![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În calitate de părinte, de ce ar trebui să organizez și să particip la ample și răsunătoare acțiuni de protest, dacă pot asigura participarea copilului la ora de religie prin simpla completare a unei cereri?
__________________
"Fiți întelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii" (Matei 10, 16-22) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred ca mentalitatea este asta: "De ce sa scriu yo si nu altu?" De acolo tot conflictul acesta. :)) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
[quote=abaaaabbbb63;581762]500 milioane de euro, multi din bugetul de stat. Doare..... Dar asta e alta discutie/QUOTE]
Intr-adevar, abaab....e alta discutie; oricum, trebuie sa te consolezi si tu cumva si sa nu mai suferi atat pentru construirea catedralei; eu, spre exemplu, n-as vrea stadioane finantate de la buget, dar...asta e! PS: Bine ca mi-am amintit, sa mai donez ceva pentru Catedrala Neamului!
__________________
"Fiți întelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii" (Matei 10, 16-22) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mie mi-se pare foarte prost ales, dpdv urbanistic, locul pt constructia Catedralei. Cunosc foarte bine zona. Este un perimetru restrans cu foarte multe cladiri impunatoare: Casa Poporului, Marriott, Ministerul Aparari, plus blocurile din Calea 13 Septembrie. Cand ajungi acolo este o senzatie de sufocare dpdv al ingramadirii cladirilor iar locurile de parcare sunt o raritate. In plus daca privesti Catedrala din spate este in umbra dimensiunilor Casei Poporului iar din fata este micuta in comparatie cu aceiasi cladire, ii rapeste din viziune sa spunem.Eu credeam ca va fi construita intr-un loc mai ,,aerisit", unde sa fie doar ea, ca un simbol luminos intr-un spatiu deschis, care sa o puna in valoare. Acolo unde se ridica parca a rasturnat cineva cutia cu cladiri dar probabil nu va fi o problema la ce dezastru oribil este in prezent Bucurestiul dpdv al armoniei arhitecturii.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ovidiu si Cezar,
Vă multumesc pentru cuvintele de folos si adaug:SFINTII TREI IERARHI, INVATATORII ADEVARATEI TEOLOGII: “Sa invatam cu totii sa iubim si ne aparam Biserica. S-o protejam de atacurile celor ce voiesc s-o distruga! Ce bine ar fi daca am simti dragostea, dorul si ravna Sfintilor Trei Ierarhi pentru apararea si pastrarea dreptei credinte!” [COLOR=#ff0000]Teolog este cel ce stie sa se si roage… Ascult de multe ori cuvinte ale unor pretinsi teologi care uita ca teologia se invata in genunchi, cunoasterea lui Dumnezeu nu vine decat in felul acesta… Este periculos sa vorbesti despre Dumnezeu daca n-ai vorbit intai cu Dumnezeu. Pentru ca poti, din cauza ispitei acesteia de-a dreapta, a inchipuirii si a indreptatirii, sa aluneci in slava desarta[/COLOR]. Mai mult: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2015/...a-in-genunchi/ |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Argumente pentru mentinerea unui statut demn al orelor de religie:
,,1 – Argumentul cultural: religia reprezintă și o formă de spiritualitate ce trebuie cunoscută de elevi, neputându-se considera cineva o persoană cultă fără a cunoaște propriile referințe religioase. (…); 2 – Argumentul psihologic: educația religioasă invită la reflecție, la autocunoaștere, nu e doar un prilej de fortificare interioară, de descoperire a idealurilor, de reconvertire spre lumea valorilor absolute. Recursul la religie e vindecător, salvator; 3 – Argumentul etic: educația religioasă poate aduce un suflu nou în ce privește aspectele relaționale, comportamentale la nivel individual sau social. Morala de tip religios poate umple un gol sau poate ajuta la depășirea unor sincope de orientare existențială; 4 – Argumentul sociologic: valorile religioase au virtutea de a aduce oamenii laolaltă, de a crea legături durabile; religia funcționează ca un flux spiritual integrator, ca o formulă de congregare a acțiunilor la nivel social; 5 – Argumentul istoric: religia e un factor de coagulare și de perpetuare a neamului; multe secole cultura s-a consumat în biserici și în mănăstiri; 6 – Argumentul ecumenic: instrucția și formarea religioasă pregătește omul pentru acceptarea și înțelegerea aproapelui, devenind mai generoși și mai puțin suspicioși cu ceilalți; 7 – Argumentul teologic: fiecare persoană trebuie îndreptată spre Dumnezeu, să ajungă la un sens profund al vieții și existenței; 8 – Argumentul pedagogic: educația religioasă deschide apetitul către perfecționarea de sine, reprezintă o modalitate de responsabilizare a eului în legătură cu opțiunile ulterioare.” Sursa: Mrd. Remus-Dragoș Albu, art. ”Lecția” orei de religie sau despre ”oferta” sa educațională, rev. Ortodoxia nr.1-2, 2006, pp.170-174 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru că dacă nu împotrivești nu ești creștin. :))) |
|