Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sectiune dedicata profesorilor de religie
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 20.02.2015, 09:51:14
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Argumente pentru mentinerea unui statut demn al orelor de religie:

,,1 – Argumentul cultural: religia reprezintă și o formă de spiritualitate ce trebuie cunoscută de elevi, neputându-se considera cineva o persoană cultă fără a cunoaște propriile referințe religioase. (…);

2 – Argumentul psihologic: educația religioasă invită la reflecție, la autocunoaștere, nu e doar un prilej de fortificare interioară, de descoperire a idealurilor, de reconvertire spre lumea valorilor absolute. Recursul la religie e vindecător, salvator;
3 – Argumentul etic: educația religioasă poate aduce un suflu nou în ce privește aspectele relaționale, comportamentale la nivel individual sau social. Morala de tip religios poate umple un gol sau poate ajuta la depășirea unor sincope de orientare existențială;
4 – Argumentul sociologic: valorile religioase au virtutea de a aduce oamenii laolaltă, de a crea legături durabile; religia funcționează ca un flux spiritual integrator, ca o formulă de congregare a acțiunilor la nivel social;
5 – Argumentul istoric: religia e un factor de coagulare și de perpetuare a neamului; multe secole cultura s-a consumat în biserici și în mănăstiri;
6 – Argumentul ecumenic: instrucția și formarea religioasă pregătește omul pentru acceptarea și înțelegerea aproapelui, devenind mai generoși și mai puțin suspicioși cu ceilalți;
7 – Argumentul teologic: fiecare persoană trebuie îndreptată spre Dumnezeu, să ajungă la un sens profund al vieții și existenței;
8 – Argumentul pedagogic: educația religioasă deschide apetitul către perfecționarea de sine, reprezintă o modalitate de responsabilizare a eului în legătură cu opțiunile ulterioare.” Sursa: Mrd. Remus-Dragoș Albu, art. ”Lecția” orei de religie sau despre ”oferta” sa educațională, rev. Ortodoxia nr.1-2, 2006, pp.170-174
Reply With Quote