lumina. Nu va asteptati din partea domnului 100-1 sau a vreunui adventist sa admita prin credinta (ca de inteles rational, oricum, no chance) ca prin acele cuvinte tainice rostite la Tainica Cina, Hristos S-a referit avant la lettre la trupul Lui indumnezeit, inviat, pnevmatizat, de care s-au impartasit Luca si Cleopa dupa Inviere, trup a carui consistenta nu mai e identica cu cea a trupului de carne si sange. Trupul inviat, pnevmatizat (in greaca „soma pnevmatikon”) are, pur si simplu, alte trasaturi decat ale trupului de carne si sange (in greaca „soma psychikon”). Cu acest trup pnevmatizat al lui Hristos s-au impartasit Luca si Cleopa dupa Inviere, mancand din painea pe care le-o daduse Hristos la Emaus. Cu acest trup pnevmatizat, in chip de paine si vin ne imbie Hristos de 2000 de ani in Biserica. Despre distinctia dintre trupul pnevmatizat si trupul firesc, asa cum il stim noi din carne si sange (sarx), adica despre distinctia dintre soma pnevmatikon si soma psychikon, vorbeste si apostolul Pavel in 1 Cor 15, 44: „Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc” (speiretai sōma psychikon egeiretai sōma pneumatikon). Atunci la Cina cea de Taina, ca Unul ce are putere sa dea Timp Netimpului, Hristos le-a dat apostolilor cu anticipatie acest Trup al Sau, soma pnevmatikon, desi, conform legilor timpului, cuvintele „luati, mancati, acesta este Trupul Meu”, fusesera rostite inainte ca El sa fi inviat firea umana iar trupul Sau firesc (soma psychikon) din carne si sange (sarka/sarx) sa fi ajuns la deplina unire dintre materie si duh, sa fi devenit pe deplin trup pnevmatizat (soma pnevmatikon), nesupus legilor materiei, asa cum urma sa devina dupa Inviere si Inaltarea la cer, cand trupul de om al lui Dumnezeu, pe care si-L luase din Fecioara Maria a atins gradul maxim de unire a firii umane cu firea divina, si astfel, din aceasta unire, materia, carnea si sangele Sau au devenit pe deplin pnevmatofore, nemaisupunundu-se legilor materiei. Aici se vede de fapt scopul pt. care Dumnezeu l-a facut pe Adam si din materie, si nu doar spirit ca pe ingeri, dar si scopul pt. care El Insusi, Spirit pur, S-a facut materie la plinirea vremii. Dumnezeu S-a facut purtator de materie, pentru ca omul din materie, sa se faca purtator de Dumnezeu prin har. Asta e esenta pentru care Dumnezeu S-a intrupat. Sa ni se dea noua spre mancare, pentru a-L avea prin har pe Datatorul Vietii Vesnice inlauntrul nostru, nu in afara, fiindca altfel nu vom putea avea Viata harica in noi, nici aici, nici dupa despartirea sufletului de trup. Asa dupa cum la facerea omului in rai, Dumnezeu ii sadise acestuia Pomul Vietii Vesnice din ale carui roade sa se hraneasca pt. a avea Viata Vesnica, (insa Adam n-a mai apucat), tot asa, la refacerea omului, a naturii sale care se stricase, Dumnezeu a sadit un alt Pom al Vietii Vesnice pe dealul Golgota, si care nu e altul decat Crucea, cu unicul ei Fruct dat spre mancare pt. cei ce vor Viata Vesnica: ”de nu veti manca Trupul Meu, NU veti avea Viata in voi”. Lucrurile astea i s-au mai spus domnului 100-1 si, din pacate, tot degeaba. Va recomand sa nu va irositi timpul in discutii sterile care, inevitabil, vor