![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Frate Ovidiu B., mă regăsesc deplin în acel text ce l-ai postat frăția ta. Dar uite, ca să nu te mai smintesc nici câtuși de puțin, facem altfel.
Îți redau, un text foarte valoros (pentru mine cel puțin), din cartea "Pelerinul rus", anume partea din carte numită justificat "Spovedania omului lăuntric sau calea care duce către smerenie", și în care mă regăsesc deplin, o spun cu sinceritate, vrednic fiind de iad: "Sunt atât de mândru, încât am venit la Taina Sfintei Spovedanii să mă pocăiesc, dar tot nu mă căiesc de păcatele mele, fiindcă nu știu cum trebuie să mă pocăiesc. Săvârșesc pocăința în chip rece și indiferent. Am înșirat toate mărunțișurile, iar ceea ce-i mai însemnat am scăpat din vedere și n-am mărturisit cele mai grele păcate: 1. Nu iubesc pe Dumnezeu. Căci dacă L-aș iubi, m-aș gândi mereu la EL, cu o bucurie pornită din adâncul inimii. Orice gând despre Dumnezeu, mi-ar aduce în suflet o plăcere deosebită. Dacă L-aș iubi, convorbirea cu El, din rugăciuni, m-ar hrăni și mulțumi, dar dimpotrivă, nu mă desfăt cu rugăciunea, ci simt o greutate când mă rog și oboseală. Nu lupt cu plictiseala, sunt leneș și trândav, fiind gata să fac orice alt lucru, dar nu rugăciune, și nici citirea Sfintelor Scripturi, Sfintelor Slujbe, sfintelor învățături ale părinților canonizați de Biserică, ci vreau să fac orice altceva, să citesc orice, dar acestea nu. (...) 2. Urăsc pe aproapele. Căci sunt departe, precum spune Evanghelia, să-mi pun sufletul pentru binele aproapele meu, eu nu-mi jertfesc nici măcar cinstea, fericirea sau liniștea pentru binele aproapelui meu. Dacă l-aș iubi, nenorocorea lui, m-ar durea și pe mine, iar fericirea lui, m-ar umple de bucurie. Sunt nepăsător față de el, nu acopăr cu dragoste faptele rele ale aproapelui, ci le răspândesc și le osândesc și pe ele și pe aproapele, neiubindu-l deloc. (...) 3. Nu cred în ce spune Biblia. Nu cred nici în nemurire, nici în Evanghelie. Căci dacă aș fi crezut cu adevărat, încredințat fără îndoială, atunci m-aș fi gândit fără încetare la cele ce mă așteaptă, și mi-aș fi trăit viața aceasta ca un pribeag care așteaptă să intre în Patria Cerească. Dimpotrivă, eu nu-mi pun problema veșniciei, ci spun: cine știe ce poate fi după moarte? Spun că cred în nemurire, dar numai cu mintea, nu cu inima și simțirea, dorind mereu o mai bună viață a mea trupească. (...) 4. Sunt pururea plin de mândrie și slavă deșartă. căci ori de câte ori găsesc în mine ceva bun, doresc să scot la suprafață, ca să mă proslăvesc în fața altora și să mă îndulcesc în lăuntrul meu. Deși înafară arăt o oarecare smerenie, în sinea mea, pun toate faptele mele pe propriile mele puteri, și mă socot cel mai bun sau cel puțin nu mai rău decât ceilalți. Dacă văd un neajuns, caut să-l îndreptățesc, săl acopăr cu o aparentă necesitate și nevinovăție. (...) În aceste 4 păcate, se cuprind toată prăpastia tuturor păcatelor." Dar împotriva ereziei, nu voi înceta să lupt, câtă vreme, port viață-n piept. Amin.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|