Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #32  
Vechi 27.08.2012, 20:04:45
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tibor Kabba Vezi mesajul
dincolo de ce s'a spus in acest topic despre vacuitate, as dori sa adaug perspectiva vacuitatii din punct de vedere filosofic. ea a fost sesizata de Nietzsche, dar teoretizata de Sartre si de existentialism, in general, iar mai nou de catre Foucault. perspectiva vacuitatii ca finalitate ultima, ca o revarsare a sufletelor si intoarcere sisifica printre lucrurile si situatiile absurde ale cotidianului ce au o cauzalitate in moartea lui Dumnezeu despre care vorbea Nietzsche. obiectele si multitudinea nimicurile vietii din ce in ce mai rapide are ca efect golirea mintii. mai exact, gandirea umana a ajuns la o finalitate tenebroasa din cauza atingerii vacuitatii pe cai pur-intelectuale, fara a avea in vedere procesul de cauza/efect obisnuit armoniei, in detrimentul absurdului si a refuzului de a vedea:

"Că se laudă păcătosul cu poftele sufletului lui, iar cel ce face strâmbătate pe sine se binecuvintează.
Întărâtat-a cel păcătos pe Domnul, după mulțimea mâniei lui; nu-L va căuta; nu este Dumnezeu înaintea lui. Spurcate sunt căile lui în toată vremea; lepădate sunt judecațile Tale de la fața lui, peste toți vrăjmașii lui va stăpâni. Că a zis întru inima sa: nu mă voi clinti din neam în neam, rău nu-mi va fi." (Psalm 9)

Zicând acestea, Dumnezeu și-a întors fața de la cei păcătoși care nu îl mai cheamă, iar moartea lui Dumnezeu despre care ei hulesc este moarte sufletelor lor.

pe de alta parte, perpectiva budhista nu este una ateista nicidecum, dar nici una teista.

as dori sa adaug ca fiecare ramura a budhismului are o perceptie diferita asupra esentei vacuitatii. budhismul tibetan este calea de mijloc, precum si ortodoxia este in crestinism.
in perioada in care inca eram interesat de astfel de cautari (budhism, yoga, teozofie etc.) am ajuns sa il citesc pe Dalai Lama, al 14'lea de la care am primit si cele mai adanci sfaturi din aceasta sfera; in special legate de vacuitate, karma, compasiune, iubire. practicand tehnica meditatiei tibetane, am ajuns la un nivel (inferior) de a atinge vacuitatea, sesizandu'mi dublul intr'un spatiu inerent eului meu - aici cred ca vacuitatea se desparte fundamental de crestinism; in crestinism unirea cu Hristos este totala si vesnica, pe cand tehnica budhista ramane totusi o tehnica de a pacali o emisfera a creierului de cealalta (un sfat bun totusi pentru actori), iar pentru a te desavarsi prin ea trebuie sa o parcurgi pana la capat, asadar nu poate fi impartita cu Hristos.
acest moment al meditatiei a fost si cel in care am simtit cum a lucrat Botezul in mine, iar ingerul meu pazitor m'a atentionat asupra unei (supra)cunoasteri luciferice; ma refer la lumina intermitenta de pura constiinta atat de mult propovaduita in budhism. aceasta experienta spirituala m'a condus pana la urma inspre alegerea unui duhovnic si inspre rugaciunea isihasta care are darul si puterea de a ridica inima, smerind'o intru Hristos, fara niciun fel de inchipuire sau chip cioplit.

Daca ai gasit lucrarea inimii intru smerenie, in Hristos, atunci nu mai este nimic de adaugat. Ai gasit comoara ascunsa in tarina. Ea este lumina lumii care lumineaza pe tot omul pe dinlauntru. NU mai sunt necesare cautari si explicatii in labirintul conceptual.

Insa experientele tale in budism sunt necalificate, iar modul de a rationa in postare este eronat.


( Necalificata : "tehnica budista pacaleste o emisfera" ??? nu stiu ce instructiuni meditative ai exersat. "Pacalirea emisferei" este un derapaj transconfesional atunci cand rugaciunea este facuta fara frangerea inimii si dragoste, fie ca esti crestin, budist, musulman sau hindus.

Rationament nearticulat: budism - lumina intermitenta??? (premisa) - cunoastere luciferica (concluzie) )

Afirmatiile tale sunt indreptatite din perspectiva propriilor tale experiente in "budism" (cel mai probabil abordate gresit si limitate), dar nu din perspectiva cunosterii calificate a acestuia.

Budismul este inteles gresit pentru ca este privit din perspectiva rationalitatii sale, care pare sa fie o simpla acrobatie sterila a mintii.

Putini sunt instruiti corect in budism.

Ca si in celelate religii in budism sunt aprinse progresiv urmatoarele focuri ale inimii:
- patakin (nevoitorul se vede pe sine ca fiind cea mai pacatoasa fiinta din infinitele lumi samsarice)
- bhava (adorarea Lui Dumnezeu - in limbajul lor Budha)
- bodhicitta (iubirea pentru toate fapturile percepute fiecare in parte ca fiind propria mama)
- anuca (smerenia)
- pura (bunatatea)
- sada (credinta)
- kanti (indurarea in dragoste)
- aviti (iubirea saraciei)
- anati (ascultarea)
- bhaya (frica)
- santosa (multumirea cu putin)
- dana (generozitatea)
- brahmacharia (castitate)
- tapas (post - nevoitorul devine foc aprins)

Cine abordeaza practica budista fara cultivarea acestor focuri este ca si cum ar vrea sa obtina ulei din nisip.

Orice portal intelectual sau actiuni deliberate ale mintii in afara acestor miscari ale inimii sunt necalificate din perspectiva budismului mahayana.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 27.08.2012 at 21:12:43.
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism tantric - Vajrayana florin.oltean75 Alte Religii 50 28.03.2015 11:50:49
Budism - decodificarea realitatii florin.oltean75 Alte Religii 69 21.06.2014 09:45:16
Budism - Mantre florin.oltean75 Alte Religii 40 14.03.2014 12:12:35
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 08:54:01
Budism - Lamrim florin.oltean75 Alte Religii 4 06.12.2011 12:40:18