reveni ciclic in punctul initial de pornire. Daca cunoasterea scopului principal pt. care Dumnezeu S-a intrupat tot nu e suficienta pt. np , ca deh, ei studiaza Biblia in litera si virgulele ei, nu in duh, ii sugerez domnului adventist sa caute bibliografie pe tema termenului grecesc sarka/sarx (trup de carne si sange) si va afla poate mai multe detalii surprinzatoare, intrucat optiunea evanghelistilor pentru acest termen sarx are puternice conotatii polemice antidochetiste. In treacat fie spus, ereticii dochetisti, contemporani cu evenimentele, considerau ca trupul lui Hristos era doar un invelis aparent, parelnic (dokeo). Pentru ei, trupul lui Hristos nu avea substanta carnala, ci doar invelis ce parea carne. Tocmai de aceea, evanghelistii folosesc acest termen tare (sarx=carne) pt a contracara erezia dochetista. Ar mai fi destule de spus despre conotatiile termenilor sarx, soma psychikon, soma pnevmatikon, despre campurile semantice din acceptiunea evanghelistilor si a apostolului Pavel, insa le las aceasta placere rationalistilor np care prefera teoria de pe margine in locul experientei tainice. Nu mai am de adaugat decat o fotografie postata de Lore pe topicul cu Lucruri minunate in imagini, in care domnul 100-1 poate vedea cu ochii acestia trupesti, ceea ce refuza sa vada cu retina launtrica: Lumina ce iradiaza din launtrul Potirului Ortodox in care se afla Trupul pnevmatizat al lui Hristos, invaluit in chipul painii si vinului. Cine are ochi de vazut, vede. Iar despre cei ce nu vor nicicum sa vada, e scris de demult asa: „ Cu auzul veți auzi și nu veți înțelege și, uitându-vă, vă veți uita, dar nu veți vedea.Că s-a învârtoșat inima poporului acestuia și cu urechile sale greu a auzit și ochii săi i-a închis, ca nu cumva să vadă cu ochii și cu urechile să audă și cu inima să înțeleagă și să se întoarcă la Mine și să-l vindec" (Isaia 6, 9-10). [IMG] ![]() Last edited by delia31; 28.07.2012 at 04:06:02. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Într-adevăr, prin credință înțelegem că e vorba de o referire avant la lettre la trupul Lui crucificat, înviat (poate mai puțin în contextul Cinei, dar totuși prezent) și slăvit la Revenirea Lui (Mat.26,29). Această credință ne face apți să înțelegem că pâinea și vinul este/reprezintă trupul și sângele Lui, adică viața (Deut.12,23) Lui curată de care trebuie să fim părtași și noi. Ideea este că nu trebuie să ne împărtășim [doar] cu pâine și vin, ci [și] cu viața Lui Hristos; adică așa cum pâinea și vinul ce le luăm devin prin procesul asimilației parte din noi (carne, sânge, oase, nervi), așa și viața curată a Lui Hristos să devină viața noastră trăită prin El și pentru El. Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe de alta parte , nimeni nu poate avea viata curata ca a Lui Hristos... El a fost fara de pacat, insa oamenii au tendinta de a pacatui. Iar a -L imita pe Hristos , nici asa nu se poate , pentru ca ne pe noi insine dumnezei. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
am cautat in Biblia lor sectanta, ca sa le arat hotia, indivizi precum 'osutafaraunu' baga adanc mainile in buzunarele unor naivi, pentru a le fura a zecea parte din venit !
