![]() |
![]() |
|
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Citat:
Totul in sensul de creatie, orice in sensul de orice in interiorul creatiei. Iar dreptatea si milostivirea sunt atribute personale ale Sale, pe care le lucreaza in raport cu umanitatea, cu creatia. Lucrezi cu legi diferite cu notiuni diferite, care nu stiu cat pot fi de combinate. Notiunea de dreptate a lui Dumnezeu este una absoluta in sensul de corectitudine absoluta intr-o situatie. Milostivirea Sa face parte tot din dreptatea Sa. Daca nu ar fi drept, s-ar gasi o fiinta care sa-i reproseze a ca fost rau, partinitor, nedrept intr-o situatia, ca a gresit, ca e vinovat fata de cineva, fata de ceva, fata de o situatie. Ori dreptatea Sa, are un sens absolut, si de a fi corect fata de fiecare fiinta din existenta. Milostivirea inseamna si dreptate dar aplicata pe masura faptelor celui vinovat. Milostivirea este poate lege de compensatie, de impingere pozitiva a unei situatii. Nu poti rezolva totul cu "dreptatea", ci mai degraba pozitiv, prin nepedepsire temporara, prin asumare a vinei, si prin compensare ulterioara a raului facut. Milostivirea apare cand gresim, cand facem bine, cand suntem iubiti de Dumnezeu. Milostivirea este si un principiu de iubire. Ori dreptatea este un alt principiu de echilibru intre rau si bine, de rasplatire a faptelor si actiunilor noastre. Este un principiu de corectitudine. A spune "mai multa dreptate si mai putina milostivire", inseamna cumva sa distrugi acest echilibru logic al lucrurilor, frumos gandit si asezat de Dumnezeu, in care Prea multa dreptate strica si salbaticeste iar Prea multa milostivire netrebniceste si strica moral. Este bine sa fii si drept si milostiv cu un copil, si astfel il cresti corect. Este bine sa iubesti dar sa fii si corect. Iar atotputernicia lui Dumnezeu, asa cum e manifestata, arata clar ca echilibrul intre cele 2 principii este calea corecta de urmat si pentru noi oamenii; Dumnezeu arata de prea putine ori "atotputernicia" Sa, ci mai degraba aceasta logica curata de "dreptate si milostivire" pe care si noi oamenii trebuie sa ne-o impropriem, ca fii ai lui Dumnezeu. De aceea in Scriptura se vorbeste simultan despre Dumnezeu "drept si milostiv", pentru ca intotdeauna trebuie subliniata impletirea celor 2 principii. Last edited by gpalama; 28.11.2014 at 14:28:19. |
|
|