Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Domnule Paslusnik, argumentul dvs. nu stă în picioare, căci se bazează pe o întelegere îngustă a textului biblic. Nu scăunelului (pe care-Èi sprijineau picioarele regii stând pe tron) trebuie să ne închinăm, ci Domnului Dumnezeului nostru! Studiind versetul în context, aÈa cum normal se procedează în analiza textului, vedem că structura frumoasă si complexă a Psalmului 98 scoate la iveală două refrene mai mari si trei refrene mai mici (v. 3.5.10) dezvoltate în "Domnul Dumnezeul nostru este sfânt". Conform paralelismului liricii ebraice (reflectat Èi în versiunea grecească a Septuagintei), putem uÈor trage concluzia că psalmistul îndeamnă în versetele 3, 5 Èi 10 să ne închinăm Domnului, iar nu unui scăunel - chiar aurit de ar fi (asemenea icoanelor).
Închinarea la obiecte este idolatrie, nu mai îndemnaÈi creÈtinii să facă aÈa ceva, vă rog eu frumos!
|
Eh, va puneti cu patristicu-dupa-ureche?! Daca vreti o discutie apologetica cu un ortodox, va recomand preoti/ieromonahi/teologi seriosi, nu ortodocsi auto-inchipuiti.
Totusi, desi eu nu sunt nici un fanatic"autodidact" (!!!) ca interlocutorul dvs., nici un teolog sau preot, am si eu o intrebare pentru dvs.: Avand in vedere negarea doctrinara in confesiunea AZS a lumii spiritelor post-mortem, care sunt definite ca duhuri/spirite ale decedatilor in toate religiile importante, y compris in bulk-ul crestinismului, cum rezolvati problema ridicata de acel verset "Dumnezeu Duh este"? Multumesc.