5. Aceia dintre fiii lui Levi care indeplinesc slujba de preoti, dupa Lege, au porunca sa ia zeciuiala de la norod, adica de la fratii lor, cu toate ca si ei se coboara din Avraam. 6. Iar el, care nu se cobora din familia lor, a luat zeciuiala de la Avraam si a binecuvantat pe cel ce avea fagaduintele. 7. Dar fara indoiala ca cel mai mic este binecuvantat de cel mai mare. 8. Si apoi aici, cei ce iau zeciuiala sunt niste oameni muritori; pe cand acolo, o ia cineva despre care se marturiseste ca este viu. 9. Mai mult, insusi Levi, care ia zeciuiala, a platit zeciuiala, ca sa zicem asa, prin Avraam; am ingrosat versetul 8, pe care acesti extorcatori il scot din context si-l prezinta credinciosilor lor, prostindu-i sa dea zeciuiala ! dar acolo scrie: "si apoi aici", deci referirea este la practica de a lua zeciuiala de catre fiii lui Levi !!! care nu primisera parte la impartire ! Pavel nu spune: "si noi crestinii, asemeni lor, luam zeciuiala" ! nu spune, da?? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu-mi permit să spun că dumneata ai "orbul urșilor", însă de "orbul găinilor" precis ai auzit! Este o o afecțiune (nictalopie/cecitate nocturnă) din cauza căreia omul sau animalul nu vede în întuneric. Respectiv în bezna spirituală în care se găsește. Căci de câte ori am spus până aici că nu sunt pastor, ori vreun angajat al cultului care să aibă un anume interes în folosirea zecimii...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
nu va inteleg, daca am gresit spunand ca sunteti pastor sau angajat al cultului, se cheama ca sunt in bezna spirituala? bezna spirituala afecteaza lucrurile duhovnicesti si nu perceptiile vis-a-vis de alte persoane.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Păi ce percepție e asta, când am spus clar de atâtea ori că nu sunt pastor!? E chiar atât de greu de priceput?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inca tot nu sesizati nici o distinctie intre trupul crucificat si trupul inviat? Ceea ce fusese trup crucificat era trupul firesc (soma psychikon) alcatuit din carne si sange (sarka/sarx) insa trupul inviat (soma pnevmatikon), e diferit, avea si are alta consistenta, nu mai e supus legilor carnii si sangelui. „Se seamana trup firesc, inviaza trup duhovnicesc” (speiretai sōma psychikon egeiretai sōma pneumatikon) 1 Cor 15, 44. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acest trup inviat avea in continuare carne si oase. Vorbiti de consistenta lui care s-a schimbat. Imi puteti detalia va rog? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Adriana, bine ai revenit! Evident ca avea oase, carne si sange, doar ca, dupa Inviere, erau pe deplin transfigurate, indumnezeite, pnevmatizate si nu mai erau supuse nici unei legi a materiei, spatiului si timpului. Firea umana ramane fire umana in veac, cu tot ce pus Dumnezeu in alcatuirea trupeasca a omului la facerea lumii. Hristos nu a anulat trupul firii umane, ci l-a transfigurat. De aceea si-a luat constitutie umana cu trup uman cu tot tocmai ca sa indumnezeiasca intreaga fire umana cu tot cu materia trupului, dupa care sa ne-o transfere noua, inclusiv partea trupeasca, fiindca altfel nu vom putea avea Viata harica vesnica in noi. „De nu veti manca Trupul Meu, NU veti avea Viata in voi!” Cu acest trup cu oase si tot restul, insa transfigurat pe deplin a putut strabate fara sa intampine nici o rezistenta duritatea stancii mormantului, cu acest trup transfigurat a putut trece prin prin usile incuiate, cu acest trup transfigurat a depasit legile timpului si spatiului, strabatand instantaneu distanta de la Emaus la Ierusalim. La aceste schimbari pe care le provoaca unirea deplina dintre firea dumnezeiasca cu firea umana materiala cu oase si tot restul, m-am referit. Cu acest trup transfigurat s-au impartasit Luca si Cleopa la Emaus, cu acest trup transfigurat ni se da de 2000 de ani in chip de paine si vin in Potirul ortodox. Despre acest trup indumnezeit si transfigurat a spus cand a spus: „de nu veti manca Trupul Meu NU veti avea Viata in voi”. Exista pe undeva pe forum un topic relativ recent initiat de domnul Mihnea Dragomir, http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14879, in care prezinta succint cateva din trasaturile trupurilor inviate atat cat ni s-a revelat deocamdata in Scriptura si scrierile sfintilor: straluminarea, agilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende spatiul si timpul), subtilitatea (proprietatea trupului pnevmatizat de a transcende orice materie, pereti, stanci, usi incuiate), impasibilitatea in fata bolii, suferintei, lipsurilor, necesitatilor biologice si fiziologice. Pt. mai multe detalii, vezi in lucrarea lui Jean Claude Larchet „Traditia ortodoxa despre viata de dupa moarte”, capitolul in care trateaza despre Natura trupurilor inviate. Vezi mai ales referintele bibliografice pe aceasta tema (ex. Sf. Grigorie de Nyssa, Dialogul despre suflet și înviere; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre morți; Sf. Grigorie de Nyssa, Despre facerea omului). |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|