Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #8  
Vechi 04.07.2013, 16:55:13
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Mă asociez întru totul opiniei lui Vlad despre tendința dvs de a vă argumenta toate ideile prin citate... :)
De fapt Vlad nu s-a referit la asta, ci la interpretarea citatelor. Ti-am scris si data trecuta (cred ca tie ti-am scris, daca nu ma insel) ca ce spui e absurd, evident ca dam citate si nu vorbim din capul nostru, pentru ca noi nu suntem sfinti. Dar (neo)protestantii fac astasi interpreteaza fiecare cum vrea, dar si aceia conform cu ce spune cultul lor. Data trecuta ai facut un topic despre neascultare, tot ceva ce tine mai mult de o intelegere protestanta, acum despre relativism, sper sa te apropii in viitor de intelegerea ortodoxa si nu sa te departezi.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Dvs vă este cunoscut faptul că Biserica noastră recunoaște validitatea Botezului SĂVÂRȘIT ÎN NUMELE SFINTEI TREIMI inclusiv pentru creștinii din alte confesiuni? De exemplu, dacă un catolic vrea să se convertească la Ortodoxie, i se administrează doar Sfânta Taină a Mirungerii
De cand am devenit activ pe forum am scris despre iconomie, eu o cunosc, tu sper ca o citesti acum, a scris si Alin despre asta. Una din invataturile de baza propovaduite de ecumenism este validitatea botezului in toate cultele (ar spune Sfintele Taine, dar protestantii oricum nu le au pe toate), ca urmare a invataturii provenite din protestantismul liberal a ramificarii harului.
A fost prima dezbatere intr-un sinod in istoria Bisericii. Sfantul Vasile chiar explica mai pe larg acest lucru, ca desi botezul nu e valid in afara Bisericii, unii eretici si schismatici pot fi primiti fara a li se repeta botezul, prin iconomie. Asadar sunt si preoti si regiuni care ii boteaza pe catolici, in alte practici li se face doar Mirungerea, iar in altele nici asta, doar marturisirea si apoi Impartasania.
Cred ca acum intelegi mai bine ce spuneam eu in mesaje, imi dau seama ca tu nu stiai despre iconomie, ma bucur ca s-a ivit ocazia sa discutam despre asta.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Sau să ne imaginăm o altă situație: să prespunem prin absurd că PF Patriarh și tot Sf. Sinod al BOR ar intra, nu se știe de ce, în schismă față de toate celelalte Biserici ortodoxe (Doamne ferește!), iar noi, ca ortodocși români, am fi în situația de a lua urgent o decizie.
Ce am face? Nu ne-am mai împărtăși în România, fiindcă Sf. Sinod ar fi căzut în schismă și, din secunda 2, toate Tainele oficiate de către preoții aflați în ascultare canonică de BOR și-ar fi pierdut validitatea?... Sau cum ați vedea rezolvarea unei astfel de situații ipotetice?
Noi urmam Biserica si pe Hristos, nu o ierarhie orbeste. Daca Patriarhul si ceilalti s-ar face adventisti noi n-o sa-i urmam ca asa ne-am nascut. Capul si ratiunea fac parte din dotarea noastra de la Dumnezeu, ratiunea face parte din Chipul lui Dumnezeu din om. De aceea in ortodoxie se imbina ratiunea si trairea, nu doar trairea ca in religiile orientale sau ratiunea ca in ateism. Asadar vom ramane cu Biserica, daca nu se poate altfel cerem episcopi din alta Biserica Ortodoxa. E legat ce spun si de pasajul urmator:
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Ei sunt în afara Bisericii, excluși de la lumina dragostei lui Hristos, doar pentru că părinții sau bunicii lor au avut oarecari disensiuni cu PS nu știu care și s-au hotărât să treacă într-o grupare schismatică?... :)
Si daca parintii stramosii lor au facut o greseala ei trebuie sa o repete, nu au ratiune sa vada adevarul sau sa il caute? Hristos spuen sa cautam adevarul, nu sa stam ca il vom primi. Daca Hristos este capul Bisericii, si Biserica Ortodoxa este Trupul Sau nu e un efort prea mare sa vina cineva in Biserica si sa nu-i mai intoarca spatele, doar daca nu il lasa mandria si orgoliul. Da, am gresit, este cuvantul de baza pentru toti oamenii.
Idolatrii erau numiti nu doar cei ce nu stiau de credinta adevarata, ci toti cei ce erau in religia respectiva. Bineinteles ca toti credeau ca e bine ce cred ei.
Daca un vecin ineventeaza o credinta crestina gresita, cu tot felul de aiureli si se crede episcop e la fel ca Biserica?
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Hristos l-a primit, pare-se, în rai pe Sf. Grigorie de Nyssa cu tot cu credința lui în apocatastază (concepție eretică, potrivit Sinodului V ecumenic). La fel s-a întâmplat și cu Sfântul Isaac Sirul, sedus de aceeași apocatastază.
Daca am inteles bine Sfantul Grigorie doar la un anumit timp a afirmat apocatastaza. Sfantul Isaac din cate stiu nu a afirmat apocatastaza.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Oare nu exact în aceeași situație se află creștinii catolici și protestanți care, fără intenția de a cădea în erori de ordin dogmatic, Îl iubesc pe Dumnezeu și-I slujesc, păstrându-și, însă, convingerile?
Nicidecum, pentur ca un credincios ortodox chiar daca stie ceva gresit din nestiinta face parte din Biserica si are parte de Sfintele Taine. Hristos a adus in primul rand harul si implicit Botezul, credinta si chiar fapte aveau si cei din Vechiul Testament. Modernismul spune ca ar conta doar credinta in Hristos, o idee din protestantism. In ortodoxie sunt trei lucruri: credinta, fapte si har.
Doamne ajuta!
Reply With Quote