![]() |
![]() |
|
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Insa multi eretici au condamnat acest cult, aducand multe contestatii, iar cea mai utilizata fiind asa zica incalcare a poruncii a II-a din Decalog. Sigur, acesta este o desartaciune, fiindca noi nu ne inchinam materialului din care este confectionata icoana, ci celui pe care il reprezinta, adica un chip sfant. Nu ne limitama doar la latura materiala a icoanei, ci ne ducem mai departe, la dimensiunea spirituala a acesteia. Icoana este purtatoare de sfintenie si de har, prin ele revarsandu-se harurile lui Dumnezeu. Si avem icoane facatoare de minuni, icoane care plang care nimeni nu le poate contesta. Deci, ele fiind sfinte, sfintesc si pe cei care se inchina in fata lor. Sfintele icoane, mai sunt cunoascute si ca fiind "biblia celor necunoscatori de carte", iata deci ca au pe langa scopul dea ne sfinti, si scop pedagogic. Dumnezeu, prin porunca a II-a interzice inchinarea la idoli, pai oare sfintii sunt idoli? NU! Daca mergem si mai adanc in miezul problemei, vom vedea ca Dumnezeu da porunca lui Moise sa faca doi ingeri pe Sfantul Chivot... Acesta este in mare cultul sfintelor icoane care sunt atat de cinstite in Biserica noastra Apostoleasca si Soborniceasca. 2. Nu am auzit pe nimeni sa se fi imbolnavit ca a sarutat sfintele icoane, ci din contra, am auzit ca s-au vindecat de neputintele si patimile lor. Nu ne obliga nimeni sa sarutam icoanele. Acesta aceste o "obligatie" transata de Sfanta Biserica, la sinodul al VII-a ecumenic pentru a cinsti sfintele icoane, iar un mod de cinstire al lor este ale saruta cu credinta. Biserica Ortodoxa promoveaza cultul icoanelor, de aceea se face procesiuni cu icoanele, de aceea le picteaza pe peretii bisericilor s.m.a.d |
|
|